Stellebord

Mamma til nr 2:)

Blir kjent med forumet
vi har liten plass på badet. Hvis vi skal få plass til et stellebord der må vi skru ned ett eller to skap. Er det slik at stellebord bør være på badet grunnet varmen? Eller tenker man at det er tilgang på vann som gjør at mange har det på badet?
 
Jeg skal ha det på soverommet og badekar på badet. Slikt gammeldags badekar som kan slåes sammen. Har veldig lite plass på badet vi også ;)
 
Eg tenker at det i utgangspunktet e tilgang på vann som gjør at man velger badet. Men varmen e jo klart viktig den og. Man kan ikke ha stellebordet på soverommet om man e av den typen som skal ha det kaldt på soverommet. Da blir stellestunden veldig kjedelig for alle. Og ikke minst ubehagelig for småen. Men kan man ikke ha på badet pga plass mangel, så ville eg hvertfall valgt et sted babyen ikke kommer til å fryse når h*n skal stelles :)
 
Eg tenker at det i utgangspunktet e tilgang på vann som gjør at man velger badet. Men varmen e jo klart viktig den og. Man kan ikke ha stellebordet på soverommet om man e av den typen som skal ha det kaldt på soverommet. Da blir stellestunden veldig kjedelig for alle. Og ikke minst ubehagelig for småen. Men kan man ikke ha på badet pga plass mangel, så ville eg hvertfall valgt et sted babyen ikke kommer til å fryse når h*n skal stelles :)
Eg e sånn må ha det varmt på soverommet :p
 
Vi har blitt enige om å først bare prøve å bruke en stellematte på gulvet. Selv om vi har plass nok til stellebord. Tryggere og kanskje kos å bare sette seg på gulvet selv. Og hvis vi ikke synes det fungerer og tenker det er bedre med stellebord, kjøper vi det senere.
 
Vi skal ha det på barnerommet. Det skal han jo ikke sove den første tida uansett, så kan godt ha det litt varmt der. Det ligger vegg i vegg med badet, så ikke så langt å bære en balje med vaskevann, evt bære han ut for å vaske.
 
Vi har alltid hat stellebord på barnerommet og har det fortsatt (bare en kommode med stellepute på).

Har dere plass til et vegghengt stellebord? (De fra Brio) de er kjempe gode synes jeg...
 
Vi har på barnerommet til junior nå. Lurer på om vi skal ha på vaskerommet denne gangen da vi heller ikke har plass på badet.
 
Forrige gang hadde vi stellebordet på barnerommet. Hadde bare vann i en liten beholder på siden, og brukte stort sett våtservietter uansett. Savnet ikke vask i nærheten.
 
Vi skal ha stellebordet på barnerommet som ikke blir brukt til soving med deg første. Kan da ha det litt varmt der inne :)
 
Vi har det på badet da det er praktisk ifht vann. Men har ett vennepar med utrolig lite bad hvor det ikke er plass til stellebord og de har det under trappen i stuen
 
Her blir stellekommoden stående enten på soverommet vårt eller i gangen utenfor badet. Får ikke plass på badet i den nye leiligheten.
 
Vi har egentlig et kjempe stort bad, men det er jo hundre vinkler og skråtak i tillegg! Ser at stellebord definitivt blir en utfordring! Må i såfall ha et som ikke er breiere enn 50 cm... Noen tips?

Jeg liker å ha det kaldt på soverommet, så der kan det ikke stå:-/
 
Back
Topp