Stelle produkter?

OktoberLykkerus

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Noen som har en liste over hva man bør ha? Som i q-tip, badetermometer, shampoo osv. :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg har zink salve, våtservietter til turer, shampoo og baby olje.

Jeg tenker sinksalve, babyolje, mesoft som man kan vaske såre stumper med, også har jeg hørt om en salve som skal være bra. Starter på B :-P
Også våtservieter, termometer.
Kommer ikke på noe mer. Man skal jo gjerne ikke bruke så mye produkter har jeg har :-P

Jeg har:

Zinksalve
Babyolje
Sjampo
Lotion
Pudder
Såpe til badevannet
Våtservietter til turer
Tørre servietter
Kluter
Termometer
Baby q tip eller så bruker jeg olje i øret :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Vi kjøpte alt for mye stelleprodukter til førstemann. Det er veldig individuelt hva man liker og trenger å bruke. I tillegg reagerer huden til de små helt ulikt. Mitt råd er derfor: ikke hamstre for mye enda. Butikkene stenger ikke den dagen man føder :) så det er mulig å handle inn litt etterhvert :)

Jeg kommer til å kjøpe en stellekrem og pudder nå. Termometeret er lurt, men badetermometer synes jeg er tull. Det kjenner man greit selv.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har det vi treng, men det som er kjekt til baby er..; mesoft til vask, bephanten til sår stump og babyolje , det gjør baby beken enklere å vaske av..:) fint lite de treng i starten i grunn, vi har alle andre ting som feks termometer og qtips:)

Mesoft til hjemmestell, våtservietter på tur, babyolje, bepanthen salve, termometer, paracetamol i tilfelle feber, klorhexidin til navlerens, q-tip for baby, neglesaks/fil til skarpe babynegler, saltvannsdråper til evt tett nese. Dette er det vi følte var nyttig sist gang og har kjøpt inn nå også :)

Jeg tenker sinksalve, babyolje, mesoft som man kan vaske såre stumper med, også har jeg hørt om en salve som skal være bra. Starter på B :-P
Også våtservieter, termometer.
Kommer ikke på noe mer. Man skal jo gjerne ikke bruke så mye produkter har jeg har :-P
Du tenke nok på Bephanten :p
Vil fraråda zinksalve, den legge seg berre som et lokk og pleie ikkje den såre stumpen ;)

Her har me:
Bephanten
Q-tips
Termometer
Kluter
Eingongskluter
Våtservietta
Negleklipper.
Nesesuger
Badeolja

Android appen på SG S5

Vil fraråda zinksalve, den legge seg berre som et lokk og pleie ikkje den såre stumpen ;)

Her har me:
Bephanten
Q-tips
Termometer
Kluter
Eingongskluter
Våtservietta
Negleklipper.
Nesesuger
Badeolja

Android appen på SG S5
Ja takk, det var det den het :-D

Her har me:
Bephanten
Q-tips
Termometer
Kluter
Eingongskluter
Våtservietta
Negleklipper.
Nesesuger
Badeolja

Android appen på SG S5
Der kom det- nesesuger! Jeg tenkte på det for en stund siden, og gikk i glemmeboka, takk! :D

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Trenger ikke så mye..

Vi har:
Inotyol (syns den er bedre enn zinksalva)
Bepanthen
Babyolje
Bleier
Tørre vaskeservietter (bedre for små rumper, storebror har knapt brukt våtservietter)
Febertermometer
Nesesuger
Og masse vaskekluter

Shampoo trenger man ikke til å begynne med, badevannet kjenner jeg på med albuen..

Har fått så mye salver å stelleprodukt i babyboksene at jeg kommer til å teste ut de før jeg kjøper større porsjoner av salver :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Vi har
Babyolje
Bepathen
Kluter
Våtservietter ved behov
Ir febermåler

Q-tips fikk jeg beskjed om å ikke bruke på babyen forige gang.

Badetermometer brukte jeg heller ikke, mamma og helsesøster sa at jeg skulle sjekke tempen med albuen.

sendt fra Note 3 - sengekos

Våtservietter, temp.måler, Bepanthen, og parfymefrie babyprodukter kommer jeg til å kjøpe.
Nesesuger hadde jeg med førstemann, og den var ingen suksess.

Kommer til å kjøpe babyolje, våtservietter og kompresser/engangskluter. Veit ikke helt med sjampo. Har hun mye hår så kanskje vi må ha det, men jeg venter til etter hun er født.

Så kommer det vel noen kremer i de apotekboksene så jeg skal teste de før jeg kjøper inn noe. Venninna mi hadde mest suksess med potetmel mot sår rumpe så det kan jo hende jeg må teste det også :)

Vi har kjøpt et kit med olje,shampoo, bleiesalve og en slags fuktighetskrem som kan brukes av både mor og baby fra Burt Bees, mesoft til å vaske med, qtips (noe skeptisk til akkurat det). Mangler nesesuger, febermåler og kanskje sink-salve. Må sjekke ut den bleiesalva først. Ellers tror jeg vi er good :) Våtservietter er jeg rimelig skeptisk til (Ja jeg er litt som Ludvig -det ær fali det!)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Fint lite er kjøpt inn. Brukte ikke noen såper eller oljer/lotion til førstemann i starten, og har tenkt til å kjøre samme løype nå. Kanskje litt babyolje i badevannet om han har tørr hud. Ellers kan jeg legge inn en anbefaling på potetmel i en saltbøsse på stellebordet, det beste om stumpen blir sår:-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Fint lite er kjøpt inn. Brukte ikke noen såper eller oljer/lotion til førstemann i starten, og har tenkt til å kjøre samme løype nå. Kanskje litt babyolje i badevannet om han har tørr hud. Ellers kan jeg legge inn en anbefaling på potetmel i en saltbøsse på stellebordet, det beste om stumpen blir sår:-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Takk for bra tips! Jeg er også opptatt av å bruke minst mulig produkter på lille, da kroppen som regel regulerer ting selv om man lar den. Bruker kun shampoo og en ansiktsskrubb på meg selv og litt lotion på vintern.
Men har hørt at olje på en mesoft funker bra mot seigt babybek, at kun vann og kluter ikke får alt bort. Bodylotion og salve tror jeg mest blir stående :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp