Stellekommode

TePa

Elsker forumet
For dere som skal ha stellekommode hvilken skal dere ha? Synes det er så dårlig utvalg på stellekommoder! Ville i utgangspunktet ha en med badebalje i, men vurderer å gå bort fra dette og heller ha en uten. Derfor har jeg 2 spørsmål til dere som har kjøpt kommoder som dere legger stellematte oppå: Hvilke kommode har dere kjøpt som tåler å stå i fuktighet på badet? Hvordan får dere stellematten til å ligge i ro så ikke både matte og barn går i gulvet når de små blir litt større og mer aktive?

Har ikke kommode men stellebord fra Ikea- men om du planlegger å bruke en vanlig kommode så anbefales det å sette på kanter rundt så stellemadrassen ligger i ro og babyen ikke så lett kan hive seg utfor..Ellers finnes det jo skliunderlag for duker,stolputer ol som en kan legge uner. Da vil nok matta ligge i ro :)

TePa skrev:
For dere som skal ha stellekommode hvilken skal dere ha? Synes det er så dårlig utvalg på stellekommoder! Ville i utgangspunktet ha en med badebalje i, men vurderer å gå bort fra dette og heller ha en uten. Derfor har jeg 2 spørsmål til dere som har kjøpt kommoder som dere legger stellematte oppå: Hvilke kommode har dere kjøpt som tåler å stå i fuktighet på badet? Hvordan får dere stellematten til å ligge i ro så ikke både matte og barn går i gulvet når de små blir litt større og mer aktive?

Enig med deg, etter å ha sett utvalget av stellekommoder så utlukket jeg det helt. Jeg skal nå kjøpe en kommode med mange skuffer, og ha stelleputa oppå. Den skal jeg feste med borrelås, slik at den ligger i ro. Man får jo kjøpt borrelås som man kan lime på kommoden og på stelleputa. Så skal kommoden stå på barnerommet også har jeg kjøpt et badekar på stativ jeg skal ha på badet. 

Jeg har med og uten badebalje. Den uten er en fra BabyDan:

Også den med badebalje:

Badebalje kunne jeg fint greid med uten. Den var grei å ha fordi det ble en fin arbeidshøyde. Men var noe møkk å måtte tømme den.... Så jeg fjernet balja til slutt å satt på topp plata som følgte med. Jeg er veldig fornøyd med den fra BabyDan også.

Men det går helt fint å bruke en vanelig kommode! Søsteren min gjør det. Stelle matten har jeg fått inntrykk av ligger rolig og pent. Om man vill kan man jo legge en slik anti skli "matte". Husker ikke hva den heter. Sånn tynn rutete som jeg hvertfall husker mora mi brukte når vi var yngre..

krepsen_85 skrev:
Hvordan høyde bør det være på kommoden?

Om man skal kjøpe en vanelig kommode burde man jo kjøpe en kommode som man selv føler er riktig. At du ikke er bøyd i rygge eller at det blir for høyt:)

krepsen_85 skrev:
Hvordan høyde bør det være på kommoden?

Om man skal kjøpe en vanelig kommode burde man jo kjøpe en kommode som man selv føler er riktig. At du ikke er bøyd i rygge eller at det blir for høyt:)

Vi skal kjøpe BabyDan Tarok, som er avbildet over her. Vet ikke så mye om det andre du spurte om:)

De har en veldig fin en på Bohus også. Den kan brukes som kommode etterpå, og man kan velge om man vil stelle mot seg eller på langs (om noen skjønte det)

De har en veldig fin en på Bohus også. Den kan brukes som kommode etterpå, og man kan velge om man vil stelle mot seg eller på langs (om noen skjønte det)

Jeg kjøpte stellekommode med badekar under til førstemann. Kommer aldri til å ha badebalje under stellebordet igjen. Syntes det var fælt upraktisk når man har badet lille og skal få h*n oppå stellebordet i håndkle igjen. Synes det er mye greiere å ha balje utenom, og ha mulighet til å løfte lille rett opp på stellebordet hvor et håndkle ligger klart til å pakke inn. 

Me har malm kommode med 4 skuffer fra ikea, den er pittelitt høg, men det er fordi eg er litt liten ;o) Stellematte oppå med sånn antiskliunderlag under. (kjøpte ein rull på europris).
Syns det er tull å kjøpe stellekommode til mange tusen, når ein kan kjøpe ein vanlig kommode som er like god til bruk etterpå også.

Å få en unge til å ligge rolig på stellekommoden er en kunst i seg selv uansett stellematte:p hehe men leker pleier å funke, eller så bare tok jeg skiftet på gulvet jeg:)

Jeg har Tarok sin stellekommode. Den kan man ha på to ulike måter, og er fornøyd med den. Hadde jeg kjøpt ny stellekommode i dag hadde jeg ikke brukt så mye penger på en. En enkel passe lav vanlig kommode fra Ikea er mer en god nok me den god stellematte på toppen:) Vi måtte ha springelsenga og stellekommoden på rommet, så da var jeg litt sånn at ting måtte matche:p hehe idiotisk men men

Vi har en kommode fra skeidar som har stått på badet i 3,5 år, ingenting som har skadet den. Vi har ingenting for å holde stellematta fast, men du kan bruke gummiunderlag eller dobelsidig tape, borrelås eller lignende. 

Akuratt det samme sliter eg og med å finne ut. Synes dei stellekommodane eg har sett på ser så små ut. Er jo bare akkurattvplass til stellematta ogvingenting anna. Eg står mellom å prøve og finne ein vanlig litt større kommode eller å sette inn kjøkkeninnredning. Men då blir det ganske trangt på badet igjen. Ifht høgde er det viktig at den ikkje er for høg, slik at du blir ståande med høge skuldre, og ikkje så lav at du må stå bøyd.

Back
Topp