Status nå og da, de siste 4 år

*Gullungene*

Forumet er livet
Ja, nå har mange av oss her inne vært "bekjente" i over 4 år.

Hvordan har livet deres vært de siste årene`?
Hvordan har det forandet seg, både med tanke på jobb,
studier, barn, sivil status m.m

Mye som skjer på 4 år, det skal være sikkert [:)]

___

For min del var både min kjære og jeg studenter da snuppa lå i magen, hun var ikke planlagt, men du verden så glad jeg er for at hun ble til! Etter fødselen hadde jeg (som alle andre) permisjon, men tok ferdig pedagogikken på lærerskolen samtidig
Dette førte til at jeg fikk jobb som ped.leder 2 da snuppa var 10 mnd. Så ble jeg gravid på nytt i 2008. Prinsen kom januar 2009, og etter permisjonen med han hoppet jeg på skolebenken igjen (jan 10). Tar nå en grad i pedagogikk (fordypning i ped.psykologi), og er ferdig med dette til sommeren. Min kjære ble ferdig utdannet jurist i fjor, og jobber nå som førstekonsulent. Neste sommer skal vi og gifte oss! Ellers er fremtidsplanene så mange. Det er store muligheter for at vi flytter nordover i 2012. Min kjære søker nok en juirstjobb hvor han kan jobbe i 2 år, før han kan få advokatbevildning. Jeg for min del er inne på flerer ulike jobber. men har ikke helt landet på hvor enda. Som pedagog med denne fordypningen kan jeg brukes flere stder, så det blir spennende å se hvor jeg havner. Og så kommer det kanskje en søster eller bror innen de 4 neste årene, vi får se [:)]

Ja, jeg er jo en av de som kom inn her tidlig - allerede i 2005 - jeg var da førsteårsstudent på bachelor i sosialt arbeid, nyinnflyttet til Volda med min kjære samboer (på den tiden) som lot seg lure tilbake til hjembygda fra mitt eget Oslo. Vi var ikke prøvere da jeg kom inn hit, men vi hadde avtalt å bli prøvere om et halvt års tid.

I desember 2005 fridde G, og allerede i februar sto jeg med en positiv test i hånda, så jeg flyttet inn på septemberforumet og fikk bli kjent med flere av damene her inne. Etter at Johanna ble født ble det et helt års permisjon på meg, hvor vi blant annet lurte inn et bryllup, sommeren 2007. Johannna begynte i barnehagen rett før hun fylte ett, og jeg tok siste år av studiene. Sommeren 2008 var jeg ferdig barnevernspedagog, og samme høst begynte jeg å jobbe som miljøterapeut i nabokommunen.

Jeg rakk ikke å jobbe mer enn et halvt år før jeg ble gravid igjen i februar 2009, og siden jeg var sykmeldt størsteparten av svangerskapet ble det et langt år. Lillebror kom i en fei i september 2009, og jeg har derfor vært hjemme et år igjen.

Da August begynte i barnehagen i høst søkte jeg desperat etter jobb, og plutselig fikk jeg en kjempespennende en; miljøterapeut i bofellesskap for enslige mindreårige flyktninger - det vil si ungdommer som har kommet til norge uten foreldre eller foresatte, som asylsøkere. De siste ukene har jeg og kollegaene mine jobbet med å gjøre klart huset vi skal holde til i, og bli kjent med hverandre, og i morgen kommer de første to ungdommene med sitt pikk og pakk!

Ved siden av jobb og barn driver min kjære mann og jeg og bygger oss hus, med plass til to voksne og to barn + gjester - ikke planer om fler barn her i huset nemlig!

vi hadde velvært gift i 7mnd når jeg ble gravid, å da hadde vi prøvd i noen år før jeg endte opp påpergo kur og ble gravid 4mnd etter pergostart[:)]. Jeg var ferdig utdannet almennlærer og hadde akkurat fått et halvtårs vikariat i full stilling, når jeg ble gravid.

