Stelle nyfødt jente vs gutt

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei! Jeg har to gutter fra før og venter nå snart en jente. Er det noe en bør tenke på ved stell og bleieskift av jente vs gutt? Er det noen stelleprodukter som fungerer bra for jenter? Guttene mine brukte jeg kun litt Inotyol på hvis de ble sår i stumpen, ellers ingenting annet enn litt babyolje i vannet. Er det noen som har erfaring med bleieskift av begge kjønn som har tips? Jeg har aldri skiftet bleie på ei jente før i mitt liv

Vaske fra tiss mot rompe :) det er eneste forskjellen jeg har merket meg. Med gutter kan du vaske litt forskjellige veier, men på jentene skal du ikke dra bakterier fra baken opp mot tissen pga uvi.
Produkter og kremer er det samme ved begge kjønn :)

Enkelte nyfødte jenter kan få en slags blødning, det er hormonelt og helt normalt. Mannen var ikke klar over det og holdt på å svime av når det skjedde hos oss :P

Enkelte nyfødte jenter kan få en slags blødning, det er hormonelt og helt normalt. Mannen var ikke klar over det og holdt på å svime av når det skjedde hos oss :p

kom blod fra tissefanten også - det er visst også vanlig :hilarious: men tror det ser litt mindre dramatisk ut enn hos jentene

kom blod fra tissefanten også - det er visst også vanlig :hilarious: men tror det ser litt mindre dramatisk ut enn hos jentene
Det visste jeg ikke, good to know om lille i magen skulle vise seg å være en gutt :P

Har jente og det er jo lettere for at avføring kommer opp i tissen, så viktig å vaske godt også bruker jeg inotyol :) skal ha gutt nå og har nesten aldri byttet bleie på en gutt, men det går vell fint det og!

Bruker potetmel i alle valker for å unngå sår. Styr unna talkumpulver til jenter. Tørke nedover. Ellers synst eg jenter er mye enklere å vaske nedentil enn gutter :)

Jeg syntes gutten var vanskeligst å vaske. Pungen rynket seg sånn og var ikke like glatt i huden, så man måtte jobbe litt mer for å få ren.
Med jentene er det veldig rett frem, vi har jo samme sak selv. Vaske nedover og aldri oppover.
Kremer, salver og andre ting blir det samme.

Har jente og det er jo lettere for at avføring kommer opp i tissen, så viktig å vaske godt også bruker jeg inotyol :) skal ha gutt nå og har nesten aldri byttet bleie på en gutt, men det går vell fint det og!

Største forskjellen der, er faren for tiss over hele badet mens de ligger nakne :hilarious:
Men det går seg til det også. :p

Back
Topp