Stellebord :) ...og andre praktiske ting :)

mammatil3i2018

Betatt av forumet
Hei alla medgravide :D

Selv om lillefrøet akkurat har starta å vokse så kjenner jeg lyst til å begynne å planlegge :) Om ikke alt utvikler som man håper på så er det og en del av livet... Her har vi delt nyheten med de nærmeste og lar dem følge hele løpet ;) Jeg har 2 jenter fra før på (snart)12 og 16 år...men føler meg absolutt ikke så sikker på ting som jeg hadde forventet ;) For Pappan er dette 1. barnet :)

Noen av dere som har gode tips til stellebord ? Tanken er å ha et litt mindre på badet med mulighet til balje og er større med kommode på barnerommet etter at den lille flytter inn der etterhvert :)

Barnevogn ? Blir mye turer på traktorvei og mindre turer i bygatene ;)

Bilstol ?

Andre større ting jeg må tenke på ?

Fredagsklem [emoji173]

Av erfaring brukte jeg aldri stellebord på babyrommet. Bruker ikke våtservietter og da blei det alltid skift på badet [emoji87] For oss ble det veldig "det enkle er ofte det beste". Hadde mye fancy greier men blei aldri brukt. Hehe. Det endte opp med stellepute på gulvet og badebalje i dusjen/gulvet [emoji12] (gutten var helt vilter så turte ikke ha han i høyden).
Vi hadde en simovogn og den var helt super på ulendt føre. Store hjul også er den veldig lealøs så den dempa kjempegodt på humpete veier. Guttungen sovna alltid i vogna. Veit de ikke produserer de lenger, men hadde gått for en med store gode hjul og god demping [emoji4] Det skal vi denne gangen også.
Personlig liker jeg maxicosi sine bilstoler best fordi de er noe større enn de andre og kan brukes lenger enn f.eks britax, men det er jo smak og behag da [emoji87]

Av erfaring brukte jeg aldri stellebord på babyrommet. Bruker ikke våtservietter og da blei det alltid skift på badet [emoji87] For oss ble det veldig "det enkle er ofte det beste". Hadde mye fancy greier men blei aldri brukt. Hehe. Det endte opp med stellepute på gulvet og badebalje i dusjen/gulvet [emoji12] (gutten var helt vilter så turte ikke ha han i høyden).
Vi hadde en simovogn og den var helt super på ulendt føre. Store hjul også er den veldig lealøs så den dempa kjempegodt på humpete veier. Guttungen sovna alltid i vogna. Veit de ikke produserer de lenger, men hadde gått for en med store gode hjul og god demping [emoji4] Det skal vi denne gangen også.
Personlig liker jeg maxicosi sine bilstoler best fordi de er noe større enn de andre og kan brukes lenger enn f.eks britax, men det er jo smak og behag da [emoji87]

Tusen takk for gode tips :)))

Britax har kommet med en ny bilstol nå. Barnet sitter ikke like mye som i andre stoler, og er godkjent frem til barnet er 85 cm.

Vi har city elite nå som sportsvogn og er veldig fornøyd med den, kjempe god å gå i skog og grus vei på :) vi hadde emmaljunga City cross også men ble mer fornøyd med City eliten :)

Bilstol har vi maxicosi for den tok minst plass i vil og hadde lavest vekt. Jeg sliter med en skulder å var avhengig av å ha det lettest mulig. Vi var veldig fornøyd og kommer til å bruke den samme denne gang :)

Å stellebord hadde vi bare malm kommode fra IKEA.

Back
Topp