Statusrapport og magebilde!

Lillegull*2

Glad i forumet
Tenkte kanskje flere er nysgerrige på hverandre og hvordan det går nå den siste tiden mot termin.
Så hva med en Copy - paste - tråd med oppdatering?

♥ På vei:
38 uker

Igjen til termin: 2 uker + 3 (17 dager)

Kjønn:
Jente

Navn:
Trulte (work in progress)

Hodet ned:
Ja

Hodet festet:
Nei, ikke enda.

Aktivitet innenifra:
Hun er som Trulter flest - sparker og turner og er en liten rabagass

Babyens søvnmønster:
Aner ikke, tror ikke hun sover så mye. Men det er blitt mer og mer de siste dagene, lengre og lengre perioder uten aktivitet. Begynner vel å bli trangt der inne!

Utålmodig:
Veldig! Prøver de fleste kjerringrådene, det er på tide å komme ut nå, Trulte!

Vektøkning:
Ja, det er blitt mye nok. Kjennes for å si det sånn..

Vann i kroppen:
Nei

Søvn:
Nesten konstant trøtt, men sover dårligere og dårligere så kanskje ikke så rart :p

Neste kontroll:
Synes jeg er til kontroll hele tida nå. Dette på grunn av modningsakupunktur hos annen enn hos jordmor, jordmor annenhver uke, tilvekstkontroll til uka, og fysioterapi. I tillegg har jeg også begynt med bassengtrening.

Barnerom:
Har ikke eget barnerom før vi overtar leiligheten vi har kjøpt, men har ordnet klar vugga ved siden av senga vår. Kunne ikke dy meg :)

Utstyr:
Har alt vi trenger så vidt jeg vet.

Mangler av utstyr:
Det eneste jeg vet som mangler er uro til vuggen. Ønsker meg en som snurrer rundt og kan lage både lys og lyd. Men det finnes mange fine som ikke har det også :)

Strekkmerker:
Ingen, men får det vel nå når jeg har sagt det :p Har hele tiden smørt meg inn med Weleda sin olje mot strekkmerker. Kanskje det har vært av betydning?

Melk i brystene:
Tja, drypper litt, men bare klar væske. Og mest om natten.

Om fødselen:
Begynner å gå opp for meg at jeg skal gjennom en fødsel, men hva jeg går til aner jeg jo ikke, så smertene får bare komme når de kommer. Tar det som det er, nå er det uansett ingen vei tilbake.

Forberedelser før fødsel: Tar bringebærkapsler, modningsakupunktur, og smører inn mellomkjøttet med olje

Plager:
Har vært i relativt fin form, og er det for så vidt enda. Men begynner å kjenne på bekkenlåsning/ muskelsmerter. Begynte behandling i uke 37 av svangerskapet. Bedre sent enn aldri :p

Oppegående:
Alt er relativt. Mye sliten og trøtt, og mye hormoner som plager meg. Men er jo oppegående for så vidt.

Sulten:
Stadig vekk. Må spise ofte

Hekta på:
Alt med sukker i. Skummelt...

Kynnere:
Ja, har jo det, men kjenner ikke så mye til de. Kanskje mer og mer, men ikke så at det er spesielt ubehagelig enda.

Tungt:
Ja, det er klart, kjennes godt i hofta.

Høygravid:
Ja.

Sykehusbaggen:
Så godt som pakket og klar. Bare mine ting som jeg må vente med, har ikke ekstra plagg å pakke ned, da jeg har minimalt med klær.

Humør:
Uff, ikke spør engang. Synes synd på samboer.

Magebilde fra uke 37+1:
IMG_1592(3).jpg
En stolt mor som har kjøpt seg nye sko som står og venter på henne :)

♥ På vei: 36+5

Igjen til termin: litt under 4 uker igjen. (27 dager)

Kjønn:
Jente

Navn:
Tror muligens vi endelig har klart å bestemme oss, men velger å holde det hemmelig til snuppa er født ;)

♥ Hodet ned:
Ja

Hodet festet:
Ja, siden uke 32

Aktivitet innenifra:
Aktiv lita snuppe! :)

Babyens søvnmønster:
Usikker

Utålmodig:
Oh yes!

