Statistisk sjanse for graviditet?

Stolt mamma

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
når jeg leser på nettet om at det er 25% sjanse for graviditet når man har sex i eggløsningsperioden. Er det inkludert alle, også de som har problemer med å få barn?
 
når jeg leser på nettet om at det er 25% sjanse for graviditet når man har sex i eggløsningsperioden. Er det inkludert alle, også de som har problemer med å få barn?
Nei dette er vel generelt. Unntakene er vel de som sliter og som har mindre sjangs,og de som er superfertile som blir gravide av å ta på en bokser
 
Nei dette er vel generelt. Unntakene er vel de som sliter og som har mindre sjangs,og de som er superfertile som blir gravide av å ta på en bokser

Sånn at hvis man tar bort de som sliter med å få barn vil det den reelle prosenten være høyere?
 
Nei, for du må ta med de som blir gravide av å ta på en bokser i regnestykket også.;)
Det var veldig morsomt sagt, @Arielle_ :hilarious:
 
Det sies at det er 25% sjanse for at egget blir befruktet i en syklus, så sant man har sex og eggløsning til rett tid. For de som f.eks. ikke har eggløsning er jo sjansen 0%. Så tror dette er på generell basis, hos de som har regelmessig eggløsning og sex rundt den tiden :)
 
Nei det er ikke akkurat oppløftende. Mener å ha lest et sted at det er over 30% sjanse for par som ikke har problemer med å få barn. Finner selvfølgelig ikke ut hvor jeg leste det. Uansett er det lavt.
 
Mener å ha sett flere studier som har konkludert med 30% sjanse for utvalg med "no known fertility issues" - altså er alle vi med PCO osv utelatt fra den statistikken :wtf:
 
Mista litt motet nå, kjente jeg :shy: ganske lave tall!!
Det må du ikke gjør :) Tenk så mye som skal klaffe da! Man skal ha sex til riktig tid, men må ha en faktisk eggløsning, mannens soldater må være klar for kamp når egget kommer, det befruktede egget er avhengig av en innbydende livmor for å feste seg. Er mye flaks og litt planlegging :happy:

Det sies at 1/3 (ca 59%) friske par blir gravide innen 3 pp'er, dette er ifølge både clearblue og bli-gravid. Statistisk sett blir 80% av alle par gravide etter 6 mnd, og 85% innen ett år. Så må vi huske at ett års prøving er innenfor normalen, selv om det er kjipt å vente så lenge..

https://www.bli-gravid.no/hvor-lang-tid-tar-det-a-bli-gravid/
https://no.clearblue.com/hvordan-bli-gravid/hvor-lang

Fant en graf på CB sine sider av sjansen for å bli gravid pr pp ift alder (som vi alle vet er en viktig faktor):
npy001.png
 
Back
Topp