Stellematte fra IKEA

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg har lyst på et stellebord fra Ikea, men jeg synes at Stellematten man kan kjøpe med er så puslete. Har noen av dere erfaring med denne, eller har vurdert den selv? Er det eventuelt lett å bygge den opp litt?

Jeg har lyst på et stellebord fra Ikea, men jeg synes at Stellematten man kan kjøpe med er så puslete. Har noen av dere erfaring med denne, eller har vurdert den selv? Er det eventuelt lett å bygge den opp litt?
Har den selv og hater den [emoji51] Luften går ut av kantene hele tiden. Har gitt opp og lar den ligge flat nå. Vurderer nytt stellebord nå på grunn av matten.. [emoji15]

Vi hadde Sniglar stellebord fra Ikea sist, men likte ikke stellematten der. Så jeg bestilte en veldig fin og mye mer kompakt matte fra Lekmer.no fra det svenske merket Rätt Start og den passet perfekt oppi!

Vi hadde Sniglar stellebord fra Ikea sist, men likte ikke stellematten der. Så jeg bestilte en veldig fin og mye mer kompakt matte fra Lekmer.no fra det svenske merket Rätt Start og den passet perfekt oppi!
Tuuuuuusen takk! [emoji1] Dette lette jeg lenge etter sist jeg var gravid. Gleder meg til å kaste den gamle [emoji14]

Det er Gulliver vi vurderer, den er hakket større. Må ta mål av den matten vi har fra før og se hvor stor den er og eventuelt hvor mye vi mister. Takk for tipset, skal se på den siden :D

Tuuuuuusen takk! [emoji1] Dette lette jeg lenge etter sist jeg var gravid. Gleder meg til å kaste den gamle [emoji14]

Måtte ned og se på merket og det er visst Färg og Form den heter! Men er bestilt fra Lekmer.no og de har masse i dette merket der. Vi har også en reise-stellematte fra samme merke som har vært helt topp!

Det er Gulliver vi vurderer, den er hakket større. Må ta mål av den matten vi har fra før og se hvor stor den er og eventuelt hvor mye vi mister. Takk for tipset, skal se på den siden :D

Merket på vår er visst Färg og Form, fortsatt på Lekmer.no. Den er ganske så stor og akkurat det merket har de fineste fargene/mønstrene også synes jeg.

Vi hadde ikea stellebord + den stellematten med oppblåsbare sidekanter da jeg jobbet ved barnepass på treningssenter. Jeg kan ikke direkte anbefale det :p Det er tynt, ikke særlig slitesterkt, + det andre kommenterer med at luften går ut og poenget med kantene forsvinner. Invester i et som er litt høyere på pris. Min erfaring er at man får hva man betaler for. Da jeg jobbet på babyshop fikk jeg øynene opp for leander stellematten. Det er et noe dyrere produkt enn mattene fra baby dan for eksempel, men mye mer fast, trekker ikke til seg bæsj og tiss på samme måte som rimeligere alternativ. Og er mer stødig (har noe benlignende "stativ" under seg). Så det er litt hva man vil legge i. Vi hadde stellematte som var nedsatt til 200kr fra barnas hus på babykveld med førstemann, og han overlevde med det han ;) Men akkurat det tynne fra ikea ville jeg styrt unna ;)

Vi hadde ikea stellebord + den stellematten med oppblåsbare sidekanter da jeg jobbet ved barnepass på treningssenter. Jeg kan ikke direkte anbefale det [emoji14] Det er tynt, ikke særlig slitesterkt, + det andre kommenterer med at luften går ut og poenget med kantene forsvinner. Invester i et som er litt høyere på pris. Min erfaring er at man får hva man betaler for. Da jeg jobbet på babyshop fikk jeg øynene opp for leander stellematten. Det er et noe dyrere produkt enn mattene fra baby dan for eksempel, men mye mer fast, trekker ikke til seg bæsj og tiss på samme måte som rimeligere alternativ. Og er mer stødig (har noe benlignende "stativ" under seg). Så det er litt hva man vil legge i. Vi hadde stellematte som var nedsatt til 200kr fra barnas hus på babykveld med førstemann, og han overlevde med det han ;) Men akkurat det tynne fra ikea ville jeg styrt unna ;)
Men problemet er ikke prisen, det er størrelsen! Tro meg, jeg var på både babyshop og barnas hus og lette!