Vi bodde i et lite gammelt hus og hadde lenge hatt planer om å bygge ut. Å når vi fikk barn såg vi jo at vi trengte større plass. Litt før Nathalie ble ett år startet en ganske så omfattende ombygging av huset, og nesten hele gamle huset ble revet. Det sto bare igjen en liten del, som vi bodde i mens byggingen pågikk. et roms med bad[8D]. Jeg hadde lyst å gå lenger hjemme enn bare dette ene året med perm, og ble dagmamma på en gutt som var like gammel som Nathalie.Året etter sto huset ferdig og snuppa begynte i bhg.

Etterhvert ville vi ha flere barn, men ettersom vi visste at det ikke var lett første gang var det heller ikke lett denne gangen. Og i februar 2009 måtte jeg på ny pergo kur. sommeren 2009 fikk vi pos graviditetstest[:)]. Jeg jobbet da i et årsvikariat som pedleder i bhg.

Mars2010 kom lillebror til verden og jeg var i permisjon etter endt vikariat. Jeg er jo fortsatt i permisjon og har ingen jobb å gå tilbake til. Men jeg håper vi får det til at jeg går hjemme med Lukas til neste høst, å så prøver å finne meg en eller annen jobb. Men har hvertfall bestemt meg for ikke å jobbe fullt, vil bruke mest mulig tid med barna mens de er små. tiden går jo så fort!

Å så har jeg veldig lyst på et barn nr 3. Ikke nå men om noen år kanskje... men nå er jeg 30 år, og det har vist seg å ta tid for oss å bli gravide så vi vet jo ikke om og når det evnetuelt skjer. Men jeg ønsker....[;)]. Koser meg så masse med mine søte små[:)]!!

Ja mye kan skje på 4 år gitt[8D] Jeg har gjort og opplevd mye, bare ikke i "riktig" rekkefølge, kanskje[:D]

September 2006 ble Rikke født. Året etter giftet vi oss, kjøpte hus på hjemplassen min og jeg ble gravid igjen (ikke så veldig planlagt). Jeppe kom til verden april 2008[:)] Ved juletider samme året gikk vi fra hverandre og solgte huset. Jeg begynte å jobbe i barnehagen hvor ungene går, noen som var helt glimrende i forhold til min endrede livssituasjon. Vi flytta inn i en kjellerleilighet i nabolaget og har bodd her i snart to år.

Nå i høst har jeg blitt student igjen. Tar sykepleien på universitetet og vi bygger hus på nabotomta til foreldrene mine som vi flytter inn i i løpet av et par måneder. Fremtiden vet jeg lite om ennå, men jeg tar en dag om gangen og synest egentlig at livet er ganske herlig[:D]

Her har det virkelig skjedd STORE forandringer vil jeg si. Jeg har hatt en utrolig forandring både mentalt og fysisk.

Jeg var jo allerede godt etablert med mann og 2 barn da jeg endelig var så heldig å få nr 3[:)]

Julen 2007 var et slags vendepunkt for meg - jeg bikka 100 kg og var ikke fornøyd med tilværelsen. Sakte men sikkert la jeg litt om på kostholdet, men det ble jo bare gram utav det. Venninna mi tipsa meg om Libra - og høsten 2008 var jeg endelig helt klar og motivert for å endre livsstil. Samtidig jobbet jeg med en CV - for jeg måtte tenke jobb også. Amalie fikk barnehageplass i aug. 2009.

Kiloene raste av og selvtilliten økte - jeg søkte jobb, og fikk jo napp på den jobben jeg ønsket mest[:D] Og oppi alle denne gleden over "ny" kropp, jobbintervju - så døde min kjære far i kreft[:(] Jeg fatter egentlig ikke at jeg klarte å gå på intervju dagen etter at han døde - men det var en indre kraft og stemme som sa at det skulle jeg gjøre.

Jobben ble jo min - og jeg stortrives som assistent i SFO[:D] Jeg har også ønske om å jobbe litt i skolen, og regner med at det kommer litt jobb etterhvert.

I tillegg har jo utfordringene med storesøster vært ganske mange, men det har gått framover og jeg er så glad for det gode nettverket som er rundt henne og oss[:)]

Fire år siden..
Vi flyttet inn i leilighet som vi hadde kjøpt! Vårt første hjem som vi eide selv! Lykken ble satt til side da vi måtte flytte ut igjen pga fuktskader. Men dette ble ordnet opp i og vi stortrivdes i leiligheten! [:D] Jeg begynte å jobbe 100% høsten 07 i en ny barnehage. Solveig fikk plass i den samme barnehagen. Etter mye frem og tilbake så byttet hun barnehage sommeren etter. Da ble jeg gravid med lillebror.

