Stellekommode - hvilken er best?

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Ja nå når vi først er i gang med denne handlinga vår.
Så lurer jeg på hvilken stellekommode som er anbefalt.
Har dere noen erfaringer?
Jeg så egentlig ikke for meg at vi skulle ha dette da vi har liten plass.
Men søstera til mannen har ringt og mast flere ganger nå om ikke vi ønsker/trenger en stellekommode/bord.
Så da tenkte jeg at jeg kunne glede henne da med å si at jo når skal du høre....... denne ønsker vi oss :p
Mannen kom på en genial idè i går om hvor vi kan ha denne kommoden :)
Den blir da stående i gangen, men den må ha hjul så jeg kan trille den ut i stua evt når jeg skal stelle lille bøllefrø ;)
Helst bør den være hvit så den står i stil med resten av kommoder o.l i gangen :)
 
Jeg tenker også på dette nå for vi må ha en med badestamp i da vi bare har dysj så ser jeg for meg at
det må være myye mere praktisk.
Jeg liker veldig godt en de har på barnas hus:

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bade-stelle/stellekommoder/skagen-stellekommode.html

Den er dyr men veldig fin :)
Ja denne likte jeg også veldig godt :D
Så på den når vi var der i går.
Men er den så god som den ser ut?
Hadde vært praktisk for oss også siden den kommer med hjul også ;)
 
Her blir det en kommode bare :) Har sett og sett for å finne en som søstern min hadde, men har ikke finni en lik. Så spurte for morro skyld i stad å lurte på om hu trengte sin noe mer siden minste der er 4:) Å den kunne jeg bare komme å hente :p så da er egentlig det meste i boks her ;)
 
Har hørt flere si at stellekommode med badekar ikke er optimalt.
Dette fordi slangene til vannet ofte løsner, og da blir det vann i hele kommoden, skuffene under...
Sist gang hadde vi bare en vanlig kommode med stellemadrass over. Det fungerte helt fint! :)

Nå har vi kjøpt en brukt, mye større, og med en topp som kan tas av/på, slik at det blir et enda bredere stellebord. Når den er av er det en helt vanlig kommode, til stelleperioden er over.
Skal male denne hvit, så blir den helt perfekt! :)

Litt usikker på om jeg ville valgt med hjul, da flere tester har vist at bremsene ofte ikke holder mål.
Tenk om baby bare ruller avgårde!
 
Har hørt flere si at stellekommode med badekar ikke er optimalt.
Dette fordi slangene til vannet ofte løsner, og da blir det vann i hele kommoden, skuffene under...
Sist gang hadde vi bare en vanlig kommode med stellemadrass over. Det fungerte helt fint! :)

Nå har vi kjøpt en brukt, mye større, og med en topp som kan tas av/på, slik at det blir et enda bredere stellebord. Når den er av er det en helt vanlig kommode, til stelleperioden er over.
Skal male denne hvit, så blir den helt perfekt! :)

Litt usikker på om jeg ville valgt med hjul, da flere tester har vist at bremsene ofte ikke holder mål.
Tenk om baby bare ruller avgårde!

Man skal jo helst ikke gå unna stellebordet når ungen ligger oppå :) så da bør man rekke å holde den fast hvis det skulle skje at den skulle begynne å trille :)
 
Pga plassmangel blir det bare stelleunderlag på gulvet og samme gamle badebaljen i dusjen, så jeg har ingen erfaring med disse kommodene. Men de har mange fine i babyutsyrsbutikkene! :)
 
Jeg ser jo ikke dette med en stellekommode som et must. Men vi må uansett ha oss en kommode og ha klærne til lille bøllefrø i og da kan det jo like greit være en stellekommode.
Men som nevnt her så er jeg ikke sikker på om jeg vil ha en med balje oppi.
Kan forekomme lekasje ja.
Denne kommoden kommer til å stå i gangen da det er eneste alternativ foreløpig før vi får laget eget rom.
Så jeg heller mer og mer mot en vanlig kommode ja der jeg har stellepute oppå. :)
Mange valgets kvaler vi skal gjennom jenter ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Og siden vi må ha den i gangen tenkte jeg det kunne da være praktisk å kunne flytte den enkelt ut på kjøkkenet eller stua, alt etter hvilke behov jeg har. Vann på kjøkkenet og varme i stua ;)
Badet vårt er så lite at du må gå ut for å snu deg eller endre mening :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg har en hvit "cam" stellekommode med badebalje som kan tas ut av. Og hjul. Jeg er veldig fornøyd med den. Eneste er at når jeg badet gutten min da han var baby, da stod jeg veldig bøyd i ryggen fordi badebaljen er under lokket, og blir da lavere. Ellers har den perfekt høyde for meg. Er ganske høy jeg da. Lurer på om søstra mi har Skagen sin, og den er høyere enn denne, og jeg syns den ble alt for høy.

Her er link til den jeg har (har en annen stellematte da):

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bade-stelle/stellekommoder/cam-stellekommode.html
 
Jeg har en hvit "cam" stellekommode med badebalje som kan tas ut av. Og hjul. Jeg er veldig fornøyd med den. Eneste er at når jeg badet gutten min da han var baby, da stod jeg veldig bøyd i ryggen fordi badebaljen er under lokket, og blir da lavere. Ellers har den perfekt høyde for meg. Er ganske høy jeg da. Lurer på om søstra mi har Skagen sin, og den er høyere enn denne, og jeg syns den ble alt for høy.

Her er link til den jeg har (har en annen stellematte da):

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bade-stelle/stellekommoder/cam-stellekommode.html
Ja denne så jeg dem hadde i butikken i går :)
Må vel ta en tur til å se på hva dem har.
Vi bare myste litt mens dem henta vogna og satte den sammen for oss.

Men lurer også veldig på og bare kjøpe en vanlig kommode og ha en stellematte på....
 
Ja denne så jeg dem hadde i butikken i går :)
Må vel ta en tur til å se på hva dem har.
Vi bare myste litt mens dem henta vogna og satte den sammen for oss.

Men lurer også veldig på og bare kjøpe en vanlig kommode og ha en stellematte på....

Sikkert like greit det også :) Jeg brukte ikke den badebalja så veldig lenge. Han vokste fort utav den ;)
 
Jeg vil ha samme stelle hylle som sist. Ikea hensvik som blir bokhylle senere skal jag kjøpe med. Her kan jeg ha bleier og kremer lett tilgjengelig på hyllen over og stelle babyen fra riktig vinnkel... Orker ikke stelle baby fra siden jeg...
 
Jeg vil ha samme stelle hylle som sist. Ikea hensvik som blir bokhylle senere skal jag kjøpe med. Her kan jeg ha bleier og kremer lett tilgjengelig på hyllen over og stelle babyen fra riktig vinnkel... Orker ikke stelle baby fra siden jeg...
Ja den har jeg sett på flere ganger nå, klarer ikke la den gå fra meg :p
Mulig det blir den vi ender opp med :)
Som du sier så er det bedre å stelle "rette" veien ;)
 
Vi hadde stellebord til nr.1, men det forsvant da nr.2 kom. Syns det både er praktisk og fleksibelt med kun ei god stellematte :) Så mye hokus pokus er det ikke man trenger ved bleieskift ;-) Og man slipper å bekymre seg for om babyen plutselig ruller rundt for første gang og deiser i gulvet.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
 
Sist hadde vi bare en vanlig kommode fra Skeidar (3 store skuffer og 2 små) med stellematte oppå, og brukte badebalje utenom. Snuppa har ennå klærne sine i sin, så vi ender nok opp med en ny sånn til magetrollet.
 
Back
Topp