Stellekommode-tips

vichaa

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Er det noen som kan dele sin erfaring med stellekommode? Det er lite utvalg og de er dyre :( Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en med badebalje integrert eller om der går like fint å vaske i en balje oppå eller en annen plass? Og hva synes dere er best, å skifte bleie med ungen fremover eller sidelengs?

Jeg vurderer ikke/lite et stellebord med åpne hyller fordi vi har katt som sover på badet om natten og jeg ønsker ikke at hun skal klatre på hyllene og at det blir hår overalt.. Hun ligger gjerne oppå bleiene liksom...
Can anyone relate?.. :p

Jeg bader i balje på gulvet, det går helt fint. Her har vi stellematte på den ene benken. Hater å skifte sidelengs, det er jo helt håpløst. ;) Ellers vet jeg ikke så mye om egne stellekommoder.

Pga plassmangel valgte vi å ikke kjøpe en egen stellekommode, men heller legge en stellematte oppå en Ikea malm kommode som vi hadde fra før. Har ikke plass på badet, så vi steller på barnerommet. Jeg var redd det var upraktisk mtp vann, men syntes det går kjempefint. Har en bolle med vann på benken. Alt er nok bare en vanesak. :)
Vi steller da sidelengs, og nå har vi blitt så vant til det at det føles rart når vi steller "forfra". Igjen, vanesak. Har forøvrig hatt noen bæsjeepisoder på stellebordet hvor jeg har vært sjeleglad for at hun ligger sidelengs og ikke med stumpen mot meg. :p
Vi har badekar, så bader henne der eller i balje.
Fordeler: masse plass i lukkede skuffer, slipper et ekstra møbel, ikke problem med at hun "vokser seg ut" av stellematten når benken er såpass lang, masse benkeplass.
Ulemper: litt lav høyde (men vi er ikke så høye så det går greit), at det ikke er vask der.

Som det står over: du blir vant til alt!:) Jeg styrte mye med stellebord, sidelengs, forover, m/u hyller, m/u badebalje etcetc. Lesson learnt:
Sidelengs va forovervendt: her blir du vant til alt! Husk at du kommer til å skifte bleie på de mest underlige plassene fremover så hvilken vei ungen ligger blir etterhvert likegyldig ;)

Vi har åpne hyller, men har i tillegg noen bokser/esker på siden med det mest nødvendige. Når tiden kommer - du kommer til å ha andre ting å tenke på enn om du må bøye deg ned å åpne en skuff eller ikke.

Badebalje: veldig smak og behag. Vi valgte uten da jeg ser for meg at det er mer lettvindt med balje når ungen blir større. Men de med balje sier ofte at det er gull verdt.

Hvis det er plass og katt som spiller inn ville jeg helt klart ha vurdert en kommode med skuffer. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det selv. Før mini kom var alle hyllene på stellebordet fyllt med alt mulig "nødvendig". Nå brukes kun 1/2 hylle, og hadde vært kjekt med skuffer jeg kunne ha puttet mye annet i.

Vi har Troll stellekommode. Kjempe fornøyd! :)

Har fundert litt på det samme. Alternativene der ute er ikke til å skryte av, og de som er på markedet virker heller ikke super funksjonible.
Tenker derfor å lage et eget stellebord av oldefar sin gamle kommode, så sant høyden blir riktig :)

Vi har kjøpt en vanlig kommode til junior som han skal ha tingene sine i. Oppå den har vi en antisklimatte med stellematte oppå der igjen. På badet har vi en badebalje.
Vi prøver å tenke fremover :)

Vi kjøpte mye billigere på finn.no! Har med åpne hyller, så er til lite hjelp desverre:p

Jeg ville gjerne kun brukt en vanlig kommode og en stellematte på toppen.. Kan ha den på rommet :) på badet har vi Stokke flexibath sammenliggbart :)

Jeg hadde cam stellekommode, var veldig fornøyd med den. Integrert badebalje, og fire romslige skuffer. Jeg foretrakk alltid før å ha barnet med beina mot meg, så måtte venne meg til å ha det sidelengs når jeg skaffet kommoden. Men det gikk bra altså, men hadde jeg skulle kjøpt ny, ville jeg valgt en kvadratisk, så jeg kunne hatt barnet "rett" vei :p

Vi har kjøpt en IKEA hemnes kommode. Den har samme høyde som stellekommoder, så høyden er perfekt. God plass i skuffer til klær, bleier o.l., og legger antiskli og stellematte på toppen. I tillegg er den både fin, rimelig og kan brukes som en vanlig kommode etterpå :-)

Vi har kjøpt en IKEA hemnes kommode. Den har samme høyde som stellekommoder, så høyden er perfekt. God plass i skuffer til klær, bleier o.l., og legger antiskli og stellematte på toppen. I tillegg er den både fin, rimelig og kan brukes som en vanlig kommode etterpå :-)
Akkurat det samme har jeg gjort, og er kjempefornøyd. :D Fin å se til, rimelig, god i bruk og god plass og den kan brukes etterpå.
Jeg har også hakket større hemnes kommode på rommet til lille, så da er det bare å sette den inn dit etter den er ferdig som stellebord.

Jeg bader i balje på gulvet, det går helt fint. Her har vi stellematte på den ene benken. Hater å skifte sidelengs, det er jo helt håpløst. ;) Ellers vet jeg ikke så mye om egne stellekommoder.
Jeg også bader på gulvet ☺ Har en liten kommode med 4 skuffer på badet, med stellematte oppå ☺

Vi endte opp med Troll Lux stellebord! Så blir det badebalje ved siden av. Såg en på Barnas Hus som kan settes på et tilhørende stativ - vi går kanskje for denne, men venter litt til med å kjøpe :)

Katten får flytte inn på gjesterommet hvis hun legger seg på hyllene til stellebordet :p

Akkurat det samme har jeg gjort, og er kjempefornøyd. :D Fin å se til, rimelig, god i bruk og god plass og den kan brukes etterpå.
Jeg har også hakket større hemnes kommode på rommet til lille, så da er det bare å sette den inn dit etter den er ferdig som stellebord.
Hehe, ser ut til at vi tenker likt! Vi har også en større på barnerommet i tillegg!:happy: Babyen er ikke født enda, så har ikke fått prøvd ut løsninga, men kan ikke se for meg annet enn at det må bli bra!:happy:

Hehe, ser ut til at vi tenker likt! Vi har også en større på barnerommet i tillegg!:happy: Babyen er ikke født enda, så har ikke fått prøvd ut løsninga, men kan ikke se for meg annet enn at det må bli bra!:happy:
Den fungerer kjempegodt i bruk. Stellebord på toppen, og oppbevaring av alle bleier og stelleprodukter, klær som brukes for lyeblikket og håndklær og kluter til babyen. Genialt!

Back
Topp