Stellebord på bad vs barnerom

<M>

Andre møte med forumet
Hei alle!
Bør man ha stellebordet på baderommet (gitt at det er plass) eller på barnerommet? Hva er fordeler/ulemper? Erfaringer rundt dette? ☺️

Hver sin smak, og hver sin planløsning, tenker jeg.

Men sånn som jeg ser det for meg her hjemme, så vil jeg ha stellebord på badet. Kommer ikke til å bruke barnerommet med det første, baby skal sove på rom med oss den første tiden. Og jeg vil ikke bytte bleier på soverommet og risikere å måtte sove i lukta :dead:

Så er det fordelen med at det er innlagt vann på badet. Så selv om planløsningen ikke tillater at jeg har fri tilgang til vasken fra stellebordet, så er det likevel kort vei til å fylle en skål med vann (uten å være redd for å søle på gulvet), eller bære baby bort til vasken om det skulle bli for grisete.

Sist gang hadde jeg stellebord på vaskerommet med tilgang til vask. Det var helt supert, men har flyttet i nytt hus siden den gang :happy:

• Liker
Reactions: <M>
Vi hadde det på badet med nummer en, kommer til å ha det samme med nummer to. Lett tilgang på vask og evt dusj dersom det skulle bli en bæsjekatastrofe er veldig pluss. Og mye enklere å tørke opp plutselige tissestråler som kommer i ny og ne på badet vårt enn på barnerommet.

• Liker
Sist gang hadde jeg stellebord på vaskerommet med tilgang til vask. Det var helt supert, men har flyttet i nytt hus siden den gang :happy:
Det hadde jeg ikke tenkt på!
Vi ser på et hus nå, og jeg var litt skeptisk til at badet egentlig ikke har plass til stellebord. Men huset har jo vaskerom :D

Er utrolig glad for at vi har fått plass til stellerom på badet slik at vi har tilgang til vask. Det er gull!

• Liker
Vi har stellebord på badet :-) hadde det med første også og nå til han på 9 måneder så må jo kun fylle på med små bleier ellers er jo alt allerede klart der :-)
Liker best å bruke sånne tørre stellekluter hjemme og da er det best å ha tilgang til vann:-)

• Liker
Vi har et veldig lite bad, men det var uaktuelt for oss å ha stellebord på både soverom og vaskerom pga planløsning så vi gikk for vegghengt stellebord på badet (ved vask) og er veldig fornøyd med det :happy:

• Liker
Vi har hatt og kommer til å fortsette med å ha det på badet.
Så får man vasket med vann og slipper å bruke våtservietter hele tiden :)
Samt kort vei til dusjen om det er krise.

• Liker
Jeg må ha vann, så her er det badet. Mini reagerer lett på en del, deriblant mye våtservietter. Så helt avhengig av tørrservietter, babyolje og vann :) så blir samme oppsett nå på neste :)

• Liker
Abso100% bad!!

• Liker
*sniker*

Vil uten tvil anbefale et rom med vann/vask! Det blir myye bleieskift med baby, og ofte større lekasjer og klesskift. Her har hovedbadet blitt brukt de første mnd, men flytter nå over til vaskerommet og skal lage en stellestasjon der :)

• Liker
Vil anbefale å ha stellebord på badet, hadde det med min første. Plutselig står du der med bæsjesprut en dårlig dag, og da er det veldig greit å være nærhet av både vask og dusj. Hvis man ikke har plass til stellebord, så fungerer det fint med stellematte på vaskemaskinen ☺️

• Liker
Som alle andre skriver, bad uten tvil!

vi har knøtt lite bad men har likevell prioritert å skvise inn en stelleplass:-) angrer ikke et sekund, kn ikke telle hvor mange ganger barnet har hatt bæsj opp til ørene pga en heftig bleie hvor vi bare har måttet skylle av i vask/dusj og skylt klær umiddelbar . Hadde blitt en langt mer grisete affære om vi brukte soverommet:-)

• Liker
Sverger til badet. Har aldri hatt noen lekasjer med bleier og har brukt stort sett tørrservietter og olje, men greit med tilgang til vann uansett. I tillegg blir det jo stelling på bad i forbindelse med bading. De første mnd hadde vi bleier og stellesaker i en boks på soverommet, samt stellematte. Var greit å skifte tissebleier på soverommet uten at babyen våknet for mye.

• Liker
Tusen takk for informative svar dere!

Det blir definitivt bad her også nå. Var litt redd for at vi ikke kom til å få plass, men har fått målt opp og ser at vi har plass til det fleste stellebord som er «på langs» og lar baby ligge rett mot deg og ikke sidelengs☺️

Vi hadde stellebordet på badet der vi bodde inntil nylig. Veldig kjekt med tilgang på vask og dusj, så forhåpentligvis har neste hus også plass til stellebord på badet.

Akkurat nå bor vi sånn at vi har badet i underetasjen og vaskerom på hovedplanet, så vi har to stellestasjoner. Tilgang på vann begge steder.

Tror det hadde vært veldig tungvint uten tilgang på vann i samme rom. Liker ikke å bruke våtservietter. Vi hadde noen bleier, tørre stellekluter og litt babyolje på soverommet som kriseløsning ved stell på natta. La bare bleia utfor døra til dagen etter... :p

Vi har stellebenk på vaskerommet, det er veldig praktisk! Tilgang på vask og har alle klær lagra der. Rett i vask om noke er skittent! Slepper masse greier på badet og, så er det ryddig til gjester. Definitivt bad om eg ikkje hadde hatt vaskerom med plass :)

Kun stellebenk på bad i soveroms etg, og har en vanlig ikea kommode med løs stellematte på nede i 1 etg på vaskerom. Den løse stellematten brukte jeg ta med meg på stua de første mnd

Henger meg på badet og tilgang på vask. Ett tips om du ikke har plass til stellebord er å bare bruke stellematta på gulvet, så legger du den bort etterpå. Har en både på badet og en under sofaen på stua

Back
Topp