Stellebord

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Nå er jeg helt i modus her. Planlegger alt av møbler og utstyr til mini.. :P

Har kommet til stellebord-biten. Funnet ut at det mest praktiske er å ha dette på badet, grunnet vanntilgang osv.
Har sett både på kommoder med stellebrett oppå, på hvite i tre fra IKEA m.m..

MEN.. har f.eks sett på dette blant flere:

http://www.jollyroom.no/produkter/m...lje-hvit-gra?gclid=COneo7eT8scCFSr3cgodAPMNqw

<-- Lengden som de kaller det, blir jo på en måte dybden? Man kan jo ikke stå og stelle babyen sidelengs?
Noe som stikker nesten 1 meter ut fra veggen, sammenliknet med øvrig vask/skaper og hyller på badet er jo ENORMT? Vi har relativt romslig bad altså, er ikke 2kvm vi snakker liksom.. men uansett så blir jo disse kjempedype?

Har dere de sidelengs, eller triller dere de ut eller? Kan ikke skjønne hva slags bad det passer inn i å ha dette lange greine stikkende ut fra veggen på? :o

Jeg står sidelengs å skifter bleie på mini? Altså jeg står på den ene siden av han. Syns det er mye mer oversiktlig enn å ha rumpa rett foran meg :-) fint stellebord da!

Her kjøper vi ikke stellebord denne gangen. Kjøpte to sist men endte alltid opp med å bare ta med stelleunderlaget rundt i huset der vi er:-) denne gangen blir det stellematte på en kommode på soverommet og på en skittentøyskurv på badet :-)

Jeg steller sidelengs :phar gjort det med begge :D sliten med å stå vet fotenden... Det blir helt rart her:p Hehe :) tror det er litt hva man er vant til ;)
Vi har stellbord på badet av praktiske grunner, men når babyen er over året tar jeg den ut;)

Vi har stellebord på badet, har algot systemet fra IKEA sånn at jeg har benk over vaskemaskin og tørketrommelen, som stellematta ligger på :)
Steller fra siden, mindre sannsynlig å bli truffet... :p

Jeg stod sidelengs med mine:) jeg skjønner ikke hvordan folk kan stå rett fremfor liksom:P veldig unaturlig for meg:P
Men vil ha tette skuffer i det. Slik at jeg kan oppbevare bleier, kluter og klær i skuffene. Uten at de blir våte eller skittne/støvete. Og så nedfelt badestamp på toppen:)

Jeg steller ikke sidelengs, synes det bare er knot O.o Vi har Ikea din, med stellebrett man kan ta av npr de blir stlrre og bruke som møbel!!! :-) Superpraktisk, og ikke minst et pent møbel til senere :-)

Jeg steller ikke sidelengs, synes det bare er knot O.o Vi har Ikea din, med stellebrett man kan ta av npr de blir stlrre og bruke som møbel!!! :-) Superpraktisk, og ikke minst et pent møbel til senere :-)
Den vurderer vi og, kjempefin!

Vi har lite bad. Matte oppå vaskemaskin. Steller ved fotenden. Sidelengs synes jeg er knotete

Nå er jeg helt i modus her. Planlegger alt av møbler og utstyr til mini.. :P

Har kommet til stellebord-biten. Funnet ut at det mest praktiske er å ha dette på badet, grunnet vanntilgang osv.
Har sett både på kommoder med stellebrett oppå, på hvite i tre fra IKEA m.m..

MEN.. har f.eks sett på dette blant flere:

http://www.jollyroom.no/produkter/m...lje-hvit-gra?gclid=COneo7eT8scCFSr3cgodAPMNqw

<-- Lengden som de kaller det, blir jo på en måte dybden? Man kan jo ikke stå og stelle babyen sidelengs?
Noe som stikker nesten 1 meter ut fra veggen, sammenliknet med øvrig vask/skaper og hyller på badet er jo ENORMT? Vi har relativt romslig bad altså, er ikke 2kvm vi snakker liksom.. men uansett så blir jo disse kjempedype?

Har dere de sidelengs, eller triller dere de ut eller? Kan ikke skjønne hva slags bad det passer inn i å ha dette lange greine stikkende ut fra veggen på? :o
Det stellebordet så supert ut! Fikk nesten lyst til å bytte ut det vi har med denne. Så mye deiligere å ha badebaljen i ståhøyde! Slitsomt å sitte på gulvet å bade... Og ja, badet er best. Mye varmere der, på soverommet skal det jo helst være ca 18 grader.

