Steellebooord-utfordring?[emoji85]

Ballerinaen-b0lle2B

Betatt av forumet
Er det noen her med innspill, forslag eller andre konkrete alternativer?

Har just funnet ut at plassen vi har i «bredda» til stellebord er max 73cm(pga vi ønsker kommodelignende stellebord). Det er plass til noe bredere, men da «kræsjer» evt skuffer i badeinnredninga. ...kan trygt si at dette huset ikke var bygd for småbarnsfolk

Hadde bestemt oss for denne kommoden på Møbelringen : Image1520847342.201966.jpg

https://www.mobelringen.no/3395pepe-kommode.html

+denne topplaten skrudd fast oppå: Image1520847354.699987.jpg
(Bare toppen, ikke selve kommoden da den blir for stor[emoji31])[emoji652]️
Image1520847363.602487.jpg

https://www.jollyroom.no/babyutstyr...bord/done-by-deer-topp-til-stellekommode-hvit

Så snakket jeg med Møbelringen idag, og hun sa det var en relativt billig kommode og hun var usikker på om hun kunne «anbefale» den til et slikt formål.

Problemet er at det virker svært vanskelig å finne kommoder m bredde tilsvarende det vi trenger:b Skal dra til butikken å se på kommoden før vi bestemmer oss, men ble litt usikker gitt... Er opptatt av at kommoden må være stabil og trygg(naturlig nok), så dette ble liksom ikke helt enkelt.

Noen tanker/innspill/erfaringer?[emoji51]

Vi har igrunnen samme problematikk... Har omtrent samme bredde. Skal på Ikea, synes det er lettere å se de, enn å bare lese mål.

Vi har igrunnen samme problematikk... Har omtrent samme bredde. Skal på Ikea, synes det er lettere å se de, enn å bare lese mål.

Ja, må dra å titte litt vi også. Men er den 5-10+cm for stor er det lite vits å dra å titte på den tenker jeg. (Orker hvertfall ikke Ikea uten et konkret «mål»).

Lykke til!:) Gjerne oppdater om dere finner noe passende![emoji108]

Kan du feste kommoden du opprinnelig hadde tenkt deg på en eller anna måte til veggen?? Ikke sikkert du trenger å høre på de på butikken om dere likevel finner en løsning?

Kan du feste kommoden du opprinnelig hadde tenkt deg på en eller anna måte til veggen?? Ikke sikkert du trenger å høre på de på butikken om dere likevel finner en løsning?

Ja, det er jo klart mulighet for å skru den i baderomsplatene... Litt uheldig på sikt kanskje, men.. Oo Tanken har slått meg! Eneste er når vi skal ha den stellebordtoppen oppå kommoden, da må kanskje kommoden stå litt utfra veggen så det blir mer balanse... men vi må se og vurdere litt om hvilke muligheter som er ift når vi titter på den konkrete kommoden tror jeg.

Takk for innspill![emoji120][emoji51][emoji122][emoji108]

Ja, må dra å titte litt vi også. Men er den 5-10+cm for stor er det lite vits å dra å titte på den tenker jeg. (Orker hvertfall ikke Ikea uten et konkret «mål»).

Lykke til!:) Gjerne oppdater om dere finner noe passende![emoji108]

Vi klarte ikke å finne noe, har lett lenge. Hos oss kan den ikke være så dyp heller. Vi var på Ikea i dag, og kjøpte et Gulliver stellebord, og så får det stå den andre veien, og heller bli trangt ut og inn av dusjen.

Ja, det er jo klart mulighet for å skru den i baderomsplatene... Litt uheldig på sikt kanskje, men.. Oo Tanken har slått meg! Eneste er når vi skal ha den stellebordtoppen oppå kommoden, da må kanskje kommoden stå litt utfra veggen så det blir mer balanse... men vi må se og vurdere litt om hvilke muligheter som er ift når vi titter på den konkrete kommoden tror jeg.

Takk for innspill![emoji120][emoji51][emoji122][emoji108]
Hvis du ikke kan skru, dobbeltsidig teip. Det måå jo gå?

Her blir det bare stellematte på gulvet slik at storesøsken har lettere for å delta på stell (minsker søskensjalusi sånn)

Hvis du ikke kan skru, dobbeltsidig teip. Det måå jo gå?

Her blir det bare stellematte på gulvet slik at storesøsken har lettere for å delta på stell (minsker søskensjalusi sånn)

Det kan hende! Vet ikke om det gjør kommoden «stabil» nok?

Vi må prøve oss frem når vi har bestemt oss for kommode[emoji108] Skal dra å titte i morgen. Full forståelig mtp storesøsken, hørtes lurt ut![emoji51][emoji122][emoji120]

Vi klarte ikke å finne noe, har lett lenge. Hos oss kan den ikke være så dyp heller. Vi var på Ikea i dag, og kjøpte et Gulliver stellebord, og så får det stå den andre veien, og heller bli trangt ut og inn av dusjen.

Hehe, jett om vi endte opp med samme stellebordet som dere![emoji85] ...umulig å finne et som passet! Trodde vi skulle lande på Ikea sitt Sundvik stellebord/kommode,meen viste seg at det var uaktuelt! Bordplata var svææær!

Vi kjøpte også en enkel Malm kommode, satser på at det gjør susen[emoji108]

Hehe, jett om vi endte opp med samme stellebordet som dere![emoji85] ...umulig å finne et som passet! Trodde vi skulle lande på Ikea sitt Sundvik stellebord/kommode,meen viste seg at det var uaktuelt! Bordplata var svææær!

Vi kjøpte også en enkel Malm kommode, satser på at det gjør susen[emoji108]

Hehe, fort gjort! Hos oss blir det trangt, men det får bare være. Det får bli litt upraktisk, og hvis det blir for trangt så tenker jeg det blir stellematte på gulvet når ungen er rundt året. Vi flyttet hit da frøkna var 13 mnd, og har hatt matte på gulvet, noe som fungerte fint.

Kan du ikke ha stellemadrass rett på kommoden du har sett på? Og stelle andre veien liksom. Kjøp antiskli underlag og legg under stellematta. Når barnet blir større synes jeg det er greit å ha stellematta på gulvet.

Eller du kan montere en stelletopp samme vei som kommoden står. Det vil vel være mye mer stabilt enn å sette den andre veien.

Kan du ikke ha stellemadrass rett på kommoden du har sett på? Og stelle andre veien liksom. Kjøp antiskli underlag og legg under stellematta. Når barnet blir større synes jeg det er greit å ha stellematta på gulvet.

Eller du kan montere en stelletopp samme vei som kommoden står. Det vil vel være mye mer stabilt enn å sette den andre veien.

Hadde kommoden fått plass der vi skal ha stellebordet på badet er det klart den ideelle løsningen(som jeg ønsket meg!), MEN problemet er at ingen kommoder har målene som passer slik at vi får opp skuffer på både kommoden og baderomsinnredning. Kommoden blir stående på soverom og stellebord på badet. Måtte bare bli sånn, så får vi se som andre nevner her ift plass på sikt om det blir stellematte eller lignende.

Er så mye annet som har klaffa bra/perfekt så kan ikke forvente at alt går slik jeg «vil» hele veien;) Overtok «nytt hus» i desember (gammelt), og bebodd siste 20-30 år av en enslig mann. Hadde vært for godt til å være sant om alt klaffa for oss som ny småbarnsfamilie[emoji12]

God påske folkens[emoji213][emoji214][emoji51]

Back
Topp