Stellekommode

jente86

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg har begynt å småstresse litt med de store innkjøpene, og tenkte høre med dere hvordan dere gjør det med stellebord/kommode. Jeg tror jeg vil ha kommode, ser for meg at det blir mye støv i et åpent stellebord ;) Vi har i tillegg ikke allverdens oppbevaringsplass nå, så tenkte jeg da kunne oppbevare litt der og :)
Er det noen som har gått til innkjøp av stellekommode, evt har fra før, som har noen gode tips? Har sett de har en på IKEA, men den virker veldig lav? Er det kanskje praktisk å kjøpe kommode med badekar, siden vi bare har dusj? Kom gjerne med innspill! :)

Jeg er førstegangs, så har ikke prøvd ut noe som helst. Har likevel gjort meg opp noen tanker. Tror vi kommer til å kjøpe en kommode (ikke nødvendigvis stellebord), og kjøpe stellematte og en separat badebalje ved siden av. Da kan kommoden brukes til noe annet senere. I tillegg har jeg hørt at stellebord med integrert badebalje i, ikke er særlig praktisk, da det gjerne plaskes og søles vann. Vannet kan da renne i skuffene, klærna blir våte og kommoden kan etterhvert få vannskader. Har også lest at babyen vokser også fort ut av baljen.
Det er så mye å velge imellom.. Ikke lett å bestemme seg alltid! :)

Har også hørt flere med badebalje i stellekommoden som sier at det skjer at det kommer vann i skuffene, som gjør alle klær/det som ligger der vått.. Høres jo litt upraktisk ut. TIl de to andre hadde vi stellekommode, og var veldig fornøyd. Vi har også bare hatt dusj, men hadde separat balje og det fungerte fint :) Denne gangen må vi kjøpe på ny, for solgte pga flytting den vi hadde.. Usikker på hva vi lander på, men vil gjerne ha på badet, men det er ganske trangt, så må finne noe praktisk :)

vi kjøpte stellekommode med badebalje da vi fikk gutten, den baljen er jo mindre enn andre, men vi synes den var veldig grei å ha i starten, så kjøpte vi en separat badebalje da han voks ut av den som vi hadde på kjøkkenbenken eller inni dusjen (er den han bruker enda da, nå inni dusjen). når vi ikke brukte badebaljen i kommoden lenger kunne vi ta ut av baljen og bruke skuffen til oppbevaring, hadde da bleier og våtservietter i den øverste skuffen, slik at de var lett tilgjengelig. nå bruker vi ikke stellebordet til gutten lenger så den fungerer som vanlig kommode med klær i alle skuffene.
Vi var veldig fornøyd med den, aldri opplevd at det kom vann i skuffene og den har også stått på bad i 1,5 år og ikke noe antydning til skader på den. så den skal vi bruke på nytt nå med neste barn tror jeg :-)

Jeg har også tenkt å kjøpe stellekommode. Har hørt det er mange som har den malm kommoden fra IKEA, men syns den virker litt lav? (78 cm)
Eller så har jeg sett på KOPPANG (82 cm) eller HEMNES (95 cm) kommoden fra IKEA. Og Brio sin stellekommode, men den er litt dyrere igjen da :p Vanskelig å vite!

vi kjøpte stellekommode med badebalje da vi fikk gutten, den baljen er jo mindre enn andre, men vi synes den var veldig grei å ha i starten, så kjøpte vi en separat badebalje da han voks ut av den som vi hadde på kjøkkenbenken eller inni dusjen (er den han bruker enda da, nå inni dusjen). når vi ikke brukte badebaljen i kommoden lenger kunne vi ta ut av baljen og bruke skuffen til oppbevaring, hadde da bleier og våtservietter i den øverste skuffen, slik at de var lett tilgjengelig. nå bruker vi ikke stellebordet til gutten lenger så den fungerer som vanlig kommode med klær i alle skuffene.
Vi var veldig fornøyd med den, aldri opplevd at det kom vann i skuffene og den har også stått på bad i 1,5 år og ikke noe antydning til skader på den. så den skal vi bruke på nytt nå med neste barn tror jeg :)

Hvilken var det da?

Vi har hatt samme stellekommode te begge ungen og ska bruke den te nr 3 og ;) Aldri hatt problemer me vann i skuffene!
E jo uansett begrensa kor lenge du bruke den lille baljen som e me stellebordet og når den forsvinn e det ei ekstra skuffa :)
Vi har stellematta som e tilpassa kommoden sånn at den "sett fast" oppå (samme prinsipp som putevar), det syns eg e veldig greit da ungan kan være litt makk på stellebordet og da greit at ting e litt fast sånn at ikkje alt sklir i fra :)

Stellekommoden vi har e kjøpt på Name it og det va kvalitet :)
Vårres har vært brukt hver dag i 6 år og den fungere enda like godt :)

Vi kjøpte en større balje som vi har brukt på badet gulvet eller i dusjen etterhvert som de vaks seg større :)

Har stellekommode etter gutten, og er veldig fornøyd. Grunnet lite bad har vi ikke plass til noe stellebord/kommode der inne. Valgte derfor å ha stellekommoden inne på rommet hans, og egen badebalje stående på badet. Syns kommode er kjekt, for da får man plass til mye oppi der :)

Her bruker vi samme som på storesøs. En primi sogni. Ekstra høy for ryggen sin del. De finnes nemlig i to høyder. Ikke hatt problemer med badekaret i de to årene.
Eneste må er at stellematta på toppen skal skiftes ut.

Hvilken var det da?
husker ikke hva den heter. ble kjøpt på barnas hus :-) den har god kvalitet, den er i tre, tåler en del og høyden på den fungerer godt både for meg (169cm) og sambo (179cm) :-)

husker ikke hva den heter. ble kjøpt på barnas hus :) den har god kvalitet, den er i tre, tåler en del og høyden på den fungerer godt både for meg (169cm) og sambo (179cm) :)

Okei :) Hvor høy er den da?

målte den nå til ca 89cm :-)

Vi har Hensvik stellebord fra Ikea :) Hadde stellekommode med badekar til førstemann, men det kjøper jeg aldri igjen. Upraktiske greier, syntes jeg da :P Vil heller kjøpe et badekar med eget stativ denne gangen :)

Back
Topp