Steking av mat.

Pleier forresten å bruke litt vann når jeg steker kjøttdeig. Regner med at den blir mer "kokt" da? Er i hvert fall veldig mykt, og slik man skal gjøre når man blander tacokrydder i: Har tatt med meg den metoden videre :p

Wææ, nå fikk jeg litt av en aha opplevelse!.. Har faktisk ikke hørt om dette før, men har heldigvis kun gitt ovnsbaks laks og kylling til nå -ikke noe fra stekepanna :)

Jøss man har alltid noe å lære. Og jeg har lest alt av brosjyrer og greier. Men ut i fra det som står så skjønte jeg ikke at det ikke var bra med stekt mat...tenkte at det var dumt med stekeskorpe el jeg, og at konsistensen ble bedre med koking :p jaja. Her er det uansett veldig lite steking til både små og store

Mye sunnere å bake i ovnen. Jeg gjør det med kyllingfilet.
Man kan ta det meste av kjøtt i ovnen istedenfor i panna, men kjøttdeig må man jo steke i panna.

Jeg koker karbonade/kjøttdeig i tomatsausen når jeg lager mat til mini...

Jeg koker karbonade/kjøttdeig i tomatsausen når jeg lager mat til mini...
Ja, babymat blir vel litt annerledes. Tenkte på mat til meg selv:)
Har ikke laget noe med kjøttdeig til henne ennå, bare kylling og fisk:)

Ja, babymat blir vel litt annerledes. Tenkte på mat til meg selv:)
Har ikke laget noe med kjøttdeig til henne ennå, bare kylling og fisk:)

Har kun laget en gang til nå med karbonadedeig.. Foretrekker fisk :) heldigvis ser det ut som mini også foretrekker fisk :)

Hva med grillmat? Er det no-no også? Noen som vet?

Noen fordeler er det med middagsmaten man får kjøpt til dem i butikken :D Slipper å tenke på sånne ting. Ikke inneholder det salt heller. Syns egentlig det er helt genialt :)

Noen fordeler er det med middagsmaten man får kjøpt til dem i butikken :D Slipper å tenke på sånne ting. Ikke inneholder det salt heller. Syns egentlig det er helt genialt :)
Nå mates ikke mini lenger så da nytter det ikke å gi most mat på glass:p

Vis vedlegget 83316slik som dette feks;) så most mat på glass er ikke populært lenger. Hun vil spise og plukke selv:p
Seriøst?! Syyyykt :P ha ha ha!!! Jeg prøvde å gi 8 mnd glass her om dagen, men det brakk hun seg av. Men har begynt å spise brødskive da, det er hun flink til!! :-)

Seriøst?! Syyyykt :P ha ha ha!!! Jeg prøvde å gi 8 mnd glass her om dagen, men det brakk hun seg av. Men har begynt å spise brødskive da, det er hun flink til!! :-)
Hehe helt seriøst ja:p hun elsker å få spise selv:D og mye mer lettvint å lage mat til henne:) ofte så brekker de seg mer av halvmost mat når de blir matet enn hvis de får spise hel mat selv:)

Og må også legge til at hun fortsatt ikke har tenner så det er ingen hindring:p

Hehe helt seriøst ja:p hun elsker å få spise selv:D og mye mer lettvint å lage mat til henne:) ofte så brekker de seg mer av halvmost mat når de blir matet enn hvis de får spise hel mat selv:)

Jeg tør ikke sånt ennå :P men hun hadde sikkert klart seg fint med hele biter... De små brødskivebitene moser hun bare med henda så det er jo håpløst.

Jeg tør ikke sånt ennå :P men hun hadde sikkert klart seg fint med hele biter... De små brødskivebitene moser hun bare med henda så det er jo håpløst.
Er ikke noe å være redd for. De har mer kontroll når de får spise selv:) noen ganger brekker hun seg fordi hun spiser for fort. Men hun klarer å få det opp selv og spiser videre:p koker det mye da så det er mykt å tygge:) igår fikk hun hjemmelaget kjøttboller som hun plukket hele og spiste:p

Back
Topp