Stellebord

Gladjenta

Flørter med forumet
Oktobermirakler 2013
Er sånn i tvil om vi skal gå for Stokke Care stellebord (det er tilbud på det idag hos baby Shop) eller bare et kjipt ikea gulliver??
Sukk... Sliter litt med plassen på badet, så et redd Stokke blir for stort, men synes det er så fint!!

Uansett hva du velger så er det lurt å tenke på oppbevaringsplass! Jeg er SÅ glad for at vi gikk for en kommode med skuffer til klær o.l. og ikke en slik spinkel sak for å evt. ha kurver på.. Vi har ikke klesskap til jenta vår på 8mnd, men bruker bare stellekommoden :)

Av erfaring: Du vil heller ha et stellebord som får plass og som gjør det det trenger, enn at du skal ha det finste :p

Vi har det billigste og "kjipeste" fra Ikea. Funker knall! Passer perfekt inne på det lille badet, der vi også fikk plass til en smal kommode på mootsatt vegg vi har klær i. Ikea sin billigste funker heeeeelt fint :) Mini er 2 år og 3 mnd, og har fortsatt plass :)

Vi har brukt en kommode med stellebordstopp fra ikea til snuppa. Kunne ikke vært mer fornøyd!
Veldig praktisk med skuffer til oppbevaring av klær osv, slik at alt babyen trenger er i umiddelbar nærhet :)

Vi har brukt en kommode med stellebordstopp fra ikea til snuppa. Kunne ikke vært mer fornøyd!
Veldig praktisk med skuffer til oppbevaring av klær osv, slik at alt babyen trenger er i umiddelbar nærhet :)

Det skal jeg ha på barnerommet til påkledning osv og bare en stellepute til bleieskift på badet (har for lite bad :P)

Dyre, fine stellebord er ikke alltid mest praktisk :) men noen kan selvfølgelig være praktiske og.. Men kan nok finne like praktisk som enten vanlig kommode, som tips over, eller billigere varianter med praktiske løsninger :)

Der vi bodde da vi fikk førstemann var det heller ikke plass til stellebord på badet, selv etter at vi totalrenoverte det. Vi kjøpte en kommode fra ikea (hensvik?) og etter mal fra en blogg bygget vi en ramme selv som passet til stellematten jeg ville ha. (Babydan) brukte det aldri da det var for kaldt I det huset til å stelle andre steder enn på badet. Kanskje jeg heller skal ta å finne det frem og sette det på badet? Da har vi det hvertfall klart. Skal finne den bloggen for å vise bilde:)

Jeg har sett ett på barnas hus jeg likte :) Vil ha ett som blir stående ut i rommet da dette kommer til å passe best på badet tror jeg ;) (badet mitt er ikke helt ferdig enda så må vente litt å se :p)

Dere som har barn fra før, noen stellebord er med en vaskebalje. Er dette noe man får bruk for? Eller er det mer praktisk å kjøpe et sånt dusjsete, evt vaskebalje til å ha i dusjen? :)

vet de fleste sier at det bare er unødvendig, vi fikk en liten gutt og likte det godt den stunden vi kunne bruke det. men de er jo små de baljene så er jo ikke så lenge du får bruk for det...

men da tok vi bare ut baljen og brukte/bruker den øverste skuffen også :-)

Dere som har barn fra før, noen stellebord er med en vaskebalje. Er dette noe man får bruk for? Eller er det mer praktisk å kjøpe et sånt dusjsete, evt vaskebalje til å ha i dusjen? :)

Vi har ikke hatt det, men synes stamp/bakke har fungert veldig greit. I begynnelsen satte vi den bare i passelig arbhøyde så vi slapp å bøye oss, etterhvert når uten kunne sitte selv satte vi den inni dusjen og satt på siden av.

Flere vi kjenner har hatt lekkasjer med de badekarene som er intergrert i stellebordet, kjedelig når alt tøyer under blir søkkvått... Vet ikke om det er uheldig eller merke eller hva det er da.

Vi hadde stellebord med balje. Jeg elsket det! Måtte bytte ut med vanlig balje da vi flyttet (var ikke plass på badet til stellebord), og det var tungt ifh. Hadde dusjstol/sete også, men syns likevel det var tungvindt i dusjen og i baljen.

Back
Topp