Vektøkning:
Ja, det har begynt å balle godt på seg nå på slutten. Er mye vann da..

Vann i kroppen:
Ja!

Søvn:
Alltid sliten og trøtt og sover dårlig om nettene..

Neste kontroll:
Jordmorkontroll om akkurat 1 uke til :)

Barnerom:
Ja, det er så og si klart, men har ikke pyntet med så mye enda.

Utstyr:
Tror det meste er i boks nå

Mangler av utstyr:
Kanskje et korthåret saueskinn..

Strekkmerker:
Tror ikke jeg har fått noe særlig denne gangen, men har en haug etter sist svangerskap da :P

Melk i brystene:
Kan presse ut litt blank veske, men lekker ikke :)

Om fødselen:
Gleder meg!

Forberedelser før fødsel: Masserer med Weleda sin fødselsforberedende olje

Plager:
Bekkenløsning, vonde kynnere fra uke 23-24, halsbrann og forstoppelse (som nå begynner å bikke over til løs mage)

Oppegående:
Ja, er vel i grunnen det.. men er fryktelig sliten om dagen og gleder meg bare til å bli ferdig nå :)

Sulten:
ja, ganske ofte sulten

Hekta på:
ikke noe spesielt, men er skummelt godt med godis da :P (uheldigvis)

Kynnere:
Oh yes!

Tungt:
Helt klart!

Høygravid:
Ja.

Sykehusbaggen:
Den er påbegynt, men lista er skrevet så det går fort å pakke siste rest nå :)

Humør:
Skiftende :P

♥ På vei:
39+5 uker

Igjen til termin: 5 dager

Kjønn:
Gutt

Navn:
Baby, mini, lillemann.. har ikke bestemt ordentlig navn enda ;-)

♥ Hodet ned:
Ja

Hodet festet:
Ja

Aktivitet innenifra:
Ja, til faste tider (når jeg våkner, etter mat, på kvelden når jeg slapper av i sofaen og når jeg legger meg). Kjenner at bevegelsene er annerledes nå når han har mindre plass.

Babyens søvnmønster:
Sover mye nå - har lest at de sover 95 % av tiden på slutten, uten om jeg vet at det stemmer.

Utålmodig:
Jaaaa.. Men er ikke så ivrig på kjerringråd og sånt, tror at hvis kroppen selv får bestemme så kommer babyen når det passer den og kroppen min best :-)

Vektøkning:
Opp 14 kg på kontrollen i uke 38. Men vektoppgangen har stagnert veldig etter uke 35/36.

Vann i kroppen:
Litt i føtter/ankler og fingre.. men ikke sånn at det gjør noe.

Søvn:
Er slapp og uopplagt.. Har dårlig søvnkvalitet, og er ofte opp på natten for å gå på do (mye pga. nedpress). Våkner ca. hver andre time.

Neste kontroll:
Jordmorkontroll på tirsdag om ingenting skjer før da - da er jeg i uke 40+2.

Barnerom:
Nyoppusset barnerom! Møblene er oppmontert, og rommet er dekorert og klar for lillemann. Men han skal sove i bedsidecrib på vårt rom til han er for stor for den :-)

Utstyr:
Alt skal være på plass nå :-)

Mangler av utstyr:
Det eneste jeg kan komme på at vi ikke har kjøpt er flaskesterilisator. Men tenkte vente og se om vi får mye bruk for flasker, for hvis vi klarer oss mest mulig med puppen koker jeg bare flaskene når det er nødvendig :-)

Strekkmerker:
Har fått litt de siste ukene, først på undersiden av magen, og nå er det noen ved siden av navlen og rundt der.. :-( Men, men - velger å tenke på de som tigerstripene mine, og at det er noe vi tøffe mammaer skal ha etter å ha vært så tøffe og sterke i svangerskapet ;-)

Melk i brystene:
Ja, har lekket siden starten av sommeren.. ikke store mengdene, men litt konstant.