Det stellebordet så supert ut! Fikk nesten lyst til å bytte ut det vi har med denne. Så mye deiligere å ha badebaljen i ståhøyde! Slitsomt å sitte på gulvet å bade... Og ja, badet er best. Mye varmere der, på soverommet skal det jo helst være ca 18 grader.
Kan det ikke være lettere at baby faller ut når badebaljen er høyt oppe, tenker med vann og badeolje og glatt baby? Er jo sikkert lett uansett, men siden fallhøyden blir større tenker jeg.

Står sidelengs vi og.. Eller, nå har vi bare matta på gulvet til (snart) 2-åringen.
Til bebis skal vi bruke en malm-kommode, den med 4 skuffer :)

Kan det ikke være lettere at baby faller ut når badebaljen er høyt oppe, tenker med vann og badeolje og glatt baby? Er jo sikkert lett uansett, men siden fallhøyden blir større tenker jeg.
Ja, det er jo sant. Eller, babyen faller ikke ut de første månedene hvertfall. Men det er klart at om man bruker olje så blir de ganske glatte =S Huff, nei kanskje best å fortsette på gulvet.

Jeg kommer til å ha stellebordet sidelengs og skifte i nedenden. Slik gjorde jeg med første. Har plass til det, står bare ved døra badedøra.

Med fire skuffer? :) lager dere noe kant, eller har du bare antiskli under stellematta? :)
Antiskli tenker jeg:-) Går jo an å slenge opp en liten planke og, men tror sånn sklirull man får på IKEA funker greit :-)

Jeg hadde et slikt stellebord til eldste mini, bodde da på leilighet med et pittelite bad, men kunne stå både bak og på siden med det der det sto skvisa inn mellom dusjkabinett od toalett. Hadde tilgang til alt under uansett hvor jeg valgte å stå :) Skal denne gangen ha enten stellekommode eller vegghengt stellebord, skal pusse opp badet, så er usikker på hva som vil passe best etterpå. Stellekommoden vil da bli stående så jeg må stå på siden, mens det vegghengte vil jeg bli stående bak. :)

Vi har stellebord på badet, har algot systemet fra IKEA sånn at jeg har benk over vaskemaskin og tørketrommelen, som stellematta ligger på :)
Steller fra siden, mindre sannsynlig å bli truffet... :p
Jeg står sidelengs å skifter bleie på mini? Altså jeg står på den ene siden av han. Syns det er mye mer oversiktlig enn å ha rumpa rett foran meg :) fint stellebord da!

Her kjøper vi ikke stellebord denne gangen. Kjøpte to sist men endte alltid opp med å bare ta med stelleunderlaget rundt i huset der vi er:) denne gangen blir det stellematte på en kommode på soverommet og på en skittentøyskurv på badet :)

Alle dere som steller fra siden - ser barnet deg like godt? Da jeg var i barne- og ungdomspsykiatrien og vi så en film om spedbarnstilknytning i forhold til foreldrene - at stellesituasjonen var så utrolig viktig med tanke på kontakten osv.
Er dette litt overdrivet, eller har man evt like god kontakt med barnet sidelengsfra? :)
Hadde det ikke vært for at dette sitter klistret i bakhodet mitt hadde jeg ikke brydd meg så veldig om det var fra siden eller fra enden :) Alt blir vel vanesak skulle man tro :)

Alle dere som steller fra siden - ser barnet deg like godt? Da jeg var i barne- og ungdomspsykiatrien og vi så en film om spedbarnstilknytning i forhold til foreldrene - at stellesituasjonen var så utrolig viktig med tanke på kontakten osv.
Er dette litt overdrivet, eller har man evt like god kontakt med barnet sidelengsfra? :)
Hadde det ikke vært for at dette sitter klistret i bakhodet mitt hadde jeg ikke brydd meg så veldig om det var fra siden eller fra enden :) Alt blir vel vanesak skulle man tro :)

Jeg har prøvd begge deler, og føler jeg får bedre kontakt med ungen når jeg står på siden, enn om jeg står ved enden. Men det er en vanesak.

Nå i starten kan man jo velge hvilken vei man skal stå siden ungen ikke akkurat er metern lang, men jeg knøler så forferdelig når jeg står i enden at det blir ikke akkurat en hyggelig stellestund :p

Back
Topp