stavanger

Mari3

Elsker forumet
Vi vurderer å flytte til stavanger. og lurer da på er folket der hyggelig
er det fint å bo der
er det fint der
er skolene bra
har de ny norsk eller bokmål på skolen
om vi kommer til å trives.

kanskje mange spørsmål på en gang. men er litt nysgjerrig, og vi vurderer sterkt å flytte for vi trives ikke så godt her med folket som bor her i denne komunen

Stavanger er en kjempefin by! Og så er det masse spennende ting å finne på av fritidsaktiviteter. Bare vært der en gang jeg da, men elsker byen[:D] Skulle gjerne flyttet dit selv[:)]

ORIGINAL: linnine

Stavanger er en kjempefin by! Og så er det masse spennende ting å finne på av fritidsaktiviteter. Bare vært der en gang jeg da, men elsker byen[:D] Skulle gjerne flyttet dit selv[:)]

Samme her [:D]

ORIGINAL: Mari3

er det fint å bo der - JA!
er det fint der - JA!
er skolene bra - har ikke prøvd men sikkert: JA!
har de ny norsk eller bokmål på skolen - Sambo mener det er BOKMÅL!
om vi kommer til å trives. - JAAAAAA!

kanskje mange spørsmål på en gang. men er litt nysgjerrig, og vi vurderer sterkt å flytte for vi trives ikke så godt her med folket som bor her i denne komunen

Jeg og sambo flyttet hit i fjor fra Trøndelag og jeg trives veldig godt her![:D] Folket er helt fantastisk og byen er lett å like! Jeg ville helt definitivt ikke tvilt på å flytte hit hvis jeg visste det jeg vet nå[;)]
Eneste ulempen er boligprisene, men det er vel sånn overalt nå[8|]

ORIGINAL: MammaKarri82

Hvor bor du nå forresten? 

jeg bor på averøy en liten komune utenfor kristiansund.
men for folk her ute så er vi BYFOLK!!!!!!
og ikke på en positiv måte, vi kommer egentlig fra kristiansund. men vil ikke tilbake dit er for mye familie der
og vil leve vårt liv og ikke med innblanding fra alle andre

Det er jo her jeg bor,så da må det være bra[8D][:D]

er det fint der - JA!

Jeg og sambo flyttet hit i fjor fra Trøndelag og jeg trives veldig godt her![:D] Folket er helt fantastisk og byen er lett å like! Jeg ville helt definitivt ikke tvilt på å flytte hit hvis jeg visste det jeg vet nå[;)]

PS! Det er veldig hyggelig folk i nabobyen også, Sandnes [;)][;)] Så er det sagt [8D]
Stavanger er en flott by [:)]

ORIGINAL: Puki

er det fint der - JA!

PS! Det er veldig hyggelig folk i nabobyen også, Sandnes [;)][;)] Så er det sagt [8D]
Stavanger er en flott by [:)]

mannen må ha jobb da så det blir litt ut fra hvor han får jobb, han er i kontakt med en tidligere kolega, vi har ikke sagt det til famiilien da, men den tid den sorg

Er tilflytta vi også,men trives godt vi. Ville kanksje vurdert litt områdene rundt selve stavanger også, som Sandnes, Klepp, Bryne osv. Som MammaKarri sier så er det stive boligpriser (mange som jobber i oljebransjen vet du), og leiemarkedet er nok litt skvist av samme grunn.

Elendige vintre da! Men Averøy har kanskje ikke det mest stabile vinterværet heller!!!! Endel vind har vi også,men slikt får en ta på kjøpet. Negativt med stavanger kommune er dårlig bhg dekning, så ikke regn med å få plass om dere flytter i løpet av året da!

Stavanger har bokmål ja, men kommer du til Time kommune (Bryne) eller videre sørover er det endel nynorsk i skolen. MEN alltid mulighet til å velge bokmål som hovedmål. Sambo er fra Bryne, og har alltid skrevet bokmål.

Tja, har ikke vært så mye ute på bylivet her, men det er jo mange tilbud. (Gid hadde man hatt litt lettere tilgang på barnevakt....)

Litt av mine tanker iallefall!

ORIGINAL: Kiwi78

Er tilflytta vi også,men trives godt vi. Ville kanksje vurdert litt områdene rundt selve stavanger også, som Sandnes, Klepp, Bryne osv. Som MammaKarri sier så er det stive boligpriser (mange som jobber i oljebransjen vet du), og leiemarkedet er nok litt skvist av samme grunn.

Elendige vintre da! Men Averøy har kanskje ikke det mest stabile vinterværet heller!!!! Endel vind har vi også,men slikt får en ta på kjøpet. Negativt med stavanger kommune er dårlig bhg dekning, så ikke regn med å få plass om dere flytter i løpet av året da!

Stavanger har bokmål ja, men kommer du til Time kommune (Bryne) eller videre sørover er det endel nynorsk i skolen. MEN alltid mulighet til å velge bokmål som hovedmål. Sambo er fra Bryne, og har alltid skrevet bokmål.

Tja, har ikke vært så mye ute på bylivet her, men det er jo mange tilbud. (Gid hadde man hatt litt lettere tilgang på barnevakt....)

