Status oppdatering #langt#

hunnykaos

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Novemberlykke 2015
Ja, da føler jeg det er på tide med en liten status oppdatering på oss!

Jeg begynte jo på jobb 12. april og det har gått strålende. Jeg har to timer betalt ammefri om dagen, de tar jeg ut som en time på begynnelsen av skiftet mitt og en time på slutten. Jeg prøver å amme før jeg drar om morgenen, men siden jeg begynner så himla tidlig på morgenen så går dert som regel skeis.

Turnusjobb og barn er digg, jeg har så mye "fri" føles det ut som! Sinnsykt hardt å dra de dagene han ikke har våknet og jeg ikke får sagt hadet, men da er jeg jo hjemme sånn i 13 tiden... Har også flere dager fri hver uke (jobber 33,7 timer uke i snitt pga turnus) samt har tatt ut noen enkeltdager ferie (få bort nattevaktene!!!) så da har jeg noen flotte uker nå! Jobbet man og tirs denne uken og skal ikke jobbe før søndag igjen!

Gutta stortrives sammen! Ble stress de første dagene for mannen prøvde å følge mine lister ([&:][8D]), men når han kastet de og laget sine egne rutiner ble alt mye bedre! Ser at de to har knytt sterke bånd (nesten sjalu jeg!) og det er jo flott!

Iver vokser og blir stor! Han åler som en virvelvind og kommer seg opp i krabbestilling. Han har tatt et par krabbetak, men faller fort ned på magen. De siste dagene har han kommet opp på tå, så står med rompa til værs i noe som ligner yogastillingen "hunden"! Han babler masse, sier mamamamamama og dadadadadada og blablabla! Han utforsker alt rundt seg og særlig farlige ting som ledninger, støpsler og mammas veske! Han er umulig å skifte på, så stellebordet er for lengst skrudd ned og vi steller på gulvet!

Iver mistet oldefaren sin (min manns bestefar) for en uke siden, så det blir minnestund 14. mai. Han bodde i Spania, så har vært en lang prosess å få ordnet alt der nede. han ble kremert for så å frakte urnen til Norge, ville kostet mellom 50 000,- og 100 000,- å få fraktet kisten til Norge!!! Så tre av barna hans (blant andre svigermor) dro til Spania og har ordnet alt.

Ja, tror det var alt som har skjedd i det siste! Er innom og leser og kommenterer litt hver dag, men har sjelden overskudd til på sette meg inn i ting som skjer her!

Beklager det ble vanvittig langt dette!!![:)][:)]

[:)]HUNNYKAOS!!![:)]Har tenkt sånn på deg,godt å høre alt er bra![:)]Flinke Iver som er på vei opp ,klar for krabb[:D][:D] 

ORIGINAL: rai

[:)]HUNNYKAOS!!![:)]Har tenkt sånn på deg,godt å høre alt er bra![:)]Flinke Iver som er på vei opp ,klar for krabb[:D][:D] 

Åh, du er jo så god du rai!![:)][:)] Håper Eirun har det bra også??

Så koselig å høre fra dere! Tenkt på hvordan det har vært å begynne å jobbe igjen, så bra at det går fint, og at turnus er tingen!![:D]
Disse gutta har nok godt av å få være sammen!
Det skal Nikolai og pappan til høsten, men kun en dag i uka da...

Leit at slikt skal koste så masse for familien når de bor i utlandet, nok belastning å kjenne på sorgen mener nå jeg..

Flink Iver er[:)] her er det kun åling foreløpig..

Till: Ja, de har nok godt av det ja! Ble ikke å koste så mye da de valgte å kremere.. Men syns det var ille at det skal være så mye papirmølje og evt koste så fryktelig mye om man ville ha selve kisten over til Norge...

Mygirl: ja, de er veldig aktive nå... Nesten litt i meste laget[8D]

ORIGINAL: babyensmamma

Så godt å høre snuppa!

Sander og jeg venter på besøk av dere etter 14. mai vi, så kan gutte lære hverandre å krabbe skikkelig! [:)]

Ja, det må vi få til! Kommer hjem fra trøndelag den 20. mai og har fortsatt en uke ferie, så da må vi jo greie å treffes![:)]

ORIGINAL: hunnykaos

[:D]
Søta[:D]
Eirun har det tipptopp og mamsen driver å småjobber litt her og der[:D]Var ei uke på jobb(fikk besøk da,etter tre dager måtte jeg ha babykos[:)])og det var HERLIG!!!!Men rart hvor fort tida har gått!Må være knall å jobbe turnus,gjør jo nesten det sjøl (selv om det ikke er organisert da,hehe...ekstremflexitid,kan det vel og kalles.......eller frilanser var det vel...*kremt*

landstreff i juni ? [:D]

[:D]
Søta[:D]
Eirun har det tipptopp og mamsen driver å småjobber litt her og der[:D]Var ei uke på jobb(fikk besøk da,etter tre dager måtte jeg ha babykos[:)])og det var HERLIG!!!!Men rart hvor fort tida har gått!Må være knall å jobbe turnus,gjør jo nesten det sjøl (selv om det ikke er organisert da,hehe...ekstremflexitid,kan det vel og kalles.......eller frilanser var det vel...*kremt*

landstreff i juni ? [:D]

ekstremflexitid hørtes jo moro ut det og da! 3 dager borte fra jenta må jo ha vært ulidelig!!?? Har ikke vært borte en natt enda jeg, syns det virker skummelt!

