Sted for Samvær

ORIGINAL: goaa

mor mener at det skal være hjemme hos henne, med henne tilstede helt til hun føler seg helt trygg på at alt går bra.

så spekulerer på om det er noe jeg kan vise til for og få hun til og endre seg ?

altså, er det for at DU skal ha det bedre i samværet du vil flytte det ut av hennes hjem?
FOr å såfall har du ingenting å komme med.
Jeg fikk råd hos HS da vi hadde samme problematikk, og hun sa at så lenge barnet var så lite og samværet ikke var så veldig ofte - så var det BEST FOR BARNET å møtes på BARNETS premisser - altså hjemme i sine kjente omgivelser.
Om bf ikke var komfortabel med det, so be it. Da får man heller trappe opp samværet slik at relasjonen mellom barn og far blir god og trygg og man kan ta med seg barnet ut.
Og ja - mor skal faktisk være trygg på at samværet fungerer.. ellers kan du banne på at hennes utrygghet fanges opp av barnet - og barnet blir utrygt..

Jeg har ei venninne som er i samme situasjon. Der møter far 2 dager i mnd HJEMME HOS HENNE, og han er med barnet en helg i mnd hos tanta til barnet (hans søster).
Dette har nå pågått i 4 mnd, og skal forsette en stund til, dette i samråd med megler og familievernkontoret.

Om du har vært ute av barnets liv så lenge så synes jeg du skal bli kjent med barnet i barnets omgivelser, så får du heller overleve at moren er "vrang".
La barnet og mor bli trygg på deg. Vis moren at du har interesse for å involvere henne også. Og at du er villig til å la både mor og barn bli kjent med deg og trygg på den nye situasjonen...

Back
Topp