Stellebord

ToGo

Glad i forumet
Jeg tenker å kjøpe et stellebord med litt skuffer og hyller under. Jeg får mitt første barn så aner ikke om dette er nødvendig. Har hørt om flere som kjøper stellematte og legger på vaskemaskin o.l. Er det en god investering?

Jeg går for sistnevnte løsning, men tror helt ærlig d er hipp som happ [emoji3] vi tok vanlig kommode var Møbelringen fordi d var mest plass i den [emoji3]

Du må ikke ha et eget stellebord, men tenk på at du må ha nødvendig stelleutstyr tilgjengelig så nærme stellematten at du alltid har kontroll på at babyen er trygg. Bleier, bleieposer til bæsjebleiene, våtservietter (eller det du måtte bruke), salver, søppelbøtte, kluter, noen skift med body, strømpebukse og pysj. Vi bruker en kommode som vi har lagt stellematte oppå:)

Vi kjøpte et til nr. 1, meeen brukte det så og si aldri... Vi klarte oss veldig fint med stellematte på kommoden på badet :)

Blir stellemadrass på vaskemaskin. Har ikke så stor plass på badet :) Men tror jeg hadde gått for stellebord dersom ikke, kun pga hyllene under evt.

Vi har stellematte på vaskemaskinen. Hadde stellebord på badet i starten, men syns det ble litt trangt og klønete. Så om det er verdt å kjøpe eget stellebord spørs helt hvordan dere har det hjemme.

Har stellekommode på badet, alt av babyklær og bleier ligger i skuffene der, syns det er veldig praktisk :)

Vi har kjøpt et billig stellebord på ikea. Har ikke vaskemaskin på badet, så tenkte det var mest praktisk å kunne ha et stellebord og slippe å legge på gulvet. Har også en hund som er med på alt, og jeg føler ikke for å få hjelp av hun til å skifte bleier ;)

Har kjøpt stuva stellebord på IKEA. Har ganske stort bad så hos oss blir det nok mest praktisk slik at vi kan ha en del klær, badebalje (sammenleggbar fra Stokke) og annet utstyr på samme sted, lett tilgjengelig når vi holder på der :)

Har kjøpt stuva stellebord på IKEA. Har ganske stort bad så hos oss blir det nok mest praktisk slik at vi kan ha en del klær, badebalje (sammenleggbar fra Stokke) og annet utstyr på samme sted, lett tilgjengelig når vi holder på der :)

Sammenleggbar badebalje hørtes lurt ut. Hvor har du kjøpt det? Følger det med noe som babyen kan sitte oppi inni sånn at babyen sitter trygt mens h*n bader?

Sammenleggbar badebalje hørtes lurt ut. Hvor har du kjøpt det? Følger det med noe som babyen kan sitte oppi inni sånn at babyen sitter trygt mens h*n bader?

Jeg veit Stokke har en [emoji3]
Barnas hus hadde på nettsiden!

Stokke har en som er genial! Finnes også et slags sete som kan festes på og brukes når de er helt små. Jeg har brukt det som en ekstra støtte. Må uansett holde fast babyen når den bades frem til ca. 8-9 mnd alder (såvidt jeg husker, glemmer så fort :p)

Jeg fikk akkurat mitt nyinnkjøpte sammenleggbare stellebord fra barnas hus.
Jeg veit jo at dette er noe som kun blir brukt i en kortere periode, men shit så greit og enkelt d var!! Stor nok balje for mitt behov! Enkelt å sette bort!

Det kommer jo helt an på hvor mye skapplass du har på badet, og om du ønsker å "gjemme" bort ting som bleier, kluter, håndklær ol. Jeg har et stellebord med 4 skuffer og syns det er genialt! Det har vert fremme (kan også brukes som kommode) i 6 år, og kommende storesøster er snart 4 år:) bruker det til klær ol:) kjøpte på babyshop for 6 år siden. Avtagbar stellematte på toppen, et badekar man kan ta ut når man ikke trenger lenger, og føtter på slik at det ser ut som en vanlig kommode:)

Stokke flexi bath heten den :D den har en nyfødt del som kan kjøpes ved siden av :) fikk den i babyshoweren men tror de selger den litt over alt :)

Jeg har hatt stellebord de andre gangene, men denne gangen har jeg tenkt å gå for stellematte på på vaskemaskinen. Har en bitteliten leilighet så må tenke litt på hva som er mest plasseffektivt ifht oppbevaringen av klær til mini.
Har fortsatt stellebordet til mellomste stående i bod, men det tar så utrolig mye plass så håper at jeg kan komme på en bedre løsning :)

Back
Topp