Stellebord og badekar

• Trådstarter Trådstarter B
  • Opprettet Opprettet

B

Elsker forumet
Jeg er helt grønn her siden vi venter vår første, og ser ikke ut til å bli klokere jo mer jeg leser heller. ;-)

Kort sagt lurer jeg på hvordan dette fungerer. Vi har plass til et lite stellebord på badet, men så kommer to spørsmål. Det ene er hvir høyt bør det være for å være litt ergonomisk? Blir disse under 90 cm litt lave? Og det andre gjelder at mange av dem står at de tåler 11-15 kilo. Er ikke det litt lite? På bæsjebleier ser jeg for meg det kan være kjekt med stellebord på litt større småbarn også, og må vet jo ikke når ungen bikker 11 kilo? Eller er jeg helt på jordet?

Så kommer neste spørsmål: badebalje. Forstår det slik at en del av de som sitter sammen med stellebord både blir for lave og at babyen vokser ut av de ganske fort. Det ut som det er vanlig å babyen på golvet i dusjen,men blir ikke det fryktelig tungt å sitte slik? Ser det finnes løse badebalje med slange som man kunne satt oppå stellebordet om så...men kanskje ikke med maksvekt 15 kilo...

Hva har dere med barn fra før gjort,hvordan løser dere dette på en praktisk og ergonomisk møte?

Stellematte har vi oppå vaskemaskinen, så har ingen erfaring med eget bord. Balje har vi bare hatt på gulvet. Vi har ikke bada mini såå ofte som knøttliten, han badet mye oftere når han bikket året og da blir han bare med i dusjen med en av oss. Fra han var 7 mnd ca har bading betydd at vi må vaske hele badet uansett siden han herjer og plasker, så det har ikke vært noen lange kosestunder

• Liker
Reactions: B
For å utdype, mini ELSKER å bade, med hud og hår, men det blir herjing og ikke sånn «rolig avslappende stund» man kanskje ser for seg :p Som nyfødt badet han sjeldent, elsket det da og, men det trengs jo ikke så hyppig :)

Nei,trengs ikke så hyppig,men tenker at å sitte krokbøyd i dusjen ikke egentlig er så bra. :-) Vi skal ha tørketrommel på vaskemaskina, ellers hadde vi nok også valgt stellematta på vaskemaskina. Er litt dårlig at mange stellebord tåler bare 11 kilo. Det er ganske lite, med baby og vann er nå den vektskalaen sprengt ganske fort.

Vi har valgt badebalje på stativ, slik at vi voksne får det ergonomisk i starten. Og når han kan sitte selv, flytter vi balja inn i dusjen.

• Liker
Reactions: B
Back
Topp