Stasjonsvogn

BIBBI3

Forumet er livet
Som førstegangsfødende er vi kommet i den situasjonen at sportsbilen/vraket eller "lignende" må erstattes med stasjonsvogn! [:)] Er det noen som har erfaringer å dele med oss om dette?
Hvilke biler er dere fornøyde med /ikke fornøyde med når det gjelder komfort, sikkerhet og mest viktig: plass! ?

volvo stasjonsvogn,helst den gammle/kassete typen.[:D]

vi kommer ikke til å kjøpe stasjonsvogn,men har en "stor "å god bmw som det er plass til banevogn,varer bak i.den er sikker,romslig inni og god å kjøre[:)]

[:D]hørtes ut som om jeg skulle selge denne bilen jo.[:D]

Vi har en av hver.. [:)]
Min kjære er motorgal.. og jeg er selv veldig gla i biler som brommer...
Vi visste ikke at jeg var gravid før veldig sent og holdt på å kjøpe ny bil (sedan).. Men så kom vi tilfeldigvis over en touring (bmw sin stasjonsvogn utgave) billigere enn en sedan.. I tillegg syntes vi begge at den var finere.. SÅ da ble det den... hehe...

4 uker etterpå fikk jeg vite at jeg var gravid i 9 uke.. så dette kom jo veldig beleilig...

Det finnes mange biler som er finere i satasjonsvogn enn sedan...

Toyta avensis
Volvo 740,850, V70
Alle Bmw
Opel har også fine stasjonsvogner..
++++++++

Da kan man ha en fin og god bil, som også er en sikker familiebil... Og når man blir rik, kan man ha en i tillegg.. hehe..
Eller som i vårt tilfelle.. at vi ikke får solgt den andre bilen vår....

vi kommer også til å kjøpe stasjonsvogn...
falt litt for Wv passat

Passat er en god bil altså!!! Har hatt det selv og den er både kjempe fin og god og veeeldig romslig til små barneføtter i baksetet...

Må si jeg anbefaler den egentli!!!

En ting bare som er dumt og det er forstillinga som knirker.. Men man får reperasjonene på garantien hvis man presser hardt nok.. hehe...

Vi har Audi 2,5 TDI stasjonsvogn,og håper den holder når babyen kommer også[:D]

Her var det masse svar.. Kjekt! [:D]
Kjører selv en Toyota Celica for tiden, så jeg klarer liksom ikke å se for meg en baby, hund og en barnevogn m utstyr i den [8D]. Typen er vogntogsjåfør til daglig, så han har et vrak som ikke egner seg å selge videre.. [8|]
Prøvekjørte en Bmw 530 Touring Diesel forrige uke, og den likte vi veldig godt. Men den var veldig dyr, så akkurat denne bilen droppet vi.
Men nå vurderer vi en av stasjonsvognene til Volvo eller Toyota Avensis..[:)]

Skjønner at det er litt nedtur å gå fra en fresh bil, til en stasjonsvogn... Min kjære takler det på sin egen måte..
Han nekter å kalle det stasjonsvogn, for hos bmw heter det touring.. hehe[:D] så det er hans måte å gjøre det på..
530 er jo veldig dyrt da vettu... hvis man vil ha litt ekstra hester så er det mye billigere hvis man går ned på en 3-serie..
Fra 1999 modellen av 3 serien så er det sikrere og finere karosseri også!

Men volvo og toyota er også flotte biler da! Avensisen ble jo kåret til den tryggeste i no tv2 hjelper deg her da.. sammen me
saab (husker ikke nr) og mercedes..

Lykke til uansett...

Avensisen er også rimelig med tanke på forsikring. [;)]
Hadde Bmw i 3-serien før og har alltid likt at de er kompakte. Nå har ikke jeg prøvd en Avensis, men Celica er også kompakt. Men det kan jo komme av at den er en sportsutgave..
Her i byen er det desverre ikke mange av verkstedene som har godt rykte på seg, men slik er det vel muligens overalt. Toyota har jeg ingenting å utsette på, så det frister veldig å fortsette med det merket. Når det gjelder Bmw, så er vi så heldige å ha GS bildeler i Bud, som er mye rimeligere på service av Bmw enn andre i hele landet. Kjenner folk som kommer langveis fra av den grunn at de sparer tusenlapper.. [:D]
Merker at dette teller litt når man er på utkikk etter en ny bil/stasjonsvogn.

Gs bildeler er en bra ting, har bestillt mye der i fra ja [:)]
Har selv en gammel bmw 320 og en golf 1,8 gl som jeg prøver iherdig og selge. Golfen er veldig fin, men sliter litt med rust på kanalene, så det ser ut som det blir tre biler her en stund..[8|]
Begge bilene vi har er to-dørs og golfen er liten å trang..Bmw`n kan til nøds brukes, men syns den er helt vanvittig rææva å kjøre på vinteren. Bakhjulstrekk, dårlige dekk og Stranda`s glatte bakker hører ikke sammen.
Så derfor må vi ha en bil til. Tenker litt på Audi, men det må bli av gamle typen..De nye har for mye elektronikk til at det går an å skru selv, åsså er det jævli dyre deler på de. Vanskelig å finne en ny audi uten feil.. [8|]
Passat er også uaktuellt, da desse har enda mer feil. Vanskelig valg, typen vil ha bmw touring men det er jeg som bestemmer denne gangen..[:D] [:D]

Noen som har noe forslag til meg..? [:)]

Jeg kjøpte for over 6 år siden en gammel Toyota. Den er stygg som juling, men har ALDRI hatt problemer med motoren. Den starter enten det er midt på sommeren eller 30 blå.
Han som jobba der jeg kkjøpte den, sa at hvis jeg skulle klare å kverke en toyota måtte jeg sette den bak låven å skyte den[:D] Å det tror jeg på.
Har også erfaring med Avensis.... Vanvittig god bil...
Så jeg vil anbefale Toyota på det sterkeste[:)]

Vi har akkurat kjøpt ny bil. Nåja, bruktbil, vel og merke. En Ford Mondeo 94 modell, stasjonsvogn. Hittil er vi kjempefornøyd med den!!!

Vi har wv passat stasjonsvogn, er veldig fornøyd med plass og komfort, har ikke lyst til å bytte ut den!! [:D]

Har en to seter nu, Toyota raw 4.

Den MÅ byttes ut, det er nåkk problemer når vi er tre om ikke fire [8D]

Vi kjøpte oss en ny VW Touran for 1 1/2 år siden.
Bilen er kanskje ikke den lekreste designmessig, men den er utrolig praktisk.
Bilen har gode seter, og god bagasjeplass når ikke se siste to setene er i bruk.
Har to ekstra seter nedfelt i bagasjerommet, som vi bruker når vi skal
kjøre unger til å fra trening osv. Ypperlig! Er storfornøyd med bilen!

Back
Topp