Stellebord over vaskemaskin

S92

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Hei!

Vi har ikke kjempestort bad, og tenker derfor å bygge et stellebord over vaskemaskina. Er det noen som har bygd noe slikt som vil dele hvordan dere gjorde det? Eller noen som har tips til steder man kan bestille noe ferdig?

Har googla så mye og syns det er merkelig at det er så lite på markedet. Aller helst vil jeg ha noe som gir meg en så stor benkeplate som mulig, så jeg har plass til både stellematte og noen kurver med ting og tang i. Med andre ord: trenger ikke vegger eller slikt, men heller noe som gjør at vi også kan trekke unna stellematten, og bruke benken til å brette klær på feks.

Gøy å se om noen andre har lagd smarte løsninger som jeg kan hente inspirasjon fra :love017

Ps: ser mange som dropper stellebord til fordel for å bare skifte på ungen på gulvet i stua feks, men det er ikke noe alternativ her i gården da vi har en veldig nysgjerrig hund. Orker ikke se for meg det styret engang :laughing002

Vi hadde en benkeplate over i forrige huset, da hadde vi benkeplate hele veien, utrolig praktisk :happy: veldig praktisk å ha vasken i nærheten hvis det er eksplosjonsbleier :hilarious:

• Liker
Reactions: S92
Vi hadde en benkeplate over i forrige huset, da hadde vi benkeplate hele veien, utrolig praktisk :happy: veldig praktisk å ha vasken i nærheten hvis det er eksplosjonsbleier :hilarious:
Haha ja var det jeg og tenkte :laughing002 Festet dere plate til vegg, eller hvordan gjorde dere det? Jeg har så lite lyst til å bore i fliser, siden vi ikke skal bo her for alltid. Greit å ikke gjøre permanente endringer på akkurat badet.

Har lite plass selv, så har tenkt til å snekre sammen noe som denne (fant bildet på google) :)
Vis vedlegget 394704

Vi har laget noe som dette, og det funker veldig bra. Men ikke med skille i tre ved siden av stellematta, der har vi bare bokser fra IKEA. Liten ulempe at når ungene blir litt større så river de tak i alt som ligger ved oppi boksene bed siden av stellematta og pælmer det rundt overalt :hilarious: men det er veldig praktisk de første månedene.

Vi skal ha stellebordet på soverommet, så slipper vi å gå frem og tilbake midt om natten de første ukene. Vi har en trekommode med sammenleggbar stellebord på toppen. Så har vi klærne og bleier m.m. inn i kommoden. :)

Last edited:
Dreiv å vurderte en som jeg kunne flippenut, over doen vedsidenav soverommet, den er veldig liten, men alternativet er jo å skifte i gangen, på soverommet eller gå ned igjen om hele huset midt på natta :hungover:

Kan helt fint ha en ekstra stellematte på soverommet som man bare legger i dobbeltsenga når det skal skiftes, eller enda enklere bare rulle ut et tisselaken. Ha våtservietter og et par ekstra skift på soverommet også, samt eventuelt knytbar pose (type hundepose) til bæsjebleie. Ikke at den bæsjen lukter så innmari vondt når de kun drikker melk da.

Vi har laget noe som dette, og det funker veldig bra. Men ikke med skille i tre ved siden av stellematta, der har vi bare bokser fra IKEA. Liten ulempe at når ungene blir litt større så river de tak i alt som ligger ved oppi boksene bed siden av stellematta og pælmer det rundt overalt :hilarious: men det er veldig praktisk de første månedene.
Haha, mye man må tenke på!

Haha ja var det jeg og tenkte :laughing002 Festet dere plate til vegg, eller hvordan gjorde dere det? Jeg har så lite lyst til å bore i fliser, siden vi ikke skal bo her for alltid. Greit å ikke gjøre permanente endringer på akkurat badet.
Festet det til veggen ja, vi eide, og solgte med fortjeneste og ekstra benkeplass på begge bad :hilarious:

• Liker
Vi tenker også å benytte oss av stellebord over vaskemaskin, men jeg tror ikke vi ønsker å legge en plate rett over. Vi har en kombo vaskemaskin og tørketrommel og er ikke så behagelig for det barnet å ligge oppe på det som durer (ser for meg at den stadig vil stå på). Så vår plan er å bygge det helt enkelt ovenfor, med tre planker (to på siden og en langs) Har ikke noe bilde av hvordan vi tenker, men det blir rett og slett til å lage et type bord som går over hele vaskemaskinen og likevel har litt mellomrom slik at ungen ikke ligger rett på :)

Vi tenker også å benytte oss av stellebord over vaskemaskin, men jeg tror ikke vi ønsker å legge en plate rett over. Vi har en kombo vaskemaskin og tørketrommel og er ikke så behagelig for det barnet å ligge oppe på det som durer (ser for meg at den stadig vil stå på). Så vår plan er å bygge det helt enkelt ovenfor, med tre planker (to på siden og en langs) Har ikke noe bilde av hvordan vi tenker, men det blir rett og slett til å lage et type bord som går over hele vaskemaskinen og likevel har litt mellomrom slik at ungen ikke ligger rett på :)
Det var min tanke også, helt til jeg kom på at maskina kan settes på pause mens vi skifter. Da ble prosjektet mindre komplisert med en gang!

Vi har ikke voldsomt med plass hos oss, men tror det skal være akkurat nok til at vi får plass til den tynneste kjøkkenvogna fra Ikea under benken, mellom vaskemaskina og dusjen. Og tror jeg heller vil ha noe som kan rulles ut i stedet for hyller hvor ting fort havner langt bak.

Vi kjøpte en stelleplate som vi har oppå vaskemaskinen fra pinkorblue.no til førstemann. Er kjempefornøyd og veldig praktisk :)

Fant dessverre ikke link til produktet men det finnes nok lignende andre steder :)

• Liker
Back
Topp