Ble dobbelbooking på lørdag, så kan ikke da.. Men søndag er jeg med, om noe bakfull evt...[8D]

ORIGINAL: Bolla85

Koselig med oppdatering! Gleder meg til å møte deg når du kan! (Vi får planlegge når ting har roa seg litt for begge) [:)] Masse lykke til med minnestund!

Jepp!! Det må vi få til!![;)]

Så mye som skjer hos dere også. Høres ut som hos oss detta, med jobb og dødsfall. Sambos bestemor døde like før påske og jeg begynte i jobb rett over påske. Var virkelig godt å komme ut i jobb igjen.

Så gøy å høre hvor mye Iver har utviklet seg! Er det ikke gøy å følge med på? Jeg gleder meg masse til Torben begynner slik også. Han ligger foreløpig bare å aker i ring han.
Veldig synd med oldefar da. Å jeg vet hvilket helsikes styr det er å miste noen i Spania. For vi ble også anbefalt kremering der nede. Men siden vi alle ville ta et siste farvel, så fant vi ut det ville koste nesten like mye å reise ned med alle. Men det var ei stiv regning som kom til slutt ja. [:'(]
Håper dere får en fin dag 14. mai da.
Klemmer sendes. [:)]

ORIGINAL: #Tonje#

Så mye som skjer hos dere også. Høres ut som hos oss detta, med jobb og dødsfall. Sambos bestemor døde like før påske og jeg begynte i jobb rett over påske. Var virkelig godt å komme ut i jobb igjen.

Så gøy å høre hvor mye Iver har utviklet seg! Er det ikke gøy å følge med på? Jeg gleder meg masse til Torben begynner slik også. Han ligger foreløpig bare å aker i ring han.
Veldig synd med oldefar da. Å jeg vet hvilket helsikes styr det er å miste noen i Spania. For vi ble også anbefalt kremering der nede. Men siden vi alle ville ta et siste farvel, så fant vi ut det ville koste nesten like mye å reise ned med alle. Men det var ei stiv regning som kom til slutt ja. [:'(]

Trist å høre om bestemoren til samboeren din, Tonje. Skjønner dere godt at dere valgte å få faren din over til Norge da han døde. Her var vel det mer "ventet" med tanke på alder og søskene føler de valgte riktig med kremering.

Er deilig å jobbe igjen ja, og så fantastisk å komme hjem til en Iver med stoooort smil om munnen når han ser meg! Torben begynner nok å krabbe fort nok, så nyt tiden som litt mer "stillesittende" småbarnsforeldre enn så lenge!

Klem til deg også, snuppa! [:)]

Trist å høre om bestemoren til samboeren din, Tonje. Skjønner dere godt at dere valgte å få faren din over til Norge da han døde. Her var vel det mer "ventet" med tanke på alder og søskene føler de valgte riktig med kremering.

Er deilig å jobbe igjen ja, og så fantastisk å komme hjem til en Iver med stoooort smil om munnen når han ser meg! Torben begynner nok å krabbe fort nok, så nyt tiden som litt mer "stillesittende" småbarnsforeldre enn så lenge!

Jeg nyter det i den grad jeg kan med en 3 åring i hus som har lært de magiske ord " Æ klare sjøl æ!"
Men en morsom alder det også. Men det er veldig gøy å følge den motoriske utviklinga før de lærer å gå. Torben er fryktelig irritert over at han bare rygger når han vil fram. Han skjønner jo at man kan komme seg mot målet og ikke bare fra det. Skal bli kjekt når han skjønner hvordan. [:D]

ORIGINAL: Bolla85

Jeg klarer fortsatt ikke å komme inn på bloggen din jeg:(

Sender pm jeg![:)]

Jeg nyter det i den grad jeg kan med en 3 åring i hus som har lært de magiske ord " Æ klare sjøl æ!"
Men en morsom alder det også. Men det er veldig gøy å følge den motoriske utviklinga før de lærer å gå. Torben er fryktelig irritert over at han bare rygger når han vil fram. Han skjønner jo at man kan komme seg mot målet og ikke bare fra det. Skal bli kjekt når han skjønner hvordan. [:D]

Ja, litt greit når de greier det selv, ja.. De blir jo så frustrerte når de ikke får det som de vil!![:)]

Back
Topp