Steke sommerkoteletter i ovn

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Kan jeg bare slenge dem inn i ovnen uten å steke dem i pannen først? Jeg har så lite lyst til å stå ved ovnen i dag kjenner jeg.

Vi bruker å brune de i 1 min på hver side før vi har de over i ildfast form og langtidssteker de på lav varme i ovnen.
Da blir de møre og gode.

Men ja, du kan legge de rett i ovnen uten å steke de først. Men da må du kanskje ha litt sterkere varme på.

Vi bruker å brune de i 1 min på hver side før vi har de over i ildfast form og langtidssteker de på lav varme i ovnen.
Da blir de møre og gode.

Jeg steker dem vanligvis i en 5-10 min og så i ovnen i en halv time. Er bare så sliten i dag og prøver å unngå rot og ekstra oppvask.

Jeg pleier å hive dem i ovnen på rist med ildfast form under som tar i mot væske. 200 grader i litt over 1 time (liker dem godt stekt ;) )

jeg pleier å legge dem på rist over ei stekeplate inni ovnen. setter på grill så snur jeg dem innimellom

Inn i ovnen og når de er ferdig skrur du på grillen i ett par min :)

TuMmY LoVe

Synes man bør ta de litt i pannen først så du får "svidd av" kjøttfibrene, så ikke all kjøttsaften forsvinner.

Pleier å slenge de inn i ovnen på 175 grader i 30 - 40 min litt avhengig av størrelsen:)

Da legger jeg inn litt krydder og rotgrønnsaker og i en form så lager middagen seg selv :)

Jeg også lager på rist, men mine er alltid saftige og gode. Aldri tørre. :) Pleier ha de inni ca 20 min. På 200 grader. Men bruner de først da :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
Synes egentlig det er litt vanskelig å få sommer koteletter tørre egentlig.. :P

Synes egentlig det er litt vanskelig å få sommer koteletter tørre egentlig.. :P
Haha jo :p Men sjelden vi har sommerkoteletter egentlig. Føler de er best på grillen :p Så blir helst nakkekoteletter i ovnen :)

Haha jo :p Men sjelden vi har sommerkoteletter egentlig. Føler de er best på grillen :p Så blir helst nakkekoteletter i ovnen :)

å de kan bli tørre det vet jeg..
Farmoren min steker dem så mye at de ikke ligner kjøtt lenger.. men det er sånn de liker dem :P

Men røkt kjøtt synes jeg holder fint på safta.

Back
Topp