Steinerskolen???

*Susa*

Flørter med forumet
Vil gjerne høre andres erfaringer og meninger om steinerskolen. vurderer denne skolen istedenfor vanlig skole til ungene mine.. Trenger synspunkter

Det jeg først og fremst tenker om det er at det er litt uheldig å ta barna ut av sitt nærmiljø og plassere dem på en skole der klassekameratene bor langt fra hverandre og at de blir litt utenfor i sitt eget nabolag.

Inmari skrev:
Det jeg først og fremst tenker om det er at det er litt uheldig å ta barna ut av sitt nærmiljø og plassere dem på en skole der klassekameratene bor langt fra hverandre og at de blir litt utenfor i sitt eget nabolag.

det er jo litt opp og ned
vet som her ble den enne lokalskolen lagt ned, så med pådriv fra foreldre i bygda så ble det åpnet steinerskole fra 1-7klasse i bygda som ungene bor, dermed slapp ungene å kjøre buss de første 7årene i 2mil en vei. Så er ikke nødvendigvis at de blir tatt ut av miljøet de bor i

Jeg tror det er mye bra med steinerskolene siden de leger mye vekt på å få fram det ungene kan og mestrer samtidig så er det et mye mindre klasseforhold en det er innen de ofentlige skolene slik jeg har sett det

Takk.
Vi har steinerskolen ikke langt ifra nærmiljøet..
Er det rikig at de har mye kristent budskap i skolen??

Jobber som lærer i offentlig skole og har gjort det i ca 10 år. Må ærlig innrømme, at jeg ikke vet mye om pedagogikken til Steinerskolen. Det inntrykket jeg har sett fra mitt ståsted, er at på Steinerskolen havner de barna som ikke passer inn i "normal" skolegang. Elever som kommer fra Steinerskolen og inn i det offentlige har også store kunnskapshull, er min erfaring. Men dette kan selvfølgelig ha sammenheng med hva slags elever jeg har hatt som har kommet derfra og ikke Steinerskolen i seg selv. Uansett så ville jeg ikke valgt å ha mine barn på en Steinerskole. Her jeg kommer fra er Steinerskolen et negativt begrep, så er jeg er nok farget av det og.

Back
Topp