Stellekommode?

Spent mamma

Betatt av forumet
Marsboerne2017
Hei.
Pga liten plass på badet vurderer vi stellekommode med badekar i. Noen som har erfaring med denne eventuelt andre tilsvarende?

http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=1232650&b_kid=663216

Den lokale møbelforretningen kunne levere denne for godt over kr 4000, mener også Barnevognservicen har denne inne for over 4000.

Barnas hus har en tilsvarende som heter Skagen stellekommode med badebalje. Syns den ser het lik ut som den babycare.no har, men navnet er i alle fall ikke det samme.

Noen som har erfaring, tips eller råd i saken? Vi ønsker en solid kommode som kan brukes etter at babyen ikke lengre trenger stelleplassen.

Jeg ville kjøpt en vanlig kommode (som er mye billigere) og kjøpt en badebalje utenom. Finnes store gode baljer som er billigere enn de små dyre på babybutikker.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville også gått for en uten badekar. Kjøp stokke sin badebalje, den kan foldes sammen så den tar ikke plass når den ikke er i bruk:)

Sent from my iPad using BV Forum

Vi har tenkt tanken med eg en balje, men nå er jeg ikkje høyere enn 1,53, så å ha en balje oppå kommoden vil bli vanskelig, å ta gulvet til hjelp hørest litt travel ut rett etter en fødsel.

Vi har tenkt tanken med eg en balje, men nå er jeg ikkje høyere enn 1,53, så å ha en balje oppå kommoden vil bli vanskelig, å ta gulvet til hjelp hørest litt travel ut rett etter en fødsel.
Det er derfor pappaen har krav på 2 uker permisjon rett etter fødsel: for å ta seg av de fysisk krevende oppgavene ;) jeg satt på kne foran baljen i dusjen. Badestol er forresten gull verdt!! ;)

To uker ja, men hverdagen kommer fort. Hadde vi hatt bedre plass ville egen balje på stativ vært aktuelt. Dusjhjørnet vårt er veldig trangt (ja, vi er på jakt etter nytt hus, men ser at det lite trolig blir før etter fødselen når vi ikke har funnet det vil vil ha nå). Har søsken som har hatt kommode med badekar i som anbefalar de, men ingen av de har hatt de som vi har sett på (bor ikke på samme plass, så utstyrsleverandørene er ikke de samme).

Anbefaler IKKE kommode med balje. Vi har det, og balja oppi er vel brukt ca to ganger til gutten i huset. Det tok en halv evighet å få tømt balja etter at han hadde bada oppi der (ca to timer?), og jeg gadd rett og slett ikke vente på det. Kommoden er lagd av spon/mdf og det tåler ikke vann, vannslangen som hørte til gjorde hele kommoden og alt inni den klissvått hvis jeg ikke sto og passa på. I tillegg er balja veldig liten, slik at den ikke ville vart veldig lenge. Vi kjøpte ei større balje som vi har brukt fram til nå på gulvet. Hvis du vil litt opp i høyden ville jeg heller kjøpt et stativ til vanlig balje.

Vi har ein som er ganske lik ivertfall. Husker ikkje ka den heiter, men den er frå trekløver og kjøpt på barnas hus. Brukte den til storesøster og skal bruke den til babyen også. Denne gangen trur eg vi ikkje kjem til å ha badebaljen i kommoden, men det er fordi vi trenger plassen i alle skuffene denne gangen.
Hadde ikkje noken problem med badebaljen ivertfall, og skuffene er store og gode. Sjølve stelleplassen er stor og god.

Vi har ein som er ganske lik ivertfall. Husker ikkje ka den heiter, men den er frå trekløver og kjøpt på barnas hus. Brukte den til storesøster og skal bruke den til babyen også. Denne gangen trur eg vi ikkje kjem til å ha badebaljen i kommoden, men det er fordi vi trenger plassen i alle skuffene denne gangen.
Hadde ikkje noken problem med badebaljen ivertfall, og skuffene er store og gode. Sjølve stelleplassen er stor og god.

Den som ligger på babycare.no er også fra Trekløver, så da vil jeg tro det er den samme kommoden som Barnas hus har.

Ingen problemer med lekasje ned i skuffene på deres?

Den som ligger på babycare.no er også fra Trekløver, så da vil jeg tro det er den samme kommoden som Barnas hus har.

Ingen problemer med lekasje ned i skuffene på deres?

Nei, vi hadde ingen problem med det :-) Meiner å huske at vi rett og slett lot vatnet renne ned i do :-p Var sjelden vi venta på badet til den var ferdig, men det rant kjapt og fint ut.

Sniker fra januar :-)
Vi har veeeeldig lite bad, derfor gikk vi for stellebord med badekar og en hylle, dette kan slåes sammen...måtte ha det pga vi må ta det ut hver gang vi skal dusje!!!

Sist jeg hadde baby, for 13 år siden hadde jeg stellekommode...funket greit :-)
Jeg brukte badekaret til snuppa var rundt 6-7 mnd. Men er enig med de andre her at det var litt kav å tømme, men ikke noe jeg ser tilbake på som et stort problem...da hadde jeg nok husket det!!! Men vær som sagt obs på det med at ikke alle kommodene tåler vann!! Syns forresten 4000,- for en stellekommode var dyrt...finnes jo billigere!!
Vi betalte ca 1000,- for stellebordet :-)
Jeg har babyklærne på soverommet vårt, litt i gangen (yttertøy mm) og så har jeg en del kurver på badet som vil bli brukt til babytøy!!

MÅ det være stellekommode?? Ikke stellebord??? Du sparer iallefall noen kroner på det??

Jeg skal kjøpe en kommode å ha stellematte på, og så skal vi kjøpe en sammenleggbar badebalje.

Eg har kjøpt kommode med balje og kjem til å bruka den i 1 etg. I 2 etg har eg ein veldig enkel stellekommode - har også balje (brukt til å ta kle i etter tørketrommel osv). Da er eg sikra ;) Dersom eg ikkje brukar baljen gjer eg den om til kommode - fekk kjøpt den brukt :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hadde stellekommode med balje sist, men jeg tok ut baljen jeg. Satte den på baderomsgulvet når hun badet. Var tungvint med kommoden syntes jeg.
Nå går vi får et stellebord fra babycare med åpne hyller + balje fra IKEA (den kan settes inni dusjen når den ikke brukes).

Går helt fint å sitte på knærne å bade de, de bader ikke så lenge akkurat.

Termin 2.februar 2014

Her skal vi kjøpe kommode fra Ikea (Malm heiter den). Stellematter skal visst passe rett oppå den.
Har også planer om å kjøpe Stokke ditt sammenleggbare badekar, det ser grådig genialt ut

Back
Topp