Litt av mine tanker iallefall!

tusen takk for masse bra info, mannen min kommer til å være blandt de innen olje da. men nå føler jeg at vi går inn med litt mer åpne øyne, vi må selge huset her først også blir det vel for mannen å søke jobb også flytte

Vi vurderer å flytte til stavanger. og lurer da på er folket der hyggelig.
- det er begge deler her som alle andre steder. men pga olja og universitetet er det veldig mane innflyttere her, så dere trenger ikke være redde for å være de eneste som kommer utenfra [:)]

er det fint å bo der
- ja! jeg skulle bare gå på skole her i tre år, og det er nå hmm litt over elleve år siden [8D]

er det fint der
- JA! Skog, fjell (f eks preikestolen), by med et omfattende tilbud, fjord, de berømte solastrendene - og det er relativt korte avstander mellom alt

er skolene bra - hva skal du gå på? Jeg har bare gått på universitetet, men det var veldig greit [:)]

har de ny norsk eller bokmål på skolen - det er valgfritt. i stavange er det mest bokmål, her jeg bor nå er det mest nynorsk [:)]

om vi kommer til å trives.
- jeg har ikke hørt om noen som IKKE trives her. Første året var jeg litt sånn i vente-modus, for jeg skulle jo "hjem" etter de tre årene. Men så trivdes jeg så veldig at jeg ble værende [:D]

Vi bor 20 minutter fra stavanger (her er husene billigere, det føles litt "tryggere" her med barn, ville ikke bodd i storby med barn jeg, men det er nå meg [8D]. Skolene er bra, full bhg dekning o.s.v. Min kjære jobber i stavanger [;)] )

Vi tenker ikke på å bo mitt i sentrum men har sett litt på hundvågen syntes det så koselig ut. jeg vil være så nær byen at jeg kan ta bussen til byen uten å bli helt blakk. Har jo to skole barn så derfor er det jeg lurer på det med nynorsk og bokmål for de har jo bokmål nå og hvis de plutselig skal komme til en skole der alt går på nynorsk kan bli litt problematisk. jeg takker igjen for så mange flotte svar, jeg og mannen blir bare mer ivrig på å flytte ned over uansett skal vi flytte herifra, for som skattene mine sa så er det begge deler av folk der, det er det ikke her, vi er by folk og får høre det vel ofte og barna blir ikke inkludert for de har ikke innfødde foreldre, noe som er litt synd så de vil flytte de også og det veier tungt. og prisene i byen her er ikke så mye lavere, vi får ikke et hus under 3 mill. innen 10 min kjøring fra sentrum det er faktisk billigere i sentrum enn utenfor.

Vi tenker ikke på å bo mitt i sentrum men har sett litt på hundvågen syntes det så koselig ut. jeg vil være så nær byen at jeg kan ta bussen til byen uten å bli helt blakk. Har jo to skole barn så derfor er det jeg lurer på det med nynorsk og bokmål for de har jo bokmål nå og hvis de plutselig skal komme til en skole der alt går på nynorsk kan bli litt problematisk. jeg takker igjen for så mange flotte svar, jeg og mannen blir bare mer ivrig på å flytte ned over uansett skal vi flytte herifra, for som skattene mine sa så er det begge deler av folk der, det er det ikke her, vi er by folk og får høre det vel ofte og barna blir ikke inkludert for de har ikke innfødde foreldre, noe som er litt synd så de vil flytte de også og det veier tungt. og prisene i byen her er ikke så mye lavere, vi får ikke et hus under 3 mill. innen 10 min kjøring fra sentrum det er faktisk billigere i sentrum enn utenfor.

Huff da, kom dere bort derfra ja [:-]

eg bor på randaberg..10 min fra stavanger by..her anbelfales d å bo..e ein perfekt plass for familier å bo.. har alt her..+ d går bussar heilatiå te byn.. anbefale å flytta ner te stavanger;) me e så hyggelige alle me så bor her..å på randaberg e d full dekning på barnehage ;) me har til og me fått vin monopol nå hehe.. norges minste faktisk. hehe

ORIGINAL: merenyvo

eg bor på randaberg..10 min fra stavanger by..her anbelfales d å bo..e ein perfekt plass for familier å bo.. har alt her..+ d går bussar heilatiå te byn.. anbefale å flytta ner te stavanger;) me e så hyggelige alle me så bor her..å på randaberg e d full dekning på barnehage ;) me har til og me fått vin monopol nå hehe.. norges minste faktisk. hehe

Må si dere selger byen deres bra, vi vurderer veldig sterkt men vi må gjøre ferdig huset her for salg også må vi selge det. men når det er gjort er det nok veldig stor sjanse for at vi flytter nedover ja

på hundevåg bodde en vennina av meg:)koslig liten plass det:) er jo ikkje langt i frå byen heller:) eg bor 1 å en halv time frå stavanger og eg ville gjerne bodd der om eg kunne:)elsker dialekta. Folka er hygglige:) utstedene er kjekke. osv:) lykke til med å flytte å slikt:)

Back
Topp