Stellebord - din løsning

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Vi er mange forskjellige folk her - førstegangsmødre og flergangsmødre. Noen har god plass, noen har dårlig plass. Vi er blant de sistnevnte. Akkurat nå har vi ikke noe stellebord ettersom storesøster nærmer seg bleiefri. Det siste året har vi bare hatt stellematte på gulvet på badet, men vet ikke helt hvordan vi løser det når lillebror kommer. Hvordan har DU tenkt å løse dette? Jeg vil gjerne se bilder, gjerne løsningen hjemme hos dere eller inspirasjonsbilder!

Jeg skal løse det ved å ha en kommode i gangen, rett utenfor badet, badet er for lite og vi har bare 1 soverom i leilgheta vi flytter til, så løsningen blir gangen. Tror ikke det blir noe problem, evt om det er kaldt tar jeg med stellematte på badet :)
Har ikke noe bilder da vi ikke flytter inn før 1 august :)

Skulle ønske jeg hadde kamera nå! Men det har mannen tatt med seg på tur. Vi bruker tøybleier, trenger bedre plass enn de som bruker engangs. Håper på å ha bleiefri storesøster når mini kommer, men man vet jo aldri hva som skjer når hun blir storesøster, kan godt hende hun begynner med bleier igjen (hun er nesten bleiefri nå, 17 mnd gammel..), og da må vi ha god plass. Har et stort bad, så plass er det ikke noe å si på for oss. Ble nesten mer trivelig når vi fikk inn stellebord =)
upload_2017-6-28_10-56-53.png
Har dette stelleborde fra IKEA, Også har vi kjøpt 2 pakker med disse boksene til å ha oppi
upload_2017-6-28_10-57-33.png

Tror vi kommer til å kjøpe en pakke til med de boksene så vi har plass til mer klær i kommoden, og kanskje kan ha bleier i de for å lette skiftene (som var mange med storesøster!)
Har også en gammel kommode ved siden av stellebordet som vi har 2 sånne grønne bokser til litt kluter, nattbleier og kremer. Dette hadde vi på stellebordet når hun var liten og ikke tok tak i alt mulig rundt henne.
Har også hengt opp en tørkesnor med klesklyper på til å henge opp ullbukser og brukte, rene klær. DET tror jeg er det smarteste valget vi har tatt, holder det mye ryddigere på badet.

Med forrige bodde vi i liten leilighet. Da hadde vi stellematte oppå vaskemaskinen på badet. På veggen over monterte vi hyller som vi hadde bleier, tørrservietter (vasken var rett ved siden av så det gikk fint å ta vann på uten å slippe baby) og salve i :)
Nå skal vi ha stellematte oppå en kommode på det ene badet. Usikker på hva det blir på badet nede (som er vegg i vegg med rommet vårt). Tror vi får plass til et stellebord der, men har ikke målt så nøye enda :)

Enkelte har stellebord på kommoden på babyens kommende soverom[emoji56] Vi har på vaskerommet, som er dør inn via badet. Nå har vi fjernet stellebordet til begge guttene og skaffet oss benkeplate med mange skuffer under. Bruker stellematte oppå der. Når de var baby hadde vi en skål vi fylte opp meg lunkent vann ved hver skittne bleie som vi tok med inn, siden vi ikke hadde vask rett vedsiden av[emoji4]

Vi har kjøpt et stellebord fra ikea, men litt usikker på om vi skal ha det på bad eller babyrommet enda. Mest praktisk å ha det på badet, men på mitt bad har vi stor innredning, dusj og badekar. Ikke sjans å få plass til stellebord med mindre det står midt i rommet. Tror vi skal klare å få plass til det på samboeren sitt bad. Vi må bare skru det sammen og se hvordan det blir først. Vi har tenkt til å bruke tøybleier, så vi har kjøpt et stellebord med god lagringsplass under :)

Hvis vi har det på babyrommet har vi jo klær i samme rom og så er det bad i rommet ved siden av, så det blir jo ikke lange veien. I så fall legger vi bare en stellematte på kommoden på badet til samboeren, slik vi har mulighet til bleieskift begge plasser. Veldig greit med en slik tråd forresten :)

Kommer til å ha en på veggen slikt vist ovenfor :) Sist hadde vi eget stellebord men blir for lite plass til det på badet nå.

Skal få en stellebord løsning spesiallaget etter mål og ønsker :) har lite bad så må være kreativ :)

Back
Topp