stellekommode / stellebord - tips hadde vært flott!

Egb

Flørter med forumet
Hei! :-) Vi driver å kikker på utstyr til babyen vår, og akkurat nå er det baderommet som står på lista! Dette er vår første baby, og både mor og far er litt i villredet mtp. Hvilke utstyrvi skal velge ;-) Vi er på utkikk etter en stellekommode for bad. Vi er avhengige av at det er skuffer i den for oppbevaring av klær, da vi ikke har et barnerom klart. Vi trenger ikke badekar i stellekommoden (har badebalje med stativ). Hvilke løsninger har dere mtp. stellebord/stellekommode? Noen tips?
 
Jeg falt totalt og komplett for BabyDan's stellebord i Tarok serien. Syns dette er den fineste stellebordet/kommoden jeg noen gang har sett (har egentlig ikke trengt mer enn en stellematte på vaskemaskinen). Jeg letet ganske lenge på finn for å finne den, hadde også ute "ønsker å kjøpe" annonse, og fikk på så vis tak i den brukt 1500,- (er ganske dyr ny, pris ca 4000,- på Barnas Hus). Det jeg liker best med denne, er at man kan stå foran den og stelle babyen, trenger ikke stå sidelengs som de fleste andre stellekommoder gjør at man må. I tillegg var skinnene på den jeg kjøpte brukt ganske dårlig, sendte da mail til BabyDan i Danmark, og fikk nye skinner i posten etter 3 DAGER! God service!!! Her er link med bilde av den:




Lykke til på jakten :D
 
Gosj - den var FIIIN!! Ser jo helt perfekt ut jo!!! ...bortsett fra prisen... Men det er lov til å drømme!
 
Vi har en malm kommode fra IKEA med stellematte oppå. Vi hadde en stellekommode til førsteman men jeg ble sååå glad da søstra mi trengte den ;-) 
 


Dunn skrev:
Vi har en malm kommode fra IKEA med stellematte oppå. Vi hadde en stellekommode til førsteman men jeg ble sååå glad da søstra mi trengte den ;-) 


Vi hadde også en vanlig kommode fra IKEA med stellematte på toppen. Mye billigere. Synes som oftest ikke at stellebord er så fine.

Skal ha det denne gangen også.
 
Med vår første hadde vi et mega trangt bad, men d løste seg med litt kreativitet som funka toppers:) Badet var ca 2m bredt så laga en benkeplate med voksduk som vi skrudde fast i veggen over vaskemaskina og ei sånn trådkurv hylle. Med en enkel stellematte oppå:) Kjempelekkert ble det:) Da vi flytta tok vi med benkeplata å skrudde den fast i en gammel kommode og brukte den likedan:) kresen på penger så stellekommoder til flere tusen ville jeg ikke ha:)
 
Takk gor tilbakemeldinger! :-) Heller mot å kjlpe en vanlig kommode og ha stellematte på toppen... På denne måten får vi jo brukt kommoden etterpå også :-)
 
Jeg har kjøpt den tarok stellekommoden. Endte med å få den for 3000 på babyshop fordi jeg kjøpte en del andre ting der også (vogn, barnesete etc), og kjøpte alt i ett kjøp. Syns den er knallfin! Men ja, litt dyr.
Jeg er ikke så fornøyd med "vanlig" kommode som stellebord, ville helst ha det sånn at baby kan ligge med rompa mot meg og også at skuffene kommer ut mot meg. De fleste vanlig kommoder er ikke dype nok til det, så baby må ligge sidelengs om du skjønner hva jeg mener :/
Alternativet for vår del hadde vært ett av stellebordene på ikea. De har en kommode til 800kr (tror jeg), og ett stellebord med en hylle til 200kr (eneste dumme med denne er at det er kun en hylle - men så billig da!).
 
og på den tarok kommoden (og også på ikea sin) kan du ta av toppen på den så den ser ut som en vanlig kommode etterpå :)
 
Jeg også ville stelle babyen mot meg, ikke sidenfra, så laga en bordplate som var like dyp som stellematta:)
 
Vi kjøpte også bare en vanlig kommode. skulle egentlig kjøpe sånn stellekomode med topp og greier til 1400 krmen fant ut at det var myye billigere å bare kjøpe en vanlig komode som i tilleg rommet mer en den vi hadde planlagt å kjøpre. tok bare med oss en stellebordtopp og gikk på komodeavdelingen på ikea for å se hva som passet. for å være sikker på at toppen ikke sklir av så fester vi den med  borrelps under:-) så da ble det stellebord til 900 kr inkludert alt:-D
 
Back
Topp