Status 3 trimester...fødeklar, snart.. tror jeg?

An.

Betatt av forumet
Er dere i form damer? Flere enn meg som sliter med kortpust, "mensmurringer" og vanvittige humørsvinginger? Rart å tenke på at det bare er 8 uker igjen. Gleder meg veldig, tror nesten jeg skal pakke fødebagen snart, selv om jeg ikke har termin før helt i slutten av desember. Tiden går så fort likevel, og snart er det ut i permisjon. Tror det meste er klart her, bortsett fra navn...
Tenker ikke så mye på selve fødselen egentlig. På smerter og sånn. Tenker at kroppen vet hva den skal gjøre. Men er førstegangsfødende og muligens litt naiv?
 
Fødeklar jaaaaa :) mensmurringer. Bekkenløsning. Fortsatt kvalm. kjempe sliten. Kort pust og en Gedigen mage :) Ellers er alt helt supert :) 34 uker i dag så det nermer seg nå. Omg jeg gleeeeeder meg :D navn og bag er ikke klart ,men det ordner seg nok :) dette er mitt 3.barn så jeg hvet hva jeg går til og jeg gleder meg ikke aukratt til fødselen da men til alt det fine som kommer etterpå
 
Heisann!
Signerer det med at tiden går fort!! Den raser avgårde! Hvor ble alle ukene av, liksom?
Har tre uker igjen til permisjon (og dermed tre uker til jeg slutter i den jobben), og det er både digg og trist. Når man har noe å telle ned til vil man jo at tiden skal gå fort, uansett om det er nedtelling til lunsj, fredag, sommerferie e.l. Men så var det jo sånn at denne gangen vet jeg NADA om hva jeg går rundt å teller ned til ;-)

Har også herlige humørsvingninger, og selv om jeg stort sett er meg selv, er det med innslag av totalt snodige grinetokter, surhet og en lite positiv holdning til folk rundt meg. Ikke akkurat gøy. Men ellers er det bra. Trapper er ikke mine beste venner for tiden, da. Hater dem! Men trene gjør jeg uten pes, så forstå det den som kan. Merker forresten at jeg får høy puls av å bøye meg ned for å knyte skolisser nå for tiden. Gud hjelpe...
Og å reise seg opp fra sofaen når jeg har funnet meg til rette i kroken er heller ingen enkel sak. Blir seriøst fint å slippe dele kroppen med et lite vesen, og å slippe bruke en rull Lambi om dagen, selv om det er utrolig hyggelig å kjenne at hun er der og koser seg:))

Du er forresten ikke alene om å være "naiv"!! Jeg har samme innstilling til fødselen:) Er informasjonssugen til tusen, men lar det ikke skremme meg. Greit å vite hva som foregår i kroppen under fødselen, så får det bli som det blir. Hadde vært så kjipt å bruke masse tid på å grue seg til sin egen fødselsopplevelse når en ikke har noen ide på forhånd hvordan det vil forløpe:)


 
Å ja jeg er fødreklar, mangler bare åpning nå :D skal bli godt å bli ferdig med dette her med bekkenløsning, mensmurringer,kvalme, grinete,hodepine, og en enorm mage. :) sokker og sko er ikke venner med meg om dagen ! ellers er alt helt supert altså :-) dette er mitt 3 barn så jeg vet hva som venter meg og jeg kan ikke påstå at jeg gleder meg spesielt til fødselen. Men hva gjør vel det når barnet er født. 34+1 i dag :)
 
Jeg veeeeeeeenter. 8 + 1 til termin i dag. synes det går saaakte i dag. Sparker babyen i ribbeina dine? He he, det er ømt;)

An. skrev:
Er dere i form damer? Flere enn meg som sliter med kortpust, "mensmurringer" og vanvittige humørsvinginger? Rart å tenke på at det bare er 8 uker igjen. Gleder meg veldig, tror nesten jeg skal pakke fødebagen snart, selv om jeg ikke har termin før helt i slutten av desember. Tiden går så fort likevel, og snart er det ut i permisjon. Tror det meste er klart her, bortsett fra navn...
Tenker ikke så mye på selve fødselen egentlig. På smerter og sånn. Tenker at kroppen vet hva den skal gjøre. Men er førstegangsfødende og muligens litt naiv?

 
Har kortpust og mensmurringer, til tider vondt bekken.. Men ellers grei i formen :-) Tida har gått kjempe fort dei siste månene.. Gleder meg kjempe masse til den lille gutten vår kjempe.. <3 Har so å sei alt klart, berre nokre småting igjen.. :)

Meeen, navnet har me ikkje peiling på endå.. Har vore nokre navn oppe til diskusjon, men enda blankt.. Tenker me finn da ut når me får sjå guten :-)

Kvir meg ein del til fødselen ja, er førstegangsfødande..Men reknar jo med at det er skikkelig vondt, men så lenge baby er frisk og fin så e da nok verdt da!! :-)
 
Jaa nå er det spennande tider føre oss :-))
er 32+3, så er jo ei stund igjen,,, men eg e klar! =)
kjenne litt på at det blir tyngre nå, og tida har jo gått sååå fort!! og november komme til å gå endå raskare, må jo ha alt klar til jul hihi..

