Sted for Samvær

goaa

Andre møte med forumet
har en sønn på 5 år som jeg akkurat har begynt og fått samvær med.
mor har nå bestemt seg for at samværet skal foregå hjemme hos henne.
kan hun bare bestemme dette eller?
for 2 uker siden var di hær.
og har i tillegg møtt han flere ganger på besøk der i noen timer.
mener at det ville vært enklest for han og meg og bli kjent fortere vist samværet enten hadde vært hjemme hos meg eller på ett annet sted og ikke hjemme hos henne.

men dette vil ikke hun hørepå hvordan skal jeg gå fram

Vet desverre ikke[8|] .
MEn dytter deg opp

dere kan jo få ett møte med megler, som kan hjelpe dere å finne frem til en løsning som passer best for alle.

familievernkontoret 10. mars men trenger løsning før det sånn at ungene som har begynt og få god kontakt ikke skal brytes opp i 1 mnd.

vist du ikke tidligere har hatt kontakt med dette barnet,så barnet ikke kjenner deg. så er jeg enig med mor. da får barnet være i sine trygge og vante omgivelse mens dere blir kjent.men om barnet vet hvem du er så synst jeg godt dere kunne treffes andre plasser ann bare hjemme hos mor[:)]

lykke til værtfall[:D]

tror en kan forlange at samværet ska være på et sted som ikke er hjemme hos mor, som på lekeland eller noe lignene
har du barne uten mor eller må ho være til stede?
Vet om tilfeller at etter at barne har møtt den andre parten et par ganger så har den som ska ha samværet rett på å ha det alene uten den andre til stede siden bånd da kan knyttes lettere uten forsyrende elemnt som den enne parten kan være, men da må barne være så tryg at det føler at det er greit

Tror ikke hun kan forlange det nei. Dere kan alltids møtes til mekling, og her tror jeg kanskje du vil få medhold av megler siden barnet er såpass gammelt. På den andre side mener jeg at de første samværene bør mor være med. Det blir nok lettere for barnet å bli kjent med deg på den måten, altså ved en myk overgang. Det kommer såklart an på barnet, men jeg vil tro at bare etter noen få samvær vil det være klart til å være med deg alene..[:)]

Dette er bare for å få en tryggest mulig overgang for barnet sin del altså. (Her går jeg utifra at dette barnet ikke kjenner deg fra før av..)   Lykke til, du går en fin tid i møte! :)

barnet og jeg har møttes noen ganger den siste tiden.
men mor sier at han trenger tid for og åone seg. helt greit men er hun der hele tiden samtidig som det er hjemme hos henne.
så kommer dette til og ta lengre tid. jeg mener det burde være en annen plass for at barnet skal åpne seg fortere samtidig som når di var hjemme hos oss på besøk va mor ute i ca 30 minutt og da åpnet han seg mye mere men dette vil ikke mor forstå.
har prøvd og sagt at han åpner seg mere når hun ikke var der.
så det jeg trenger hjelp til er hvordan jeg skal gå fram for og få samværet en annen plass.
da møtet hos familievernkontoret er om 1 mnd og sønnen min på 5 og dattra mi på 4 har begynt og få veldig god kontakt på di få gangene og har ikke løst til at det nå skal gå så lang tid til neste gang

ORIGINAL: goaa

barnet og jeg har møttes noen ganger den siste tiden.
men mor sier at han trenger tid for og åone seg. helt greit men er hun der hele tiden samtidig som det er hjemme hos henne.
så kommer dette til og ta lengre tid. jeg mener det burde være en annen plass for at barnet skal åpne seg fortere samtidig som når di var hjemme hos oss på besøk va mor ute i ca 30 minutt og da åpnet han seg mye mere men dette vil ikke mor forstå.
har prøvd og sagt at han åpner seg mere når hun ikke var der.
så det jeg trenger hjelp til er hvordan jeg skal gå fram for og få samværet en annen plass.
da møtet hos familievernkontoret er om 1 mnd og sønnen min på 5 og dattra mi på 4 har begynt og få veldig god kontakt på di få gangene og har ikke løst til at det nå skal gå så lang tid til neste gang

Si at du ønsker å ta gutten med på lekeland eller lignende, og at hun såklart kan være med. Spander kaffe og et blad på mammaen, så bruker du tiden alene til å leke med barnet![:)] Mammaen vil nok også være storfornøyd med å kunne sitte å slappe av litt![:D]

Hvis dere har møte om 1 mnd hadde jeg ventet til det. 1mnd er ikke så veldig lang tid oppi alt dette.
Og da kan man prate om det med gode fagpersoner til stede.

mor mener at det skal være hjemme hos henne, med henne tilstede helt til hun føler seg helt trygg på at alt går bra.

så spekulerer på om det er noe jeg kan vise til for og få hun til og endre seg ?

mor mener at det skal være hjemme hos henne, med henne tilstede helt til hun føler seg helt trygg på at alt går bra.

så spekulerer på om det er noe jeg kan vise til for og få hun til og endre seg ?

