Stellebord ??

min engel

Forelsket i forumet
Hvor skal DU ha stelle-bordet til minien?Vet ikke om eg skal ha det på bade eller soverommet..Hva er fordelen å ha det på badet og ulempen..?
Eller skal du kanskje ikke ha stelle-bord men stellematte..

Jeg har veldig lyst på stellebord, det har jeg alltid hatt lyst på:) 
Men nå er ikke det nåværende gjesterommet så stort, og det er heller ikke badet, så da må jeg ta til takke med stellematte:)

Anita89 skrev:
Men nå er ikke det nåværende gjesterommet så stort, og det er heller ikke badet, så da må jeg ta til takke med stellematte:)

kan du ha stellebord på rommet ditt?

min engel skrev:

Anita89 skrev:

kan du ha stellebord på rommet ditt?

nei:( er ikke så god plass der heller. Ser ikke ut som om vi har plass til sengen til mini heller, ser ut som om vi må flytte senga litt. Litt stor seng kan du si:P Men har godt bad, sånn sett. God plass til å ha ting i skapene så har gått inn for å ha stellematte så det gjør meg ikke så mye heller:)

Vi hadde stelle kommode på rommet til prinsen og Roba stelle bord m/ utrekkbart badebalje på badet... Denne gangen blir stelle kommoden  stående på badet da det er mer praktisk i forhold til vann... 
Merket sist at begge deler var litt bortkastet for vår del. 

vi har stellebordet på badet, og fordelen med det er jo at der er det mye varmere enn i resten av huset, så det ikke blir kaldt for lille hver gang vi kler av ham.. Samt at jeg har rennende vann til bleieskift oljen rekkevidde. Er jo ikke noe særlig for de små å ha det så varmt der de skal sove, ei heller for oss, så for oss er det ingen annen løsning som funker:-) Vi har god plass på badet da, og et romslig stellebord fra Stokke med alt vi trenger innen rekkevidde, også bader lille i vasken til han blir så stor at han kan bade i badekaret;-) Dette er bare mine erfaringer da. Andre får gjøre seg sine egne:-)

Vi skal ha det på badet, og i mine øyne er det helt klart mest praktisk hvis man har plass til det. Varmt og godt, og nært rennende vann! Tror vi bare kjøper en kommode denne gang. Drittstellebordet vi hadde fra ikea gikk i søpla!!

Vi har bestilt oss stellebord, synes det er veldig praktisk. Ivertfall når vi har plass til det. Det blir nok å plassere det på badet:)

Vi har stellematte på vaskemaskinen på badet. Tar ikke noe ekstra plass, nær vannet og varmt :-)

Syrine skrev:
Vi har stellematte på vaskemaskinen på badet. Tar ikke noe ekstra plass, nær vannet og varmt :-)

Det var lurt..Det har eg ikke tenkt på engang Humm, en ide kanskje..

Har samme stellekommoden som vi har hatt til de to eldste, og den har vi tenkt å ha på badet. Veldig greit å ha den slik at jeg når vasken uten å slippe taket i minien oppå stellekommoden, samt med en kommode istedenfor stellebord så har jeg alle klær tilgjengelig der.

med førstemann så kjøpte vi et stellebord man kan klappe sammen for å ha på badet, og vi brukte det til han begynte å rulle (ca 4 mnd), da erstattet vi dette med en stellematte på badegulvet, som vi bruker innimellom nå også (ca 18 mnd).

I tillegg, så hadde jeg en stellematte liggende på en pult oppe i 2etg, i tilfelle, jeg skulle bytte bæsjebleie på natta. Ellers, skiftet jeg ofte i senga også, egentlig, så han ikke skulle våkne for mye.

Fordelen med å ha på badet, er at der har man VANN. Jeg brukte våtservietter kun hvis det var ytterst nødvendig, så han ikke skulle bli sår. Mens på badet skiftet vi med Mesoft kompresser som vi dynket i vann og babyolje....

Vi har dessverre for lite bad til å ha stellekommoden der inne....

Med Snuppa løste vi det med å ha stellekommoden på soverommet hennes til hun var 6 mnd (da sov hun inne hos oss og varmen stod på inne på rommet vi stelte på).

Da hun skulle begynne å sove på rommet sitt flyttet vi det ut i gangen utenfor badet. Vi har en liten balje som vi henter vann i, og den står i en kurv som henger på veggen.

Fungerer bra, er fortsatt i bruk til morgen- og kveldsstell på Snuppa. Liker å ha henne i høyden, da det er mye bedre stilling for kroppen :)

Vi skal ha det på badet, hadde det sist også og funket fjell

Stellebordet brukes fortsatt her, så det står allerede klart.

Det står på badet, da har jeg rennende vann innen rekkevidde + at det er godt og varmt.
Vi bruker MALM kommode fra Ikea (tre skuffer), med stellematte fra babydan oppå :)

Vi bruker stellebordet til lillegutt enda, så det blir stående til nestemann. Synes det er best å ha det på badet med tanke på varme og vann i nærheten

Jeg har også lenge fundert på om jeg skal ha stellematte eller stellebord. Har stort bad men har ei svær badstu dær inne så vil ikke flytte den ned i kjelleren rigtig enda. Så tror det bare blir stellematte oppå vaskemaskin også skal jeg montere opp hyller ovenfor til stellesaker/vaskepulver. Tror det blir greit. Tenkte først å ha stellekommode på babyrommet men tror det blir upraktisk pga vannmangel. Så bra med babyverden så man kan dele erfaringer og få ideer=)

Vi har en stellekommode, men den blir nok på soverommet. For vi har sånn mini-bad :P
Men sist gang gjorde vi som noen andre her.... Tok en stellematte oppå vaskemaskinen. Rett ved siden av vasken. Funket kjempe bra :)
Så mangler bare å kjøpe en ny stellematte da :)

Vi har benk på badet, der vi skal ha en stellematte oppå.

Badet er bare 4 kvm, men benken er over vaskemaskin og tørketrommel, så vi har god plass til stelling oppå der.

Back
Topp