Stellebord/kommode på bad eller soverom ?

• Trådstarter Trådstarter BoOojaa
  • Opprettet Opprettet
B

BoOojaa

Guest
Vi har et lite bad.. for å få inn en stelle løsning der må vi skru ned et stort skap, finne en annen løsning for alt inni der og ja..

Så slo tanken meg om stelleløsning på barnerommet.. men noen som har erfaring med det?

Eller tips?

Jeg ville gjort store justeringer for å ha stelleplassen ved en vask (bad eller vaskerom spiller ingen rolle).

Vi brukte dog ikke våtservietter for å skåne huden. Mulig det hadde vært greit om det hadde fungert fint.

Jeg hadde stellekommode på soverommet med eldste mann, har det enda da han bare er 1 år. Men skal nå invistere i vegghengt stellebord til badet så jeg kan bruke til begge. Savnet å ha vann i nærheten å slippe å bare bruke våtservietter + er alltid noen grader varmere på badet enn på soverommet. Å litt tongvindt å dra en baby gjennom huse bare i håndkle etter ett bad, blir fort vann over alt :rolleyes:

Jeg hadde stellekommode på soverommet med eldste mann, har det enda da han bare er 1 år. Men skal nå invistere i vegghengt stellebord til badet så jeg kan bruke til begge. Savnet å ha vann i nærheten å slippe å bare bruke våtservietter + er alltid noen grader varmere på badet enn på soverommet. Å litt tongvindt å dra en baby gjennom huse bare i håndkle etter ett bad, blir fort vann over alt :rolleyes:

Brukte lite vann, mest våtservietter til Nr 1.

Det med etter bad har jeg tenkt på og lurte da på å ha en matte på badet og legge på gulvet før tørking etter bad [emoji848] men skal diskutere litt med gubben. Ikke plass på vegg til vegghengt heller [emoji848]

Ville absolutt hatt på badet om det er noen mulighet for det. Har hatt både på soverom og bad, og bad er absolutt å foretrekke på alle måter syns jeg

Ville absolutt hatt på badet om det er noen mulighet for det. Har hatt både på soverom og bad, og bad er absolutt å foretrekke på alle måter syns jeg

Spørs om det ikke må endres litt da! Heller litt mot bad selv [emoji848]

Vi har stelleplass på badet, men er blant annet endel hos svigers hvor det ikke er mulig, og det er helt ærlig helt forferdelig upraktisk å ikke ha vann i nærheten. Greit nok ved tissebleier og enkle bæsjebleier (nå som han er to år er det jo stort sett greit), men når han var yngre var det jo plutselig en bæsjoramaeksplosjon midt på stellebordet, eller lekkasje igjennom tøy og alt, og da er det greit med rennende vann tilgjengelig altså! Så lenge min var fullammet tok jeg også rett og slett å skylte hele stumpen i vasken istedetfor å stå å vaske den flytende bæsjen med servietter, selv om vi brukte tørrservietter med vann er det mye mer skånsomt for huden å slippe gnikkinga. Nå har vi aldri vært plaget med sår hud på poden da, men det er også litt miljøaspekt oppi dette for min del da :) Også anbefaler forbrukerrådet å unngå våtservietter i daglig stell, så ville ihvertfall sett på løsninger for å unngå det. F.eks ha våte kluter stående i en boks på stelleplassen vet jeg endel gjør, slik at man slipper å væte opp for hvert stell. Men de må skiftes jevnlig da, siden klutene kan surne om de blir stående for lenge :)

Har to små bleie barn. Hadde ikke klart meg uten vask/dusj og vann i nærheten av stelleplassen ved overfylte bæsjebleier. Når de er små er det rimelig flytende og havner ofte langt oppover ryggen. Blir bedre når de blir større, men da hender det både at de får omgangssyke og får i seg noe som utløser diaré. Puttet min 2 åring i dusjen senest i går :yuck:

Stellematte på gulvet som dyttes under servantskap når det ikke er i bruk?

Vi har stelleplass på badet, men er blant annet endel hos svigers hvor det ikke er mulig, og det er helt ærlig helt forferdelig upraktisk å ikke ha vann i nærheten. Greit nok ved tissebleier og enkle bæsjebleier (nå som han er to år er det jo stort sett greit), men når han var yngre var det jo plutselig en bæsjoramaeksplosjon midt på stellebordet, eller lekkasje igjennom tøy og alt, og da er det greit med rennende vann tilgjengelig altså! Så lenge min var fullammet tok jeg også rett og slett å skylte hele stumpen i vasken istedetfor å stå å vaske den flytende bæsjen med servietter, selv om vi brukte tørrservietter med vann er det mye mer skånsomt for huden å slippe gnikkinga. Nå har vi aldri vært plaget med sår hud på poden da, men det er også litt miljøaspekt oppi dette for min del da :) Også anbefaler forbrukerrådet å unngå våtservietter i daglig stell, så ville ihvertfall sett på løsninger for å unngå det. F.eks ha våte kluter stående i en boks på stelleplassen vet jeg endel gjør, slik at man slipper å væte opp for hvert stell. Men de må skiftes jevnlig da, siden klutene kan surne om de blir stående for lenge :)

Huff ja! Ser den [emoji23][emoji85] tenkt samme tanken [emoji28]

Med nr 1 hadde vi stelleplass på badet. Med nr 2 på soverommet vegg i vegg med badet. Begge fungerte supert. Vurderer å ha stelleplass til nr 3 på soverommet som ikke er i samme etg som badet. Synes nærhet til klærne er viktigere enn nærhet til vann.

Vi har heller ikke plass på badet, men kommer til å kjøpe en stellematte og ha den oppå vaskemaskinen.

Vi har heller ikke plass på badet, men kommer til å kjøpe en stellematte og ha den oppå vaskemaskinen.

Hadde vi hatt vaskemaskin på badet hadde nok vi gjort det også.. [emoji28]. Men har vaskerom i kjelleren..

Back
Topp