Stell av baby - hvilke kremer/oljer anbefales?

Julimamsen

Andre møte med forumet
Hei!
Skal kjøpe inn litt utstyr til bad og stell.
Vet at vann holder lenge, er tredjegangs men har 5-7 år mellom barna så ting går i glemmeboka og verden utvikler seg. Husker jeg brukte noe badeolje, stellekremer ol til de to første som jeg kjøpte på apoteket. Jeg husker bare ikke hvilke merker (utenom Weleda sin stellekrem for bleieskift som jeg var veldig fornøyd med og har kjøpt inn igjen! ).
Noen som vil dele erfaringer? Må vel ha noe til navlestumpen, badetermometer og negleklipper ol også?
Hjelp og påminnelser mottas med stor takk :-D :-D
 
Badetermometer har vi droppet å bruke penger på. Det funker helt fint å sjekke med hele armen (fra rist til albue).
Vi har kun brukt babyolje i badekar (ikke tilsatt, men har hatt babymassasje med olje rett før bad, for så direkte i badekar og er da er det nok såpe/olje tilsatt).
det jeg ikke hadde klart meg uten:
- snørrsuger
- negleklipper
-saltvannsøyedråper (brukt morsmelk av og til, men liker øyendråpene best i begynnelsen da det er mye puss i øynene i starten).
- q-tips og saltvann til navlen :)

Det er ialf. det jeg kan komme på i farta. Gratulerer med nr. 3!
 
Inotyol stellesalve fra apoteket er den eneste kremen vi har brukt/er fornøyd med. Ellers er det nesesuger, neglesaks og bøyelig termometer vi har hatt god bruk for :)
 
Badetermometer har vi droppet å bruke penger på. Det funker helt fint å sjekke med hele armen (fra rist til albue).
Vi har kun brukt babyolje i badekar (ikke tilsatt, men har hatt babymassasje med olje rett før bad, for så direkte i badekar og er da er det nok såpe/olje tilsatt).
det jeg ikke hadde klart meg uten:
- snørrsuger
- negleklipper
-saltvannsøyedråper (brukt morsmelk av og til, men liker øyendråpene best i begynnelsen da det er mye puss i øynene i starten).
- q-tips og saltvann til navlen :)

Det er ialf. det jeg kan komme på i farta. Gratulerer med nr. 3!

Tusen takk for gode tips:happy:!! Utrolig hva man glemmer med årene men dette var supert! Klem fra meg!:smiley-angelic003
 
Inotyol stellesalve fra apoteket er den eneste kremen vi har brukt/er fornøyd med. Ellers er det nesesuger, neglesaks og bøyelig termometer vi har hatt god bruk for :)

Tusen takk for nyttige tips:smiley-angelic003!! Bøyelig termometer er smart ja! Gleder meg til innkjøp:happy093! Klem fra meg:talk017
 
Inotyol
Bepanthen
Nesesuger
Saltvannsdråper fra Otribaby
Saltvannsspray fra Physiomer
Tørre engangskluter/servietter som vi fukter i vanlig springvann for å vaske stumpen
En pakke våtservietter som ligger i stelleveska til vask på farta
Febertermometer
Babyolje til å ha i badevannet
Q-tips for barn

:)
 
Vil bare si at navlen renser seg selv,skal ikke gjøre noe annet enn å vaske lett vekk det som evt. Ligger lett tilgjengelig/overfladisk på navelen etter strengen har falt av!
Bruker bare vanlig neglesaks som vi bruker.
Ellers har jeg nå 4 mnd nesten kun brukt tørre engangskluter og vann, men kjekt å ha;
- Bepanthen (liker denne bedre enn inotyol)
- Potetmel (billigere enn pudder!)
- babyolje (dr.greve sin er god) til badevann og bæsjebleier
- purelan (et must om du skal amme)
- våtservietter til stell på farten
 
Har brukt lykkelig som liten fuktighetskrem til ansiktet da mini ofte blir tørr i kinnene av kald luft, den har fungert veldig fint!
 
Tusen hjertelig takk for flotte innspill:happy:!! Veldig greit å dele erfaringer da man lett går seg vill i utstyrsjungelen!
:smiley-bounce016
 
Inotyol
Bepanthen
Nesesuger
Saltvannsdråper fra Otribaby
Saltvannsspray fra Physiomer
Tørre engangskluter/servietter som vi fukter i vanlig springvann for å vaske stumpen
En pakke våtservietter som ligger i stelleveska til vask på farta
Febertermometer
Babyolje til å ha i badevannet
Q-tips for barn

:)
Nøyaktig samme som oss:)

Brukte også miniderm der han ble tørr på hendene etter å ha storspist på dem i ukesvis.
 
Back
Topp