Har termin 22 desember, så eg skal springa i trapper og vaska til jul i fleire dager.... for å satsa på hu komme før det og.. tihi (men vett hu komme når hu er klar..men må prlve) vil var heima på jul ilag med storeslster på 3 år :)

Kjenne eg er sepnt på denne fødselen, håper den går like greit som med nr 1.. men nå har me ca 1 time og 20 min til sjukehuset må ha ferje og.. så blir spennande :-) skal komme meg avgårde med ein gong eg kjenner noe hihih
 
e meget klar for å føde no å ej gleda mej sånn til å få oppleve d :) fødselen e en av dei tinga ej he sett mest fram til :) 
so no går ej berre heime å venta å vaska å stelle so dagane fram til termin skal gå fortere, he heldigvis nokken arbeidsdaga inni ventinga også :)
 
Hehe! Høy puls av å bøye seg ned å knytte skolissene ja... vel, jeg har slutta å stå når jeg gjør det for å vær ærlig. Redd for å tippe fremover, bedre å sitte, men er litt vanskelig å bøye seg over magen ;)
Nei, babyen sparken per dags dato ikke i ribbeina, men den sparker mye i området rundt, så venter bare på at det skal skje emoticon Jeg er spent på om babyen kommer til termin eller om jeg kommer til å gå over tiden... alle mine søsken og meg selv har kommet ca 2 uker før termin, hører at det kan gå i arv, men det blir jo bare spekulasjoner. Enkelte som sier til meg at jeg bør "knipe igjen" til over nyttår.. "stakkars unge som er yngst i klassen/født i jula" osv... og flere insinuerer at det virker dårlig planlagt. Får lyst å slå ned vedkommende igrunn, hormonell og grinete som jeg er.. hehe!Flere som har fått slike kommentarer? emoticon
 
Har et par kolleger og en bekjent med termin i starten av januar, og de er veldig på at  desember er skikkelig "nei". Men ellers opplever jeg at mange andre synes det høres hyggelig ut med en førjulsbaby:-) Min har termin 12., så om det ikke blir veldig mye senere enn det kommer det ikke så brått på julen heller. Og sånn i fremtiden kan det være kjekt at mini har to separate ting å glede seg til. Men regner med det blir en del felles jule- og bursdagsgaver, litt sånn "gratulerer med dagen og god jul". Har bursdag like etter nyttår selv, så dette har jeg selv erfart
 
Jaaaaaa, respektløse kommentarer;) det er ikke synd på en baby som kommer til et kjærlig hjem:) vi venter og venter og har drømt om dette lenge. Det lille mirakelet vårt skal  få d fint:D jeg blir forbanna, he he. Men vi er vel hormonell;)

An. skrev:
Hehe! Høy puls av å bøye seg ned å knytte skolissene ja... vel, jeg har slutta å stå når jeg gjør det for å vær ærlig. Redd for å tippe fremover, bedre å sitte, men er litt vanskelig å bøye seg over magen ;)
Nei, babyen sparken per dags dato ikke i ribbeina, men den sparker mye i området rundt, så venter bare på at det skal skje emoticon Jeg er spent på om babyen kommer til termin eller om jeg kommer til å gå over tiden... alle mine søsken og meg selv har kommet ca 2 uker før termin, hører at det kan gå i arv, men det blir jo bare spekulasjoner. Enkelte som sier til meg at jeg bør "knipe igjen" til over nyttår.. "stakkars unge som er yngst i klassen/født i jula" osv... og flere insinuerer at det virker dårlig planlagt. Får lyst å slå ned vedkommende igrunn, hormonell og grinete som jeg er.. hehe!Flere som har fått slike kommentarer? emoticon


 
Jaaaaaa, respektløse kommentarer;) det er ikke synd på en baby som kommer til et kjærlig hjem:) vi venter og venter og har drømt om dette lenge. Det lille mirakelet vårt skal  få d fint:D jeg blir forbanna, he he. Men vi er vel hormonell;)

An. skrev:
Hehe! Høy puls av å bøye seg ned å knytte skolissene ja... vel, jeg har slutta å stå når jeg gjør det for å vær ærlig. Redd for å tippe fremover, bedre å sitte, men er litt vanskelig å bøye seg over magen ;)
Nei, babyen sparken per dags dato ikke i ribbeina, men den sparker mye i området rundt, så venter bare på at det skal skje emoticon Jeg er spent på om babyen kommer til termin eller om jeg kommer til å gå over tiden... alle mine søsken og meg selv har kommet ca 2 uker før termin, hører at det kan gå i arv, men det blir jo bare spekulasjoner. Enkelte som sier til meg at jeg bør "knipe igjen" til over nyttår.. "stakkars unge som er yngst i klassen/født i jula" osv... og flere insinuerer at det virker dårlig planlagt. Får lyst å slå ned vedkommende igrunn, hormonell og grinete som jeg er.. hehe!Flere som har fått slike kommentarer? emoticon


 
Jeg har termin 26.desember:D

bakken skrev:
Jaaaaaa, respektløse kommentarer;) det er ikke synd på en baby som kommer til et kjærlig hjem:) vi venter og venter og har drømt om dette lenge. Det lille mirakelet vårt skal  få d fint:D jeg blir forbanna, he he. Men vi er vel hormonell;)

An. skrev:
Hehe! Høy puls av å bøye seg ned å knytte skolissene ja... vel, jeg har slutta å stå når jeg gjør det for å vær ærlig. Redd for å tippe fremover, bedre å sitte, men er litt vanskelig å bøye seg over magen ;)
Nei, babyen sparken per dags dato ikke i ribbeina, men den sparker mye i området rundt, så venter bare på at det skal skje emoticon Jeg er spent på om babyen kommer til termin eller om jeg kommer til å gå over tiden... alle mine søsken og meg selv har kommet ca 2 uker før termin, hører at det kan gå i arv, men det blir jo bare spekulasjoner. Enkelte som sier til meg at jeg bør "knipe igjen" til over nyttår.. "stakkars unge som er yngst i klassen/født i jula" osv... og flere insinuerer at det virker dårlig planlagt. Får lyst å slå ned vedkommende igrunn, hormonell og grinete som jeg er.. hehe!Flere som har fått slike kommentarer? emoticon




 
Back
Topp