Hvis du ikke får plass med stellematte fra barnas hus på ikea stellebord ville jeg valgt et annet stellebord :)

Jeg liker stellebordene fra Ikea, liker ikke kommoder eller stativ. Et tips hvis en finner en stellematte en liker, men som ikke passer helt 100%: De fleste er laget av skum eller lignende stoff, ta av trekket på stellematten (det er som regel en glidelås) og skjær den til slik at den passer stellebordet!

Hvis du ikke får plass med stellematte fra barnas hus på ikea stellebord ville jeg valgt et annet stellebord :)
Jeg bruker ikke tusenlapper på stellebord, så det ble IKEA. Har fra før, så jeg kjøper ikke nytt [emoji4]

Jeg bruker ikke tusenlapper på stellebord, så det ble IKEA. Har fra før, så jeg kjøper ikke nytt [emoji4]

Jeg har ikke råd til å bruke mye penger på det, så jeg skal se etter stellebord og matte som er brukt. Hadde kunnet kjøpe ny matte om den fra Ikea var god da, men det blir jo ikke det nå.
Vi hadde stellekommode sist gang, med badebalje i. Ble vannskader på kommoden og vått i skuffene. Og matten ble fullstendig ødelagt. Så den blir brukt som vanlig kommode til klær.

Gleder meg til å kunne tråle salgssider etter babyutstyr :D

Vi kjøpte nylig ikea sitt stellebord "sniglar" (kostet under 300 og tror den er til supre priser på finn.no)
Vi målte og i følge målebånd og cm så skulle vel stellematten vi kjøpte ikke egentlig passe, men den passer perfekt <3
Stellematten er standard tror jeg og har målene: 49 x 66 cm. Kjøpt på jollyroom ( svart med hvite elefanter ) (Og ikea plastmatte sin: 53x80x2 med kantene ifølge hjemmesiden)

Så tror du fint kan kjøpe det billige stellebordet (brukt eller nytt) fra ikea og at en standard stellematten skal passe. Det er hvertfall min erfaring

1c475136b1d32966e68a63bf41f758b7.jpg

Vår løsning ble malm kommode med stellematte fra barnas hus. Den passet perfekt i målene, nesten som den var laget til kommoden :)

Nei, er jo vanvittige priser på noen av dem. :/ Sist ble det stellematte på vaskemaskinen på oss. Funket fint det også. :)
Ja de vet å melke penger fra småbarnsforeldre! Jeg har råd, men jeg prioriterer det ikke :) Er nok av andre flotte ting å bruke penger på. Nå må jeg se om jeg finner en ny stellematte. Kjøpte faktisk en done by deer sist i god tro, men den passet ikke så jeg måtte returnere :(

Jeg har ikke råd til å bruke mye penger på det, så jeg skal se etter stellebord og matte som er brukt. Hadde kunnet kjøpe ny matte om den fra Ikea var god da, men det blir jo ikke det nå.
Vi hadde stellekommode sist gang, med badebalje i. Ble vannskader på kommoden og vått i skuffene. Og matten ble fullstendig ødelagt. Så den blir brukt som vanlig kommode til klær.

Gleder meg til å kunne tråle salgssider etter babyutstyr :D
Det har jeg hørt om ja, at det blir fuktskader på de. Vi valgte sniglar fra IKEA fordi den tar så liten plass og er billig. Er veldig fornøyd, trenger ikke noe mer avansert enn det [emoji4]

Back
Topp