Om fødselen:
>Er forventningsfull og gleder meg. Men jeg aner jo ikke hva jeg går til, så angrer nok på at jeg har sagt det når det står på som verst ;-)

Forberedelser før fødsel: Ingenting annet enn å slappe av og samle energi - prøve å spise godt og jevnt.. Har tro på at kroppen vet hva den skal gjøre, og det er best å la det skje naturlig uten for mye innblanding :-)

Plager:
Har jo vært i relativt god form i svangerskapet, med noen plager til og fra. Nå er det mest ryggen og bekkenet jeg kjenner det, og litt vondt i knærne faktisk. Tror nok det er kroppen som begynner å få kjenne at det er tungt å bære de ekstra kiloene.. så har jeg mye nedpress, trykk på blæra og kynnere. Veldig ubehagelig når det står på som verst!

Oppegående:
Er jo oppegående, men dog litt redusert ;-) Kan ikke skryte på meg at jeg bidrar med så mye hjemme for tiden.. Men det meste her i huset er klart for babyen, så det er kun vanlig husarbeid vi trenger å gjøre. Prøver å rydde litt hver dag sånn at huset skal være nogenlunde ryddig den dagen fødselen starter, men ser at vi trenger en liten helgeinnsats nå i dag..

Sulten:
Ikke spesielt.. Har en konstant metthetsfølelse, så jeg får ikke i meg store mengdene (helt normalt i følge jordmor), men har ofte lyst på noe godt - uten at jeg klarer å definerer hva det som er godt skulle være for noe :P

Hekta på:
Ingenting spesielt.. Men spiser mye frukt og drikker alltid oboy til frokost :-)

Kynnere:
Ja, mye kynnere i løpet av dagen. Men oftest er de ikke vonde - kjenner bare at magen strammer seg.

Tungt:
Ja, skal ikke påstå annet enn at det er tungt nå!

Høygravid:
Ja, det har jeg vært en stund :P

Sykehusbaggen:
Både baby, min og samboer sin står klar! Mangler bare å legge i det vi bruker til vanlig (toalettmappe, ladere, lommebok og sånt).

Humør:
Hormonell må jeg nok innrømme! Sur i det ene øyeblikket, gråter i det andre øyeblikket, og har latterkrampe på gulvet i det tredje øyeblikket. Ikke lett å være samboeren min akkurat nå tror jeg - er han det går verst utover :-(

♥ På vei: 36 uker

Igjen til termin: 1mnd +2 dager.

Kjønn:
Gutt

Navn:
Oliver James<3

♥ Hodet ned:
Ja

Hodet festet:
Ja

Aktivitet innenifra:
Mye vonde/ømme spark opp i ribbbeina. Mye dulting. Mer og mer aktivitet utover dagen.

Babyens søvnmønster:
Vet egentlig ikke jeg...men er lite aktivitet tidlig på morgen iallefall.

Utålmodig:
Tja,litt. Skal nok se det øker på etter uke 37.

Vektøkning:
16,5kg:D

Vann i kroppen:
Veldig lite. Noen dager strammer sokker og ringer, men neste dag ikke.

Søvn:
Sover stortsett greit.

Neste kontroll:
Var på kontroll i går hos jordmor. Neste er uke 38.

Barnerom:
Det er klart:D Mannen har vært så flink!!!<3 Ole brumm rommet!

Utstyr:
Har det meste.

Mangler av utstyr:
Regntrekk til vognen. Ellers har vi ikke matstol , men vet vi får stokke tripp trapp til jul:D;)

Strekkmerker:
Ingen

Melk i brystene:
jo takk:P Her brukes det ammeinnlegg;) Både råmelk og annen gjennomsiktig.

