Steinharde bryst

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Hei. Jeg fødte 4 uker før termin på søndag. Nå har jeg så vondt I brystene og de er harde . Ofte harde klumper. Ikke før jeg har pumpet er de harde og ømme igjen. Tips?

Pluss elefant legger. Kjempe hoven I bena. Ingenting I svangerskapet men nå masse
Det er ubehagelig I leggen. Tips?

Det er vanlig å ha spreng og ha vonde bryster etter fødsel. :) Jeg hadde puppene til Pamela Anderson. Det begynner gjerne på dag tre eller fire.
Klumpene kan være tette melkeganger. Når utdrivingsrefleksen er i gang kan du massere klumpene i retning mot brystknoppen.

Varme omslag eller en varm dusj kan lindre litt.

Vet ikke angående leggene dine, men ved mye vann i kroppen bør man drikke mye vann, faktisk.

Det er akkurat slike pupper jeg har.. Mannen mente det var en skikkelig dårlig silikon jobb hehe.. fulle av klumper. Tok en varm dusj og fikk ut en del, men rett etter ble de verre. Nå har jeg fått vatt eller hva det heter her på sykehuset, for å holde de varme og nå renner melka ned magen.

Jeg drikker mye men syns fr blir verre. Får se de an I morgen, for må klarer jeg såvidt å gå

Angående leggene dine - hvis du fortsatt er på barsel/sykehus, så bør du snakke med sykepleier eller lege der :) de har ofte gode råd og løsninger, i tillegg kan de stille en diagnose basert på deg og dine symptomer (noe vi som sitter her på forum ikke kan gjøre da vi er "lekfolk") :)

Har spurt hele tiden, men virker nesten som de"glemmer " å komme tilbake. Så derfor jeg spør her. Syns det er for mye "gjennomtrekk " Det er jo nye på vakt hele tiden her.
Og brystene fikk jeg kun vatt jeg skulle ta på for å holde de varme. Blir ikke helt klok på diverse alltid

Om du fortsatt er på varsel så ville jeg mast mer på dem angående leggene dine.

Tatt ultralyd av legger idag. Det var kun muskulært og ingen tegn til blodpropp. Brystene lekker og lekker. Men det sier de jo bare er bra

Hei. Jeg fødte 4 uker før termin på søndag. Nå har jeg så vondt I brystene og de er harde . Ofte harde klumper. Ikke før jeg har pumpet er de harde og ømme igjen. Tips?

Pluss elefant legger. Kjempe hoven I bena. Ingenting I svangerskapet men nå masse
Det er ubehagelig I leggen. Tips?
Legg barnet til hver gang du får vondt i brystene, la han suge det han vil,masser på klumpene, så pumper du mens du masserer. Ta gjerne en varm dusj og hold dusjhode på puppen mens du masserer, bruk varmeflaske. Masse tips på ammehjelpen.no;) hvis ikke du gjør fletteboka du få brystbetennelse og må begynne på antibiotika;) hvis ikke barne vil ha pupp, pump forbi sprengen :) ikke lenger for da øker du melkeproduksjonen. Frys melken til senere bruk :)

Leggene: sitt mest mulig med de oppi sofaen + bruk støttestrømper :)

Back
Topp