Stellebord- hva anbefaler du?

Thia

Første møte med forumet
Jeg er på utkikk etter et praktisk stellebord. Det er første barnet så jeg har ingen erfaring med hva som er bra/ dårlig fra før. Har du et som du mener er bra og som du anbefaler?:)
 
Hatt 3 ulike stelleløsninger i hjemmet, og det handler mye om hva som er praktisk for deres stellebehov. Jeg har f.eks. aldri hatt nytte av stellebord på babyens rom.

På trangt bad har det vært viktig for meg med kombinert oppbevaring. Nå har vi stellebord fra Ikea med 2 hyller under, hvor jeg har kurver med babyens tøy sortert i hyllene. Bleiene og håndkler ligger også her. Engangsklutene til bleieskift står i håndhøyde på en annen hylle rett ved, og vi rekker vasken fra stellebordet. Badebalja står på et skap når ikke i bruk.

I en annen leilighet brukte jeg lang Malm kommode med 6 skuffer. Hadde stellematte på toppen. Kunne rekke vasken fra denne plassen også. I skuffene var det en kombinasjon av stelleting, noe basistøy(resten på soverommet) og andre baderomsting.

I en 3. bolig hadde jeg stellebord med innebygd badekar som kunne klappes helt sammen. Her var også det meste av tøy på soverommet.

Var fornøyd med alle fordi de fungerte på badene de stod på, så mitt beste tips, tenk igjennom hvilke behov dere har på badet deres først. Tingang til vask, badebalje, oppbevaring av babytøy og annet, og hvor trangt dere orker ha det på badet. Ellers tilpsser man gjerne mye etter fødsel om første setup ikke fungerer :)
 
Det avhenger helt av boligen og behov.
Vi har hatt stellekommode på badet til alle tre, med bleier og stæsj, og babyens garderobe. Det funket best for oss.
 
For meg er det viktigste å stelle mot babyen, og ikke fra siden.
Ellers er der veldig praktisk om man når vasken på badet mens man fortsatt kan ha en hånd på baby :)
Har kommode med stelletopp, syns det er veldig kjekt med alle klærne innenfor rekkevidde.
 
For meg er det viktigste å stelle mot babyen, og ikke fra siden.
Dette er jeg også enig. Jeg klarer ikke stelle fra siden, så vi har alltid hatt plass til å stå på kortsiden av stellebordene. Langsiden brukes under bading da, for da trenger jeg en hånd til å ha under nakke og arm på baby, og den andre til vask :) Aldri brukt badesete.
 
Vi satser på et stellebord der jeg kan ha baby sine bein nede ved magen, sånn at jeg ser på baby. På badet. Og i riktig høyde til både meg og han :happy: det er dyrt, men verdt det!
 
Vi bruker en komode med stellebord som kan legges sammen og bli til en hylle over skuffene. Stellebordplaten er så stor at babyen kan ligge i alle mulige retninger. I skuffene under får vi plass til klær, bleier, håndduk, m.m. Vi har det i soverommet.
Fikk det gratis på Finn. Laget i furutre, kjempefin. Brukte det med førstemann for 10 år siden og bruker den med yngstemann nå. Mye fint man kan kjøpe brukt. :)
 
Back
Topp