Stell

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvor ofte bader dere de små?
Bruker dere olje eller såpe, eller ingenting?

Vasker dere de små når dere ikke bader?
Og bruker dere da våtservietter eller klut og vann?
Vasker dere alt fra topp til tå?

Fikk beskjed om å ikke bade lille så mye, pga. atopisk eksem. Men synes jo det er så koselig..
Usikker om jeg bør vaske ansiktet osv med klut, eller om dette også må reduseres.
Lurer fælt på hva dere andre gjør?

Birk bader 1-2 ganger i uken.Bruker ingen ting i vannet men av og til babysjampo i håret. Tar heller olje og gir han babymassasje når huden er tørr for han blir så sleip med olje i vannet.

Bruker å vaske han i hår, nakke og hender ekstra utenom pga han gulper.
Bruker vanligvis vann på klut for å vaske han med men det har hendt at jeg har tatt våtserviett hvis vi har hatt superdårlig tid og de har lagt nærmest.

Vi bader/dusjer 1-2 ganger i uken, som oftest har eg ho med i dusjen og då bruker vi babyshampo :) når vi bader ho så har vi litt olje oppi eller bittelitt baby badesåpe :) og så babyshampo i håret :)

babyjente 27 Juli ♡

Hei:)
Jeg selv har atopisk eksem, samme med samboer, så er redd mini skal få det og.. Bruker angel baby produktene til han, de har jeg fått anbefalt fra andre som har barn med atopisk eksem. Kjempe gode naturlige produkter!
Han bader ca annenhver dag med oljen i vannet og vasker han med den shampoen fra den serien.. Smører han med kremen og hvis huden er rød eller tørr smører jeg han med oljen :)
Virkelig til å anbefale Ville bare komme med et tips da jeg vet hvor vanskelig det kan være med eksem...
Lykke til

Sent from my iPhone using BV Forum

Her vaskes han hver morgen med klut og vann. Har av og til litt babyolje i om han er litt tørr, men ellers ingenting. Han har så lite hår at der drar jeg bare over med klut :) Han liker ikke å bade, men vi bør vel venne han til det egentlig.

Her vaskes han hver morgen med klut og vann. Har av og til litt babyolje i om han er litt tørr, men ellers ingenting. Han har så lite hår at der drar jeg bare over med klut :) Han liker ikke å bade, men vi bør vel venne han til det egentlig.

Har du mye vann i baljen når han bader? Har hørt noen kan bli sinte hvis de ikke får dyppet kroppen ordentlig når de bader. Ei venninne hadde det problemet og fikk beskjed på hs at hun burde ha masse vann eller bade i bøtte, det hjalp:-) utenom tråden, men ville bare gi et lite tips:-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

En periode bada han hver kveld for han virket å like det. Så prøvde jeg uten, og siden han la seg så fint uten bad gikk jeg over til å bade 2-4 ganger i uken. Han gulper mye, så må vaske en del:-P morgenvask og av og til på kveld hvis det har vært mye gulp. Bruker kun olje i badevannet, og rent vann ellers. Våtservietter kun når jeg må:-)

Har du mye vann i baljen når han bader? Har hørt noen kan bli sinte hvis de ikke får dyppet kroppen ordentlig når de bader. Ei venninne hadde det problemet og fikk beskjed på hs at hun burde ha masse vann eller bade i bøtte, det hjalp:-) utenom tråden, men ville bare gi et lite tips:-)

Takk for tips :) Vi har badet han i badekar, med sånn liggestol.

Vi bader 1-2 ganger i uka. Bruker som regel litt olje i vannet. Vasker ellers med klut i ansikt, på hender i nakke og under haka. Er også nøye med å vaske bak ørene og under armene siden det er lite som skal til før de blir sår. Han gulper en del, så vi må ofte bruke klut i håret hans også:-) vi har mye atopisk eksem i familien, så vi prøver å ikke bade så alt for mye. Bruker kun våtservietter når vi må;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Bruker Babyline sin olje. Og litt babyshampoo. Han har masse hår. Dusjer 1-2 ganger i uka.
Hver dag vaskes ansikt, hals, hender og underliv med klut og vann

Hei:)
Jeg selv har atopisk eksem, samme med samboer, så er redd mini skal få det og.. Bruker angel baby produktene til han, de har jeg fått anbefalt fra andre som har barn med atopisk eksem. Kjempe gode naturlige produkter!
Han bader ca annenhver dag med oljen i vannet og vasker han med den shampoen fra den serien.. Smører han med kremen og hvis huden er rød eller tørr smører jeg han med oljen :)
Virkelig til å anbefale Ville bare komme med et tips da jeg vet hvor vanskelig det kan være med eksem...
Lykke til

Tusen takk for tipset! :-) Hvor kan man kjøpe de produktene? Er de dyre?

Tusen takk for tipset! :-) Hvor kan man kjøpe de produktene? Er de dyre?

Jeg kjøper de på skinlove.no
Jeg syntes ikke de er dyre, de koster litt mere enn "vanlige" produkter i matbutikkene, men jeg syntes avsolutt ikke det er så dyrt. Jg husker ikke prisene i hodet nå... En annen positiv ting er at de varer veldig lenge! Jeg har brukt 2 flasker med olje siden han ble født, og den pleier vi å smøre han med 2 ganger om dagen. Brukt 1,5 med den vanlige kremen, og en med shampo og body vask:) Syntes absolutt du skal prøve:) Så er den bottom balm veldig god på sår syntes jeg, f.eks på melkeutslett da han hadde det... Men det skal og sies at jeg har ikke likt den bottom balmen så godt på sår hud i underlivet hans..

Back
Topp