stellebord - lett forvirret

Lykkeligfargeklatt

<3 lillegutt i magen
Aprilbarna`15
Trenger litt hjelp ang stellebod.. har rota mæ litt bort i jungelen..
hvilket skal du ha/ikke ha? hvorfor - evt hvorfor ikke?:)
legg gjerne med bilde ;)

Jeg har et stellekommode fra Barnas Hus med badebalje i. Funker fint i starten, men når babyen begynner å sprelle så blir det vått over alt og kommoden får vannskader. Ellers er jeg passe fornøyd. Det er lett å få vannet ut av kommoden, men man må passe på at slangen sitter fast godt nok for ellers blir det heller vått i den øverste skuffen :P
Personlig hadde jeg nok valgt noe uten balje neste gang.
Vår kommode er brukt i 2 1/2 år, og stellematten er temmelig sarvet nå. Men nå er jo lillemor snart klar for å kutte ut bleier (må bare få henne med på notene), og når det er gjort så skifter vi ut stellematten med treplaten som følger med. Deretter kan den brukes som vanlig kommode. Det faktum at den har hjul gjør at den er lett å flytte, og det er veldig praktisk.

Har et enkelt stellebord fra IKEA, kjempe fornøyd.. Billig og praktisk.. Mener stellebordet heter gulliver :)

Har det trefargede på badet og det hvite på soverommet til klesskift og sånt bare. Begge er fra ikea. Det viktigste for meg var at den delen som babyen ligger på ikke gikk så langt ut at man må bøye seg under den for å få tak i ting i hyllene, det blir nok fort litt tungvindt :)

Vedlegg

• 1418775170287.jpg
    1418775170287.jpg
    79,9 KB · Visninger: 105
  • 1418775880068.jpg
    1418775880068.jpg
    53,6 KB · Visninger: 105
Jeg har et ifra basson, var kjempe fornøyd med det og er pakket ned vil vi eventuelt får flere!
er med hjul, to hyller ( i begynnelsen hadde vi en hylle med klær for var utrolig praktisk å ha alt samlet)
mente de kalte det såpehylle som henger ved det integrerte badekaret som forøvrig også har slange som gjorde det veldig lett å tømme)
i de hyllene hadde vi noen bleier, tørr servietter, kremer også badeprodukter.
Vi er så fornøyd at når vi flyttet til egypt kjøpe vi nesten akkurat samme der nede ;) mannen ble også helt frelst i den, litt dyrere enn ikea da, mener den koster ca 1000 kr men ville aldri byttet den ut ;)

Brukt vanlig malm kommode fra IKEA til begge. Når dei er ferdige med stellebord så har ein fortsatt ein god kommode. Antiskli matte og stellematte oppå:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det samme gjør vi! Stor og god plass oppå er det og :)

Trenger litt hjelp ang stellebod.. har rota mæ litt bort i jungelen..
hvilket skal du ha/ikke ha? hvorfor - evt hvorfor ikke?:)
legg gjerne med bilde ;)

Om du har plass er det best å ha et der du kan stå foran beina til ungen, altså ikke stelle h*n på siden, det er best for din rygg og sånt også :)

http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/brio-changing-table-two.html

Dette hadde vi til de to eldste, men så flyttet vi, og fikk mindre bad, så dessverre ikke plass til det.
Nå har vi gulliver fra Ikea, funker bra det også, men må stelle fra siden.
Vi har kurver under, med kluter, pysj, bleier osv.
Men har kommode med klær på rommet :)

Om du har plass er det best å ha et der du kan stå foran beina til ungen, altså ikke stelle h*n på siden, det er best for din rygg og sånt også :)

http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/brio-changing-table-two.html

Dette hadde vi til de to eldste, men så flyttet vi, og fikk mindre bad, så dessverre ikke plass til det.
Nå har vi gulliver fra Ikea, funker bra det også, men må stelle fra siden.
Vi har kurver under, med kluter, pysj, bleier osv.
Men har kommode med klær på rommet :)

har tenkt litt på gulliver - men kanskje ikke så lurt læll med tanke på dt du skriv ifht å stelle på siden..
har stort bad men vurderer å sette inn badekar - må da evt sette stellebordeet over bideet vi har (han vi leier av vil ikke fjerne det) men vil ogsåå ha mulighet for hyller.. hmm!

har tenkt litt på gulliver - men kanskje ikke så lurt læll med tanke på dt du skriv ifht å stelle på siden..
har stort bad men vurderer å sette inn badekar - må da evt sette stellebordeet over bideet vi har (han vi leier av vil ikke fjerne det) men vil ogsåå ha mulighet for hyller.. hmm!
Har nettopp montert Gulliver stellebordet. Det er litt høyere enn jeg trodde, og for min del synes jeg det er lettere å stelle fra siden. Må bøye meg veldig om jeg skulle gjort det forfra, spesielt når barnet blir større og lengre. Men stellebordet synes jeg er stødig og bra :)

Har nettopp montert Gulliver stellebordet. Det er litt høyere enn jeg trodde, og for min del synes jeg det er lettere å stelle fra siden. Må bøye meg veldig om jeg skulle gjort det forfra, spesielt når barnet blir større og lengre. Men stellebordet synes jeg er stødig og bra :)

ååhh okei :)
sitter barnevakt for noen som har det stellebordet. . synes det er passe høyde å ikke noe problem å bruke egentlig (ungen e 1.5år) for der tror jeg det ska gå bra om jeg fjerner nederste hylla.. ;)

Her har vi en vanlig kommode med stelleunderlag oppå. Syns det er suverent å kunne bruke den videre etter at den korte stellebord-perioden er over! Ville ikke ha med badekar oppi. Etter bare noen måneder begynner småttisen å sprelle og sette seg opp og bli mer uhåndterlig, og da syns jeg det er mye tryggere å ta badingen på gulvet uansett. Tenker generelt om babyutstyr at jeg unngår store utgifter for noe som får veldig kort brukstid!

Enig med deg. Jeg får vondt i ryggen av å stelle om jeg står foran istedet for på siden.

Back
Topp