Om fødselen:
Gleder meg:D

Forberedelser før fødsel: Tar bringebærkapsler, kontroller hos jordmor og smører med olje på magehuset.

Plager: har ikke lov å klage...tar med. mot halsbrann som hjelper godt.

Oppegående:
Jepp, er i mye aktivitet.

Sulten:
Småspiser hele tiden:D

Hekta på:
Norske plommer:D

Kynnere:
Jepp, og ganske kraftige. Hatt lenge...

Tungt:
Joda, 16,5kg merkes....

Høygravid:
Ja.

Sykehusbaggen:
Mangler bare noe toalettsaker.

Humør:
Stortsett greit, med unntak av noen MA. MA= meggeanfall...:P

S__2091.jpg

♥ På vei: 38+5

Igjen til termin: 11 dager

Kjønn: Gutt

Navn:
Har noen alternativer, men ikke bestemt oss enda :)

♥ Hodet ned: Ja

Hodet festet: Ikke fast, men så godt som det kan bli som 3.gangs, ligger godt nedi der i alle fall :)

Aktivitet innenifra:
Er en del romstering ja :) Ganske faste tider han gir liv fra seg :)

Babyens søvnmønster: Levenet fra han er ganske fast, så han sover jo innimellom det :)

Utålmodig:
JAAA!! Vil helst ha han ut NÅ, men har gått over med begge de andre, så burde jo ikke ivre så veldig nå, for blir lenge å vente.. Men lei nå. Og gleder meg SÅÅÅÅ til han kommer ut og jeg kan kose med han, gi han navn, amme, vise han fram.. Alt :)

Vektøkning:
Opp 4 kg i uke 37, nå + 3,5 kg til (må jo være vann!! Føles sånn i alle fall ;)), så blir jo 7,5 kg opp det..

Vann i kroppen:
Masse :( Ubehagelig :(

Søvn: Sover ok når jeg sover (helt til jeg våkner og har vondt i hofter/bekken pga liggestilling :P), men er oppe på do, selvfølgelig, og da klarer jeg ikke sovne igjen.. Ligger lett en time etter hvert dobesøk våken.. Men må få nok likevel, for sliter ikke på dagen..

Neste kontroll:
Legetime på tirsdag, er da 39+2.

Barnerom:
Har malt og satt inn møbler, så ble som et nytt rom :) Skal ikke brukes på leeeenge da, mn fint å ha det klart :)

Utstyr: Tror vi har det meste :)

Mangler av utstyr:
Kommer ikke på noe :)

Strekkmerker:
Ingen nye, fikk med nr 1 bare, de er der jo enda da ;)

Melk i brystene:
Kanskje om jeg klemmer (men det gjør jeg ikke ;)), lekker ikke :)

Om fødselen:
Gleder meg til å komme i gang :) Håper det blir omtrent som sist, det var en bra fødsel.. Tenker ikke mer på det, for da gruer jeg meg for vondtene :P

Forberedelser før fødsel: Rydder, vasker hus og klær, prøver å hvile meg, ha bag ++ i orden.. Er veldig klar!!

Plager:
Nå er det bare vannet som plager meg litt, men går greit :) I begynnelsen var jeg mye kvalm og dårlig, gikk en del ned i vekt.. Sover dårlig nå, men er ikke trøtt, men soving er mer et ork enn herlig for tiden ;)

Oppegående: Ja :)

Sulten: På godteri - ja! :/

Hekta på:
Vil gjerne ha kjøpt sjokolademelk (ikke oboy ;)), sjokolade osv.. :/

Kynnere:
Ja, har en del.

