Stellebord...

Sulla

Elsker forumet
MAI 2013
Vi har ganske lite bad så stellekommoden etter minstemann vil ikke få plass på badet :-( og det å ikke ha stellemulighet på badet er uaktuelt....! Så har begynt å tenke på vegghengt stellebord.. Noen med erfaringer og evt noen å anbefale? Har sett på ikea og må si at den typen blir uaktuell, ser skikkelig dårlig ut med lave kanter og ikke særlig fint heller...
 
Hvis du har vaskemaskinen på badet, så kan du jo bruke den som stelleplass :)
 
Jeg syns og det ser helt grusomt ut det vegghengte på ikea.. Driver å planlegger stelleplassen min selv.. Vi har litt god plass men jeg trenger fortsatt tips til høyskap og kommode jeg kan bruke.. Eller inspirasjon. Noen som vil dele bilder av stelleplassen sin? :)
 
Hvis du har vaskemaskinen på badet, så kan du jo bruke den som stelleplass :)
Har ikke det, har vaskerom i kjelleren som på sikt skal gjøres om til stort bad.., derfor lite bad..
 
Jeg syns og det ser helt grusomt ut det vegghengte på ikea.. Driver å planlegger stelleplassen min selv.. Vi har litt god plass men jeg trenger fortsatt tips til høyskap og kommode jeg kan bruke.. Eller inspirasjon. Noen som vil dele bilder av stelleplassen sin? :)
jeg vil anbefale stellekommode om du har plass på badet. Helt genialt, minste gutten har fremdeles klærne sine i stellekommoden sin, perfekt høyde og 5 skuffer. Vi valgte å ta badekaret utav og heller ha stamp utenom.
 
Har ikke det, har vaskerom i kjelleren som på sikt skal gjøres om til stort bad.., derfor lite bad..


Sånnsett :/ så du har ikke plass til en liten kommode heller da? :)
 
Vi hadde mini-bad i vårt gamle hus, hvor vi bodde da vi fikk sønnen vår. Vi hadde en stellematte på vasken og stellebord i stua. Hadde egentlig ikke noe annet valg. Men alt av vasking/bading tok vi på badet på stellematta, og tok tissebleier og klesskift osv på stellebordet.

Nå har vi vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre på badet, hvor vi har stellematta på vaskemaskina og bleier, våtservietter, salver osv på tørketrommelen. Vi har planer om å lage vaskerom, så da får vi plass til stellebord på badet også :)
 
jeg vil anbefale stellekommode om du har plass på badet. Helt genialt, minste gutten har fremdeles klærne sine i stellekommoden sin, perfekt høyde og 5 skuffer. Vi valgte å ta badekaret utav og heller ha stamp utenom.

Høres ut som en god idé. Har egentlig ikke likt den derre badebalja-i-skuffen-løsningen! Har du noen forslag på kommoder? :)
 
Finnes det høyskap som kan stå på gulvet som er til bad? eller må ting være til våtrom i det hele tatt? Kan vi kjøpe skap fra andre "avdelinger"? :p
 
De har sånne henge på veggen bord på barnebutikkene også..

Ikke sikkert rosa er tingen, men her er ett eksempel iallefall :)


http://babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=970086&b_kid=663215


Ett annet her


http://www.onlinekids.no/shop/vaeghaengt-puslebord-trille-4179p.html

Sent from my iPad using Tapatalk HD

De der var geniale :cool: Vi har også et lite bad, men heldigvis har jeg en veldig handy mann, så han skal lage stellebord alà de på bildene :)

BVforum via Samsung
 
Der er mange muligheter på den utfordringen.
Sist jeg fikk barn hadde vi knapt med plass, har forrøvrig det nå også, men kan tenkes vi flytter før lille blir født..
Sist ble det Stellematte på vaskemaskinen og veggheng med bleier mm ovenfor matten. Pluss en balje som stod i dusjen til å bade henne i.

Har man ikke vaskemaskin å bruke kan man foreksempel ha en god stellematte på gulvet og et sånt oppheng på veggen med bleier mm. pluss balje i dusjen til bading og ha en ordentlig stellekommode ute på rommet til barnet/dere eller noe? Synes denne er fin og tenker ha noe lignende på soverommet til lilleknøtten :
http://silje-sin.blogspot.no/2011/03/stelleplassen.html

Eller veldig enkelt sånn :
http://stinelervik.blogspot.no/2012/06/stelleplassen.html

Evt hører jeg mye positivt om sånne veggoppheng.
Tar jo så og si null plass. så om man kan borre fast i veggen og har lite bad hadde jeg nok gått for det! :)
 
Søstera mi hadde vegghengt stellebord fra Brio til sine, veldig likt det rosa som det var linket til lenger oppe. Jeg var veldig skeptisk og redd det ikke skulle sitte godt nok fast, men det har holdt:) Synes det var helt genialt dersom man ikke har plass og kunne helt klart valgt denne løsningen selv:)
 
Vi lurte litt på om vi skulle ha stellebord på soverommet til lillegutt, Evt en stellematte på vaskemaskinen i tillegg.
 
Sånnsett :/ så du har ikke plass til en liten kommode heller da? :)
Jo, men da føler jeg at badet blir enda mindre og at svingdørene til dusjen vil stoppe litt.. føler at vegghengt vil være beste løsning på vårt bad..;-)
 
Jo, men da føler jeg at badet blir enda mindre og at svingdørene til dusjen vil stoppe litt.. føler at vegghengt vil være beste løsning på vårt bad..;-)


Okkei :) ja du må jo gjøre det du føler er best :D
 
Planen her er å kjøpe en vanlig kommode (mest sannsynlig Hemnes sin fra IKEA) og stelleunderlag for å ha oppå. Har ikke funnet noen stellekommoder vi liker da vi vil at den skal passe inn litt på badet, så blir nok Hemnes sin ja :)
 
her vet jeg ikke hva vi skal gjøre enda - kunne hatt plass til en liten kommode som er like stor som stellematta (65x50cm) eller på badekaret vårt. Vegghengt blir nok ingen løsning ettersom vi bare leier og ikke har lyst til å ha hull i flisene på badet.
 
Vi hade vært inne på tanken med kommode fra IKEA og legge stellematte oppå. Hadde planer om en sånn:
malm-kommode--skuffer__25869_PE099435_S4.jpg

Men fant ut at den blir for høy og at den med 3 skuffer blir akkurat for liten. Haha.
Så nå tror jeg løsningen vår bilr stellebord med høy kommode ved siden av. Ala dette:

gulliver-stellebord__0099278_PE241099_S4.JPG
brimnes-kommode--skuffer__0140500_PE300515_S4.JPG

Da har vi både skuffer og mulighet for kurver... Håper jeg :p
(håper ikke bildene blir orginalstørrelse, for jeg har krympet de. Men sorry hvis de blir det!)
De ble selvfeølglig store... Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan forsminske kopierte bilder.
 
Back
Topp