Ste- foreldre/ svigers

Sullina

Andre møte med forumet
Flere som har ste far/mor eller ste svigermor/svigerfar? Hvilke kallenavn har der tenkt? Her blir det mormor, morfar, farmor, farfar og ??? Off... Syns det blir litt rart og feil at lille gull skal kalle stefar for besten liksom..

Jeg sier bestemor og bestefar til de biologiske, og så kaller jeg ste for bestemor *navn* og bestefar *navn* :)

Har ingen slike.....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Vi har litt av hvert :p

Foreldrene mine er fortsatt gift da, men mannen har foreldre som har etablerte forhold med hver sin + nye barn på begge sider. I tillegg har han veldig god kontakt med "stefar" som han vokste opp hos i flere år, og også er faren til broren. Eh ja. Aner ikke hva navn vi kommer til å bruke på de. Snuppa kaller foreldre mine for mormor og morfar da, så blir vel det som er naturlig med nye også.

På andre siden vet jeg ikke. De er ganske unge også, så vet ikke om farmor blir en hit. He he he.

Hadde denne problemstillingen med første, men endte opp med maaaange bestemor og bestefar :) i utgangspunktet tenkte vi mormor og bestefar, morfar og bestemor, farfar og bestemor, men endte opp med bestemor og bestefar, bestemor og bestefar på frøya, bestefar på ugla og Hilde, besta og besten og bestemor på vestlia :)

Hadde denne problemstillingen med første, men endte opp med maaaange bestemor og bestefar :) i utgangspunktet tenkte vi mormor og bestefar, morfar og bestemor, farfar og bestemor, men endte opp med bestemor og bestefar, bestemor og bestefar på frøya, bestefar på ugla og Hilde, besta og besten og bestemor på vestlia :)

Haha så morsom lesing ^^

-- tasting fra mobil --

Jeg har ikke akkurat dette problemet, men her vil alle tre besteforeldre hjerne hete "bestemor" og "bestefar"... Så her er problemet at det blir bok "bestemor Anne" og "bestemor og bestefar"...

Men hva gjør man med oldeforeldre??
Bestefaren min blir føestegangsoldefar og han har "ny" kjæreste som egentlig har vært kjæresten hans i 10 år men som jeg ikke føler så mye for.. Skal hun bli "oldemor"? :p

-- tasting fra mobil --

Her er mamma og stepappa bestemor og bestefar. Min far er også bestefar. Faren og stemora til sambo er farfar og farmor med navn og mammaen hans er farmor med navn. ;)

Jeg har skilte foreldre, min far er gift på ny og jeg har et godt forhold til min stemor, de heter morfar og bestemor.
Min mor er samboer, de har bare vært sammen noen år, og jeg liker ham ikke spesielt godt, hun er mormor, han har bare sitt eget navn.
(Edit: trodde jeg var på generelt, ups...)

Her e min mamma å pappa skilt men mamma he ny mann, så oss sei mormor, morfar og bestefar til da mamma sin nye mann:) på far sin side han he bere vokst opp med mora si å ho eda seff farmor men ho fekk nye mann når han va ca 15 år, så han he automatisk blitt farfar:) den biologiske farfaren he aldri vør en del ta live vårt...
Synst d e ei veldi god ordning... Sida min bonus far da ikke he egne unga så ser han på oss som litt has så han e like viktig i besteforeldrerolla han så dei biologiske:)

Her blir det bestefar (faren til samboer), bestemor (moren min) far/morfar (faren min) samt navnet til dama til pappa.

I min familie har det alltid vært "bestemor og bestefar" uansett hvilken side det er på. Gjerne med stedsnavn eller gardsnavn bak, som f.eks "bestemor og bestefar i/på blablabla".
Vesla har bare min mor og stefar (siden ingen andre er inne i bildet), så der er det jo greit. Med babyen må vel bf få bestemme litt ang sine foreldre, men regner med det bare blir "bestemor og bestefar" på begge sider..

Det blir helt feil for meg å kalle samboeren til mamma for bestefar/ morfar til lille... Så jeg vet ikke.
kanskje bare "navn"+far. Mamma er jo stemor til barna hans, og barnebarna hans kaller henne Mari-mor :)

Samboers foreldre er skilt og svigermor har ny samboer, vi har snakket om det (samboer og meg) og er enig om at han skal kalles for navnet sitt. For oss blir det feil å kalle han farfar (han er jo ikke far til far, så den tittelen er det svigerfar som får såklart) eller bestefar. Og det å putte "ste" foran høres også feil ut. Så enklere at han bare kalles det han heter syns vi. Det samme vil det være om svigerfar får seg kjæreste..

Det blir helt feil for meg å kalle samboeren til mamma for bestefar/ morfar til lille... Så jeg vet ikke.
kanskje bare "navn"+far. Mamma er jo stemor til barna hans, og barnebarna hans kaller henne Mari-mor :)
Dette syns jeg var skikkelig koselig :D Mari-mor :) litt spesielt liksom, men ikke helt bestemor :D

-- tasting fra mobil --

Her kaller storesøster min mamma og stefar for bestemor og bestefar, mens sambos mamma og stefar kalles bestemor og fafffa + stedsnavn:-) Dette ble naturlig for oss siden stefedrene har vært inni bildet siden vi var 2-3 år.. Pappa giftet seg for 3 år siden, så der er det morfar + navn på kona, og sambos biologiske far kalles bestefar og konas navn + stedsnavn. Litt komplisert disse moderne familiene, men dette er det som føles mest naturlig for oss:-)

Vi har skilte foreldre, begge to, så her er det mye blanding :P
Min mamma er mommo, hennes nye mann er bestefar.
Min pappa er bestefar, hans nye kone er besta.
Sambos far er bestefar, ingen ny partner.
Sambos mor er bestemor, har ny partner vi kaller ved navn.

Ingen av de steoldeforeldrene som kalles oldeforeldre.

Myyye å holde styr på, ja, hehehe ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Back
Topp