Tungt:
Ja, det er jo det! Tungt å bøye seg, stå opp av sengen osv.. Gleder meg til å få magen av og babyen på utsiden :)

Høygravid:
Ja, absolutt ;)

Sykehusbaggen:
Mangler bare det daglige, mobil, kamera osv :) Ellers alt klart (og pakket til bristepunktet for meg, baby og mann :))

Humør:
Stort sett bra, tror jeg :) Litt kortere lunte ift ungene, tror jeg, men ikke grusomt urettferdig heller :)

♥ På vei: 39+3

♥ Igjen til termin: 6 dager

♥ Kjønn: Jente

♥ Navn: Aner ikke, må se henne først

♥ Hodet festet: Ja

♥ Aktivitet innenifra: Masse! Skulle tro hun var på vei ut navelen av og til!

♥ Babyens søvnmønster: Har flere stille perioder ila dagen, så da sover hun nok:)

♥ Utålmodig: ja! Samtidig litt skremt av tanken på hva som skal skje!

♥ Vektøkning: 14 kg.

♥ Vann i kroppen: Ja. Stiv og vondt i fingre og ben.

♥ Søvn: sover kun om natta når jeg skal, ikke spesielt trøtt:)

♥ Neste kontroll: på termindato, 3.okt.

♥ Barnerom: Nei. Sover med oss iallefall 6-10 mnd, så må vi flytte storebror opp så hun kan overta hans rom.

♥ Utstyr: Har det viktigste, resten tar vi etterhvert.

♥ Mangler av utstyr: vippestol, uro, andre ting som ikke haster.

♥ Strekkmerker: Nope! Har heller ingen etter sist svangerskap. Er velsignet med "god hud" fra min mor, som gikk gjennom 3 graviditeter uten ett eneste strekkmerke:)

♥ Melk i brystene: Har nok det. Kom litt råmelk når jeg trykte, men har ikke for vane å gjøre det:P

♥ Om fødselen: Opp og ned. Noen dager går det fint og jeg gleder meg, mens andre dager tar panikken meg! Begynner å gå opp for meg at fødselen er veldig nært, og da vil jeg ikke dette likevel:P samtidig er det utrolig spennende nå som det nærmer seg så voldsomt, kjenne etter alle mulige tegn og oppdage når det starter:) kvir meg mest til reisevei med bil, båt og taxi.

♥ Forberedelser før fødsel: Lite forberedelser, tar alt som det kommer

♥ Plager: begynner å kjenne det godt i rygg og bekken!

♥ Oppegående: Litt nedstemt til tider nå, vil bare bli ferdig og få kroppen min tilbake.

♥ Sulten: Tja, ikke spesielt, men spiser likevel hele tiden:P

♥ Hekta på: frukt, surt/søtt snop, seigemenn! Alt av juice osv

♥ Kynnere: Ikke så veldig plaget nei

♥ Tungt: Ja, nå er det begynt å bli tungt på kropp og sjel.

♥ Høygravid: Ja.

♥ Sykehusbaggen: har pakket det jeg kan, mangler toalettsaker osv.

♥ Humør: Har vært veldig bra, nå er jeg litt nedstemt, litt nervøs, litt lei. Mange følelser i bildet.

♥ På vei: 38 uker (eller 38+1 da hvis jeg regner slik sykehuset gjør)

Igjen til termin: 2 uker og 2 dager

Kjønn:
Gutt

Navn:
Ikke blitt bestemt noe enda, det tar vi når vi har møtt lillegutten vår.

♥ Hodet ned:
Ja

Hodet festet:
Nei, langt ifra :P

Aktivitet innenifra:
Det er mye aktivitet. Sparking, knuffing og krafsing hele tiden.

Babyens søvnmønster:
Har vel sin roligste periode på morgen/formiddag.

Utålmodig:
Ja, tror ikke det er et fnugg tålmodighet igjen i kroppen min nå!

Vektøkning:
Nei, ikke noe særlig. Men ligger i det minste på pluss-siden dette svangerskapet og det er jeg takknemlig for. Trenger litt overskudd til ammingen!

