Stavanger Universitetssykehus

caka*

Betatt av forumet
Ser vi er mange som skal føde der:) Er dere 1. eller flergangs?

Hadde et mindre bra møte med mange av de folkene der i 2010 så håper jeg får en litt annen opplevelse denne gangen:) (dette var på føden i 1. etg. ikke i 7.) 

Bor dere i området eller har dere veldig lang vei til sykehuset? Må vel få til et treff etter hvert og:)

Førstegangs for min del, bor på Sola så veien er vel ikke så veldig lang :)

Hører mange skryte av UIS, men det gjelder ikke alle forstår jeg...?

Jeg er 2. gangs fødende. Og jeg hadde det superbra sist. Men så har jeg jobbet på føden og kjenner de fleste så jeg tror jeg ble ekstra godt tatt vare på :p Bor på Sola så ikke så lang vei.

Jeg skal føde på sus for tredje gang.
Min første opplevelse der var alt annet en god...
Først og fremst gjaldt dette oppholdet på barsel, etter en tøff fødsel.
Andre gang var det heldigvis bedre. Men det var fryktelig fullt på barsel, og jeg ble omtrent bedt om å reise hjem tredje dagen etter keisersnitt.

Jeg er flergangs :) Bare gode minner fra fødselen. Kunne ikke vært mer fornøyd. (Men jeg dro inn me ingen forventninger, tror det er lurest :))

Tina1988 skrev:
Jeg er flergangs :) Bare gode minner fra fødselen. Kunne ikke vært mer fornøyd. (Men jeg dro inn me ingen forventninger, tror det er lurest :))

hadde ikke noe særlig forventninger jeg heller, men jeg ble over hodet ikke hørt! Når noen endelig hørte på oss (etter mye mas!!) hadde jeg 9 cm åpning (og det var ikke det at fødselen gikk så fort akkurat). men denne gangen vet jeg jo at jeg skal stole mer på meg selv enn på de og ikke gi meg. 

Når jeg bare ble hørt så ble det en veldig fin fødselsopplevelse altså:) men så kom tiden på barsell og det var heller ikke den beste opplevelsen da jeg måtte ligge der i 8 dager med en prematur unge som ikke spiste, heller ikke her ble vi særlig godt hørt, følte ikke jeg hadde noe å si her. Heldigvis gikk det seg til,men det var først når vi fikk hjelp fra nyfødtavdelingen.

Tina: Det blir to veldig tette på deg ser jeg. Spennende:) De kommer helt sikkert til å få veldig mye glede av hverandre:)

Jeg er andregangs og bor på Klepp!  Hadde en grei opplevelse første gang, var først i 7.etasje men kom ned på 1. etterhvert. Der hadde jeg en fantastisk barnepleier og jordmor. Jordmora var ganske ny (tror jeg) da det kom inn ei erfaren og sjekka litt av og til. Siden hun ikke var så erfaren (tror jeg) kjente hun ikke at babyen lå feil vei, kikka opp i taket når jeg lå på rygg - en liten stjernekikker. En jordmor skal vist kunne kjenne det så sent i fødselen. Men det gikk nå greit. Tida på barsel følte jeg meg ganske så alene, kom og sa hei av og til pleierne men når jeg var klar for å reise hjem var vist ikke papir og sjekk av babyen i orden - så da begynte jeg å gråte i gangen.. De hadde jo ikke sagt noen ting men jeg var jo innstilt på at jeg fikk reise hjem etter 3 dager. Fikk det som jeg ville men måtte komme inn for sjekk noen dager etterpå 

jeg er førstegangs=) så jeg har ingen erfaring:P jeg er fra randaberg, så er ikke lange veien=)

Menne.. er vi med andre som nettopp har født når vi ligger inne?=)
trodde vi var stuck på det rommet jeg:P

Mona=) skrev:

Er du på barselhotellet så er man pretty much overlatt til seg selv.
Synes det er trist jeg, man får jo ikke kontakt med likesinnede. Burde hatt et form for fellesrom etc. hvor man kan snakke med de andre som har født også.
Så sånn sett så foretrekker jeg egentlig barselavdelingen.

Men jeg håper jeg kan reise fort hjem etter fødsel. Sist lå jeg en uke etter keisersnittet og det var leeeeeeeenge.

He he, ja! Vi kjenner vi får litt panikk i blandt, men spennende er det! Og det kommer garantert å bli travelt. Men som du sier, de kommer til å ha mye glede av hverandre! :-)

caka* skrev:
Tina: Det blir to veldig tette på deg ser jeg. Spennende:) De kommer helt sikkert til å få veldig mye glede av hverandre:)

Det finnes dobbelrom, så du kan ha samboeren din på overnatting om det er ledige rom. Jeg hadde det, og hadde besøk hele tiden omtrent, så følte meg overhode ikke alene. Det er telefon på rommet, så hvis du føler at de kommer lite innom deg, så kan du bare ringe, så er dem der ganske så fort. Følte dem rant ned vårt rom + jeg måtte ringe hver gang jeg skulle amme pga hun ikke ville ta puppen. 
Denne gangen må jeg nok sove alene mht at jeg er andregangs og ikke er prioritert :)

Mona=) skrev:

Back
Topp