steinerskole og montessori -erfaringer og pris

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
Er det noen som vet hvor mye det koster å gå på steinerskolen og montessoriskolen?
Og er det noen her som har erfaringer med noen av skolene?

Skulle gjerne funnet priser for oslo siden vi bor der. Har googlet og søkt i en halv liten evighet, men det er tydeligvis ikke min sterke side, for alt annet enn pris dukker opp :p
Jeg fant
Skolepenger:
En elevplass for barnetrinnet for skoleåret 2015/2016 koster kr 2 251 per måned i 11 måneder, (totalt
kr 24 761per år). For ungdomstrinnet koster en elevplass kr 2 428 per måned i 11 måneder,
(totalt kr 26 708 per år).
Skolepengebeløpet vil bli justert innenfor de rammer som settes av myndighetene. Det påløper et
administrasjonsgebyr på kr 1 000 ved bekreftelse av skoleplass.

Jeg fant
Skolepenger:
En elevplass for barnetrinnet for skoleåret 2015/2016 koster kr 2 251 per måned i 11 måneder, (totalt
kr 24 761per år). For ungdomstrinnet koster en elevplass kr 2 428 per måned i 11 måneder,
(totalt kr 26 708 per år).
Skolepengebeløpet vil bli justert innenfor de rammer som settes av myndighetene. Det påløper et
administrasjonsgebyr på kr 1 000 ved bekreftelse av skoleplass.

Åh tusen takk! :)

Jeg gikk på steinerskolen fra 5. Klasse til 10. Jeg angrer veldig på at jeg ikke byttet på ungdomsskolen, og sitter igjen med mange dårlige minner. Men det kan selvfølgelig har vært akkurat den skolen jeg gikk på som var problemet, ikke alle.

Har ikke egen erfaring, men har nieser som går på, og en mor som jobber som lærer på en Montessoriskole, så jeg har jo sett og hørt litt både fra foreldresiden og ansattesiden.
Eldste går på skole et annet sted, men yngste ska også gå på den skolen når den tid kommer.

Det jeg har hørt er omtrent udelt positivt, den skolen det er snakk om er en nedlagt grendeskole hvor foreldrene startet skole selv for 10-12 år siden. Søsteren min er veldig fornøyd med at ungene går der, og velger den selv om de hører til en annen skolekrets enn grendeskolens opprinnelige i utgangspunktet (ca like langt mellom denne og den offentlige skolen).
Her betaler de ca 1500,- pr halvår, det inkluderer skolefrokost hver dag - et fantastisk tiltak!

Pedagogikken fungerer godt for niesene mine, og det siste året forbereder de barna på at ungdomsskole kan være noe anderledes enn det de er vant til. Nå er jo den pedagogikken siom brukes i norsk skole ikke så ulik Montessori, så overgang til ungdomsskole har i stor grad vært uproblematisk fro de jeg kjenner.

Min mor sier de har gode, stabile lærere, og gode ressurser i form av asssitenter og sosiallærer, noe som er viktig på enhver skole så klart. De merker at barn som kan ha prolemer i offentlig skole blir søkt dit, så de har en større prosentandel barn med behov for ekstra oppfølging enn den offentligse skolen som er nærmest. Dette får de midler til så klart, og med gode voksne så fungerer det godt.

Last edited:
Min datter går på montessoriskole , og minste starter der til høsten . Betaler for 1 barn 1500 i halvåret . De får frokost hver dag:) det er ett stort pluss !
Vi er veldig fornøyd med å ha henne der :)

Back
Topp