Vann i kroppen:
Ja, merker det i legger, ankler og føtter når det lir mot kveld. Kjenner også at skoene begynner å bli litt ubehagelige å gå med.

Søvn:
Det blir det dessverre så altfor lite av. Ligger våken store deler av natten. Har heldigvis mulighet til å ta igjen litt på dagtid, men føler det hele er en ond sirkel.

Neste kontroll:
Var til kontroll mandag denne uken, og skal tilbake mandag 7. oktober.

Barnerom:
Vi har ikke ordnet i stand noe barnerom enda. Det blir mest sannsynlig slik at søsknene skal dele rom, så sant ingen av dem er veldig utagerende og forstyrrende om natten. Kommer nok til å ha han på vårt rom til han er nærmere året uansett, så har god tid :)

Utstyr:
Ja, det tyter nå ut alle veier her. Snubler i vognbager og bilstoler rett som det er :P

Mangler av utstyr:
Vi trenger en ny babycall da den gamle har takket for seg. Ellers så trenger også storesøster en barnehagevogn slik at vi kan ta hjem den som lillebror skal bruke ;)

Strekkmerker:
Niks. Fikk ikke forrige svangerskap heller, og hverken mamma eller hennes søstre fikk slikt heller, så regner med det er genetisk :)

Melk i brystene:
Lekker litt, men ikke i store og plagsomme mengder.

Om fødselen:
Gleder meg til det er i gang. Er veldig nysgjerrig på når og hvordan det starter denne gangen.

Forberedelser før fødsel: Smører litt med olje når jeg kommer på det, ellers ingen spesielle forberedelser.

Plager:
Ja, i hopetall, så det orker jeg ikke liste opp :P

Oppegående:
Jeg har nå godt humør, tidvis i alle fall, men kroppen henger ikke helt med. Er sliten og trøtt, og sliter med smerter i ryggen.

Sulten:
Varierer. Har enkelte dager enorm matlyst og andre dager ikke.

Hekta på:
Akkurat nå er det vel ikke noe spesielt jeg er hektet på. Jeg er veldig opptatt av at vi skal ha noe søtt i hus, i tilfelle, men jeg spiser det ikke nødvendigvis. Som regel går det i grisen (les: samboeren) :P

Kynnere:
Ja, det har jeg hatt siden uke 12. Nå de siste ukene har de vært vonde og regelmessige på kvelds- og nattestid.

Tungt:
Det er ikke slik at jeg blir andpusten av å gå opp trappen, men klart det kjennes godt i en allerede trøblete rygg at man er så langt på vei.

Høygravid:
Ja.

Sykehusbaggen:
Den er klar med untak av et par ting som slenges i der og da (toalettsaker etc.).

Humør:
Det varierer. Prøver å holde humøret oppe, men har ganske kort lunte - ingen tvil om det!

♥ På vei: 38+0 idag :D

Igjen til termin: 16 dager

Kjønn:
Jente

Navn:
Lone

Hodet ned:
Ja

Hodet festet: Vet ikke enda

Aktivitet innenifra:
Masse liv i magen :)

Babyens søvnmønster:
Aner ikke ;)

Utålmodig:
Ikke så veldig egentlig, men kan gjerne komme ut nå :D

Vektøkning:
Bare noen få kg :)

Vann i kroppen:
Nei

Søvn:
Trøtt heeele tia, men sover også dårligere på natta. Vært bra frem til nå så kan vel ikke klage :P

Neste kontroll: 1 gang i uka nå, så på fredag igjen, da 38+4 :)

Barnerom:
Barnerommet er i orden, malt lys rosa og står klar med seng og alt :D Selv om den ikke blir brukt med det første ;)

Utstyr:
Har alt + litt til ;)

Mangler av utstyr:
Det må evt bli et lite ullteppe.

Strekkmerker:
Ingen nye som er kommet med graviditeten :D

Melk i brystene:
Kom litt blankt såvidt en gang bare.