Ikke noe lovverk nei. Det beste du kan gjøre her er egentlig å bare vise samarbeidsvilje, og at du virkelig ønsker dette. Som mor er det enklere å overlate barnet til "fremmede" dersom de tydelig ser at vedkommede ønsker barnet godt, og at vedkommede er i stand til å se barnets beste fremfor sitt eget.  Som sagt synes jeg du kan invitere dem med på lekeland, som nevnt over. Ellers ville jeg kanskje ha føya meg og møtt opp hjemme hos henne, men bedt om å få littegranne tid alene likevel. Evt sagt at moren kunne ta seg en tur på butikken eller ut med en veninne mens du er der..[:)] Si at du synes det er enklere å bli skikkelig kjent med din sønn når dere får litt tid for dere selv.

ja hadde mor godtatt og bli me så har jeg kommet med forslag om at jeg kan hente og kjøre di alle sammen hjem igjen. men dette er ikke hun interesert i.

ORIGINAL: Bleiemos

Ikke noe lovverk nei. Det beste du kan gjøre her er egentlig å bare vise samarbeidsvilje, og at du virkelig ønsker dette. Som mor er det enklere å overlate barnet til "fremmede" dersom de tydelig ser at vedkommede ønsker barnet godt, og at vedkommede er i stand til å se barnets beste fremfor sitt eget.  Som sagt synes jeg du kan invitere dem med på lekeland, som nevnt over. Ellers ville jeg kanskje ha føya meg og møtt opp hjemme hos henne, men bedt om å få littegranne tid alene likevel. Evt sagt at moren kunne ta seg en tur på butikken eller ut med en veninne mens du er der..[:)] Si at du synes det er enklere å bli skikkelig kjent med din sønn når dere får litt tid for dere selv.

har sagt til henne at det vil vær enklar for både meg og han at hun ikke var der hele tiden. men dette er ikke hun interesert i.

det er pga at mor ikke er interesert i og være andre plasser eller og la meg og sønnen min få tid alene at jeg vil få igjennom at det skal være en annen plass.

ORIGINAL: Bleiemos

har sagt til henne at det vil vær enklar for både meg og han at hun ikke var der hele tiden. men dette er ikke hun interesert i.

Da må du be henne om en avtale der samværet blir utvidet på sikt. Hun kan jo ikke forlange at du skal ha samvær hjemme hos henne til barnet er 18. For å unngå altfor store konflikter så ville jeg antakelig ha sett meg nødt til å svelge en kamel og stille opp hjemme hos mor frem til meklingen. Skriv ned dato, tid og sted for hvert eneste samvær du har hos mor, og innen en mnd bør du ha mekleren på din side når det gjelder å utvide samværet til at du har barnet hos deg.

Helt ærlig...
Hvis du er en voksen oppegående mann, så innser du at mor har rett[;)]
Det er en mnd til dere skal på mekling, hva i all verden stresser du for. Kan du ikke ha samvær hjemme hos mor denne mnd og så avtale en opptrappingsplan på meklingsmøte. Det er faktisk ikke slik at man bare kan komme valsende inn etter 5 år også vips er man pappa på heltid. Gi barnet tid - gi mor tid. Ikke minst gi mor den respekten at hun kan føle trygghet- det er ikke så lett å dele på barnet sitt, når man har vært alene om alt. Hvis du opptrer litt laidback i starten, så vil du kanskje kunne nyte godt av ett godt samarbeid i fremtiden. Er ikke det som er det viktigste?
Og tilslutt, hvorfor så bråhast nå - barnet er 5 år

Hvis du ikke er så godt kjent med barnet, så skal samvær foreegå på kjent sted FOR barnet, ikke deg, og helst med mor er det amathea fortalte meg.

Back
Topp