Stellebord - vaskemaskin??

Vannlilje

Andre møte med forumet
Vi har et lite bad hvor det kunne være kjekt å spare plass ved å ikke sette inn for mange møbler, og generelt minimalt med plass i hjemmet. Det er ikke bare å sette stellebordet en annen plass heller.

Lurer på om noen har erfaringer med å bruke vaskemaskin som stellebord? Er ikke det ubehagelig når den er på?
Skulle gjerne kjøpt en benk/bord til å sette maskinen under, men har ikke sett noe med passende dimensjoner ennå.

Tar gjerne imot forslag og tips :)
 
Vi har gjort det før, la en benkeplate over og det fungerte helt fint :)
 
Vi skal ha vaskemaskina som stellebord. Er ikke såå ofte den står på, og tenker jeg kan klare å unngå de 10 minuttene som sentrifuga er heftigst. Jeg har ikke mulighet til annet enn å ha en stellematte rett oppå vaskemaskina. Sliter med å finne en som er av passe dimensjon. 40x50cm hadde vært optimalt, men mulig jeg må gå for 50x60. Da vil isåfall matta stikke ut litt i lengden, men det går nok det også :p
 
Vi har stellematta på vaskemaskinen og det er ikke noe problem [emoji4] Kan i verste fall sette vaskemaskinen på pause de få minuttene det tar å skifte, eller legge matta på gulvet. Vi har aldri syns det har vært noe problem i alle fall [emoji4]
 
Vi tenker også å ha stellematte på vaskemaskin, så fint å se at det er få som har problemer med det [emoji4]
 
Vi skal også ha det, og har funnet ut av Hensvik-stellebordet/bokhylla fra IKEA passer fint. Vi skal "hacke" den litt, så mannen min monterer kun øverste del på vaskemaskinen, da har vi plate over maskinen, i tillegg til praktiske hyller over til stæsj. Den nederste delen skal han bruke til å kle inn vaskemaskinen, slik at det hele blir et eneste stort vaskemaskin-stellebord! :)
 
Vi har stellematta på vaskemaskinen og det er ikke noe problem [emoji4] Kan i verste fall sette vaskemaskinen på pause de få minuttene det tar å skifte, eller legge matta på gulvet. Vi har aldri syns det har vært noe problem i alle fall [emoji4]
Det var lurt tenkt å pause maskinen! Må bare huske å slå den på igjen, så skal det funke fint [emoji4]
 
Har dere som bruker vaskemaskin en kombinert vaskemaskin og tørketrommel? Er dere i tilfelle fornøyd? Vil kjøpe en som er effektiv, og gjerne ikke bruker så mye som 6 timer per syklus (vask+ tørk). [emoji4]
 
Vi skal også ha det, og har funnet ut av Hensvik-stellebordet/bokhylla fra IKEA passer fint. Vi skal "hacke" den litt, så mannen min monterer kun øverste del på vaskemaskinen, da har vi plate over maskinen, i tillegg til praktiske hyller over til stæsj. Den nederste delen skal han bruke til å kle inn vaskemaskinen, slik at det hele blir et eneste stort vaskemaskin-stellebord! :)
Wow det hørtes lurt ut! Skal dere montere hele hyllen uten bunn, og sette maskinen inni?
 
Wow det hørtes lurt ut! Skal dere montere hele hyllen uten bunn, og sette maskinen inni?
Akkurat det er vi litt usikre på! Skal faktisk på IKEA i ettermiddag og ta en titt. Kan sende deg svaret og evt. bilde av hvordan vi har gjort det når vi er ferdig! :)
 
Hvordan gikk det? [emoji4]
Hei! Sorry for at jeg ikke fikk svart deg! Vi har ikke kjøpt det enda, men gjør det straks. Det passet fint med vaskemaskinen vår (kombinert vask og tørk, men helt vanlig størrelse på maskinen). Tror det blir slik at vi monterer hele hyllen uten bunn. Og hvis det ikke går, er iallfall toppen ganske praktisk i forhold til et vanlig vegghengt stellebord som ikke er like dypt. :)
 
Vi har kjøpt den harde stelleputen på IKEA og skak bli lagt på vaskemaskin [emoji106][emoji4]
 
Back
Topp