Om fødselen:
Gleder meg mest, dette er første gangen så har liksom ingen grunn til og grue meg :) Litt nærvøs såklart, men ikke noe jeg tenker mye på :D Tar det som det kommer :D

Forberedelser før fødsel: Ikke noe annet enn at ting skal være i orden, som utstyr, vasking av klær og hus osv ;)

Plager:
Har vært i rimelig bra form :D Men nå er det tungt ;)

Oppegående: Oppegåenda er jeg, men trøtt og sliten og orke lite nå om dagen :P

Sulten:
Vanlig, som før :)

Hekta på:
Ingenting egentlig :D Blodappelsin i starten bare.

Kynnere:
Kjenner noe innimellom, at det strammer seg og magen blir hard. Men ikke så ofte, og hverken vondt eller ubehagelig. :D

Tungt:
Ja, det er veldig tungt, ikke mye jeg orker for tiden :P

Høygravid:
Ja.

Sykehusbaggen:
Så og si klar ;)

Humør:
Ganske bra humør :) Men er litt hormonell om dagen, og humøret skifter fort ;)

♥ På vei: 37+5

Igjen til termin: 18 dager

Kjønn:
Jente

Navn: Vi har to navn det står i mellom, så får vi se hva det blir etter fødselen. Begge heller mer mot det ene da.

♥ Hodet ned:
Ja

Hodet festet:
Nei, men jordmora sa det var tilnærmet festet, men litt bevegelig.

Aktivitet innenifra:
Det er mye aktivitet. Sparking(spesielt opp i ribbeina), knuffing og store bevegelser over hele magen titt og ofte.

Babyens søvnmønster: Hun har et vist mønster med rolige partier og aktive partier fordelt utover dagen. Spesielt tre veldig aktive perioder, en på formiddagen, en på ettermiddagen og en på kvelden.

Utålmodig:
Ikke egentlig. På en måte vil jeg ha henne ut nå, men jeg har heller ikke lyst å miste så mye permisjon. Men hun må ikke prøve seg på å komme en dag over termindatoen ;)

Vektøkning:
8-9 kg

Vann i kroppen:
Ikke så mye enda, merker det i beina på kveldstid

Søvn:
Jeg sover mye nå, eller så mye jeg klarer. Pga hun trykker på en nerve i ryggen, har jeg ingen god sovestilling lenger. Men når jeg først sover så sover jeg godt :)

Neste kontroll: Førstkommende fredag

Barnerom:
Nei, det får hun ikke før vi flytter neste år i nytt hus, vi har bare to soverom.

Utstyr:
Ja, og hadde det meste fra før

Mangler av utstyr:
Mangler og mangler :P Jeg har lyst på en nyere babycall (men den gamle fungerer dessverre) og jeg har lyst på en Voksi Move-bilstolpose.

Strekkmerker:
Nei, ingen foreløbig, men sjekker hver dag :P Jeg fikk heller ingen i mitt første svangerskap.

Melk i brystene:
Ja, men lekker ikke.

Om fødselen:
Jeg gleder meg :) Ikke til smertene akkurat, men fordi jeg synes det er en fin og spesiell opplevelse å føde (rare meg! :P), og fordi da får jeg møte jenta vi har ventet så lenge på!

Forberedelser før fødsel: Ingen spesielle forberedelser egentlig.

Plager:
Joda, det har vært nok dette svangerskapet. Forrige svangerskap var jeg "kun" kvalm døgnet rundt de tre-fire første månedene og derav sengeleie i lang tid, pluss små ting som litt halsbrann og sånt. Dødskvalm var jeg også dette svangerskapet, men i tillegg har jeg slitt med ryggen nå på slutten og jeg har hatt veldig mye kynnere fra tidlig av i svangerskapet. Jeg har også hatt sterke og regelmessige kynnere som gikk over premature rier i uke 24 og uke 26, pga gruppe b-streptokokker i urinen, som gjør at jeg må tidlig inn på føden fordi jeg skal føde med intravenøs antibiotika.

