Statistikk og prognoser

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Er det noen som vet om det finnes statistikk eller prognoser på fødsel til/før/ etter termin?

Tenker da på jeg har fått to gutter til termin- hva er da sannsynligheten for at frøkna gjør det samme?

Og dere andre som har gått over eller fått før- kommer den neste til å gjøre som sine søsken eller?

Hmmm

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg håper inderlig jeg slipper å gå 2uker over denne gang... håper på 1 uke permisjon til å bygge redet ferdig åså kan han bare komme. .. vil ikke gå over denne gang, vil ha sommeren med lillebror:):)

Eneste jeg vet er at dersom man er konisert så har man forhøyet sjanse for å føde for tidlig - jeg er konisert og fikk beskjed om det etter operasjonen samt en påminnelse når jeg ble gravid.

Søsteren min fødte nr 1 4 uker før termin og nr 2 i hui og hast(endte i hastekeisersnitt) 8 uker før termin. Hun fikk beskjed om at sannsynligheten for at hun vil føde prematurt/tidlig med en eventuell nr 3 er stor. Det var basert på at hun har født tidlig/prematurt to ganger...

Eg aner ikkje, fikk vår første 6 dager over og tulle 2 kom 4 uker før termin og tulle 3 kom 4,5 uke før termin. Så er rimelig spent når denne tulla har tenkt og komme. Jm er veldig sikker på at eg får før termin med hun her i
også.. Håper bare eg går over uke 37 eg :)

Fant denne, men den er jo litt gammel da...

I 2002 så statistikken for svangerskapsvarighet slik ut:
0,4 % av barna ble født mellom 12 og 21 uker
0,6 % av barna ble født mellom 22 og 27 uker
7,5 % av barna ble født mellom 28 og 36 uker
6,0 % av barna ble født mellom 37 og 38 uker
14,4 % av barna ble født mellom 38 og 39 uker
23,1 % av barna ble født mellom 39 og 40 uker
26,3 % av barna ble født mellom 40 og 41 uker
15,9 % av barna ble født mellom 41 og 42 uker
5,7 % av barna ble født mellom 42 og 43 uker
0,2 % av barna ble født mellom 43 og 44 uker

Storesøster ble født 2,5 uke før menstermin, 1 måned før ul-termin. Lillesøster ble født 3 dager før mens-termin, 10 dager før ul-termin. Håper virkelig sistemann blir født noen dager før termin. Har termin 18. (mens) / 19. (ul-termin) og håper å føde ca 2 uker før. Men så får vi se hvor enig lillebror er i det da. Satser på å gå til 1. juli, så er jeg klar. Håper virkelig jeg slipper å gå over i hvert fall. Og det skal visst ikke være så heldig heller, siden jeg har fått svangerskapsdiabetes. Så håper jeg er ferdig om en måned. Men vet ikke hvordan statistikken på dette er. Vet mamma gikk over med de tre første, lengste var vel meg tror jeg som er født 16 dager over, mens lillesøstra mi som er mammas fjerde, er født en måned før termin.

Eldste ble født i uke 38, og nummer to i uke 34. Jeg tar gjerne en til fødsel i uke 38, og er veldig spent på om frøkna i magen er enig med meg.

Ikke annet enn jordmor sa til meg at man statistisk sett bærer gutter lenger enn jenter. Så hvis du fikk to gutter til termin, så kan det hende jenta kommer før termin.. :)

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli

Ikke annet enn jordmor sa til meg at man statistisk sett bærer gutter lenger enn jenter. Så hvis du fikk to gutter til termin, så kan det hende jenta kommer før termin.. :)

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli
Vi får se!!

Jeg er grådig spent på det der også :) gikk 14 dager over med storesøster, krysser alt jeg har for at hun her kommer til termin men jeg tviler sterkt! :)

Jeg er grådig spent på det der også :) gikk 14 dager over med storesøster, krysser alt jeg har for at hun her kommer til termin men jeg tviler sterkt! :)
Skjønner- men regelen nå er vel 11 dager? Eller er det lokalt bestemt?

Nei jeg tror det er 11 dager jevnt over :) positivt det da :)

Forrige gang fødte jeg i uke 37.
Legen mener jeg vil føde tidlig nå også, men jordmor sa at det trenger ikke være sånn.
Og ventetiden kan brått bli lang om man tror man vil føde tidlig. :-)

Forrige gang fødte jeg i uke 37.
Legen mener jeg vil føde tidlig nå også, men jordmor sa at det trenger ikke være sånn.
Og ventetiden kan brått bli lang om man tror man vil føde tidlig. :-)
Det tror jeg på! Første kom 2 dager før andre to dager etter- jeg var ikke til å være o hus med de fire dagene på " overtid"... ;)

Litlå kom 4 dager før termin. Får håpe lillebror kommer før tiden igså, vil tro det er tøft å gå overtid nå på sommeren :P

Back
Topp