Det ble noen tøffe mnd mens vi ventet på Lillebror! Plager som hodepine, svimmelhet osv påvirket hverdagen min og til familien. 1.mars ble Aslak født! Solveig er en stolt storesøster. Vi begynte å se etter større plass å bo! Men prisene var skyhøye der vi ville bo! Vi så litt utenfor ønsket boplass og fant hus 10 min kjøring fra der vi ønsket! Prisen var rett og vi fikk lån og vant budrunden! [:D] Leiligheten vår solgte vi med god fortjeneste![:D] Vi pakket og ordnet sommeren 2009. Hadde ammeproblemer med Aslak og plagene fra svangerskapet hang fortsatt i. Mannen gjorde en storartet jobb og pakket det meste alene! Er så takknemlig for det!

Jeg søkte ny jobb i bhg rett her hvor vi bor. Og fikk jobben!!! Det var en plass som jeg ønsket å jobbe i! Dette var topp! Aslak fikk dren i februar 2010. Det ble en ny verden for oss! Vi merket også at Solveig ikke trivdes i den barnehagen hun gikk i. Vi søkte overflytting til den barnehagen jeg hadde fått jobb i og fikk prioritert plass pga at jeg hadde fått jobb som pedagogisk leder. Jeg jobbet de 6 ukene da mannen hadde perm og var så hjemme med Aslak til høsten `10. Følte at jeg hadde skikkelig permisjon nå og ikke en permisjon som var preget av fysio, lege, sykehus o.l. Solveig sluttet i den forrige bhg til juni og var hjemme med meg og Aslak! Vi koste oss veldig men merket også at hun kjedet seg på slutten og var klar for bhg!

I august begynte vi i bhg! Tilvenningen med Aslak gikk knallbra! Og Solveig gledet seg til å gå i barnehagen!! Det varmet et mammahjerte at hun forlangte å gå i bhg da Aslak var syk!

Nå er jeg 40% sykemeldt for å hente meg inn etter tøffe år på høygir! Solveig storkoser seg fortsatt og har bare hatt en dag hvor hun ikke ville gå i barnehagen! Hun har fått seg ei ny venninne men har fortsatt litt problemer med å stole på andre barn! Gleden var stor da hun ble invitert i selskap til jenta hun leker mest med![:D]

4 år ... Jammen meg går tiden fort

Vi bodde i Bergen da snuppa vår ble født i slutten av august 06, 13 dager før termin. Der bodde vi i hele to år, før vi flyttet hjemover til Rogaland. Vi hadde to flotte år i Bergen, men pga jobb og familie ble det et kortvarig opphold.

Da vi flyttet hjem igjen leigte vi en leilighet i 1 års tid, før vi kjøpte huset vi bor i nå. Her har vi bodd litt over 1 år, og holder på å pusse opp. Ting tar tid, mange prosjekter på gang. Vi er begge i jobb, og snuppi går i barnehage. Der stor trivest hun, har mange venner og vil ikke hjem når hun blir hentet. Kjempe gøy!

I tillegg til fulltids jobb har jeg begynt å studere (30 stp) spes. ped. Kjempe spennende, men tidkrevende. Bruker masse tid på lesing og oppgaveskriving, går litt utover hus og hjem, familie og venner. Tiden strekker ikke alltid helt til.

I februar skal Mari bli storesøster også. I følge ultralyden blir det nok en jente. Formen er stigende. Endeig har kvalmen gitt seg og energien begynner å komme seg. Men kjenner jeg til tider er veldig sliten, men har jo masse å tenke på for tiden også da.

Når det gjelder sivilstatus er vi fortsatt samboer, er ikke blitt fridd til, tror ikke det vil skje heller, så hvis jeg vil bli kone og gift, så må nok jeg ta initiativet selv. Så får vi se hva tiden bringer .... [8|]

Det var vel i korte trekk 4 år av mitt liv ....

Back
Topp