Oppegående:
Humøret er greit. Men jeg er jo sliten og trøtt og det kan jo gå utover humøret til tider, og sliter med smerter i ryggen som gjør det vanskelig å sitte/stå over lengre tid. Så jeg må ha mulighet til å legge meg nedpå.

Sulten:
Det varierer. Jeg er egentlig ikke så sulten, men kan ha lyst på noe. Noen dager er det lite med mat, andre dager mye med mat. Jeg er mest tørst egentlig :P Drikker mye juice og vann.

Hekta på:
Ikke noe spesielt.

Kynnere:
Ja, i massevis hele svangerskapet. I sommer fikk jeg streng beskjed av legene om å ta det med ro pga det var så mye kynnere. Så ikke så veldig aktiv sommer på meg kan du si.

Tungt: Det begynne å bli litt tungt ja, mest pga ryggen min som verker nå, men også fordi magen er jo i veien når man prøver å gjøre ting.

Høygravid:
Ja.

Sykehusbaggen:
Den er klar med unntak av et par småting, og toalettsaker, kamera osv, blir hevet oppi når det er aktuelt å dra.

Humør:
Stort sett greit humør, men betydelig kortere lunte enn til vanlig.

♥ På vei: 39+ 1 (39+2 i følge sykehuset og jordmor)

Igjen til termin: 8 dager

Kjønn:
Jente

♥ Navn: antagelig Julie

♥ Hodet festet: Var ikke festet på sist kontroll

♥ Aktivitet innenifra: Varierer litt fra dag til dag, noen dager og/eller netter er det masse aktivitet andre dager lite.

♥ Babyens søvnmønster: Vet ikke helt nå for det har endret seg litt de siste ukene

♥ Utålmodig: Jepp skikkelig utålmodig.

♥ Vektøkning: 7- 8 kg

Vann i kroppen:
Ikke veldig mye, men en del

Søvn:
Sover dårlig og lite

Neste kontroll: Førstkommende torsdag hos jordmor :-)

♥ Barnerom: skal sove hos oss en god stund og skal dele med storebror etter det.

Utstyr:
Ja, og hadde det meste fra før

Mangler av utstyr:
Mangler vel ikke så mye, men har tenkt å kjøpe sånn babyseat til tripp trapp stolen, nytt krabbeteppe/babygym og ståbrett til storebror til vogna :-)

Strekkmerker:
Nei, ingen foreløpig i dette svangerskapet :-)

Melk i brystene:
Ja litt om jeg klemmer

Om fødselen:
Jeg gleder meg masse :) håper det skjer snart

Forberedelser før fødsel: Ingen spesielle forberedelser egentlig.

Plager:
Ja flust av plager, både dette og forrige svangerskap har jeg vel før eller siden endt opp med de fleste ting man kan få bortsett fra svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning.

♥ Oppegående: Så vidt. trøtt og sliten, kraftig hodepine, kraftig bekkenløsning, mye nedpress og veldig vondt i underlivet bl.a gjør at sofa er min beste venn for øyeblikket.

♥ Sulten: Voldsom matlyst for tiden både på mat, frukt og mer usunne ting, er også veldig hektet på isbiter og vann :-)

♥ Hekta på: Isbiter

Kynnere:
Ja, mye og kraftige kynnere og nedpress.

♥ Tungt: Veldig tungt, tung mage og mye plager.

Høygravid:
Ja.

♥ Sykehusbaggen: Er i utgangspunktet ferdig, kamera er ladet opp og toalettmappen står klar på badet, bare å hive i bagen når noe skjer.

Humør:
Stort sett okei humør, men har mye dårligere tålmodighet enn ellers og er fremdeles ganske så hormonell hehe

Back
Topp