Stekeovn - hjelp?

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Vi trenger ny stekeovn, og jeg går i surr blant alle de fancy greiene som er på de.
Pyrolyse, ecoclean, mikrofunksjon, pizzafunksjon.. Listen er uendelig!
Den ene kan man jo søren meg koble til nettet og styre fra en app! :o

Så, hva slags fancy dupeditter bruker dere ofte, og hva kunne dere klart dere uten?

Jeg vil gjerne ha en eller annen fancy rengjøringsgreie, for å vaske den er noe av det kjedeligste jeg gjør. Alt som gjør det enklere er et pluss!

Pyrolyse er vel rengjøring. Det er iallfall det vår 'brenn opp driten'-funksjon heter.

Pyrolyse er vel rengjøring. Det er iallfall det vår 'brenn opp driten'-funksjon heter.

Ja, men det er veldig mange forskjellige rengjøringsgreier. Den vi har nå har ikke sånt, så jeg aner ikke hva som er best - eller om det i det hele tatt funker.

Ja, men det er veldig mange forskjellige rengjøringsgreier. Den vi har nå har ikke sånt, så jeg aner ikke hva som er best - eller om det i det hele tatt funker.
Har ikke prøvd vår enda, men glad vi har den til vi føler vi trenger.

Du bør absolutt velge en med pyrolyse.

Hva er det?

En ting du bør vurdere er om du vil ha en slik på veggen eller ikke. Jeg angrer ikke er sekund på at jeg har på veggen nå.
Pyrolyse er automatisk selvrensing av et skittent ovnsrom ved høye temperaturer. Langvarig rengjøring eller aggressive skuremidler tilhører dermed fortiden. Ved den pyrolytiske rengjøringen nedbrytes alle matrester til aske og oppløses dermed fullstendig fra overflatene i stekeovnen. For energiforbruket gjelder: Så mye som nødvendig, så lite som mulig.

Vi har skinner som vi kan trekke ut, så slipper vi å bøye oss inn i ovnen liksom. Kan bare dra rist/brett ut og løfte rett opp. Genial sak! Enda mer genialt når vi skal lage mat som må pensles/smøres/fylles på underveis ;)
Har også innebygd termometer, sånn digitalt som vi kobler til ovnen og maten og kan stille inn. For eksempel hvis vi lager steik, kan vi stikke termometeret inn i maten og stille inn ovnen på så mange grader vi vil at steika skal være og så sier ovnen fra når temperaturen er rett.

Og så har vi sånn dør som ikke blir glovarm, sånn at man kan ta på den uten å brenne seg ;)

Det som var viktig for oss da vi kjøpte var at stekeovnen var stor nok i liter til å få plass til både dyrelår og kalkun uten at det blir prosjekt å lage mat :p

Det som er ekstremt viktig er at når man har en ovn som skal brennes ren, så må man aldri vaske den med såpe, eller for hånd. Da fungerer ikke funksjonen.

Det som er ekstremt viktig er at når man har en ovn som skal brennes ren, så må man aldri vaske den med såpe, eller for hånd. Da fungerer ikke funksjonen.
Brennes ren?? Lærer meg noet nytt hver dag. Vilka merken har den ovnen??

Back
Topp