Startsett

Nå vet jeg ikke hvor stor din baby er, men hvis den ikke estimert til å bli mye større enn 3,5 kg ville jeg hatt litt tøy i str 56. Mindre enn 3,5 kg ville jeg også hatt litt i str 50. Brukte mye omslags body og strømpebukse i starten. Enkelt å få av og på. Prøvde å styre unna bukser/dresser med ben siden de har så kort brukstid. Prøvde også å styre unna tøy som måtte over hode (vanskelig + ubehagelig for babyen å få av og på) og brukte heller omslags bodyer, omslags kjoler og jakker.
 
Vi brukte nesten bare 56, men litt i 50, 50 varte bare et par uker, så jeg ville gått for 56 eller 62. 62 må man nok vente en måned eller to før man får brukt, men det vil jo passe etter hvert :) 50 kan man risikere blir for lite. Det er også litt variasjon i størrelse mellom merker så er det noe man ikke får prøvd kan det være en fordel å velge noe litt større
 
Brukte mye omslags body og strømpebukse i starten. Enkelt å få av og på. Prøvde å styre unna bukser/dresser med ben siden de har så kort brukstid. Prøvde også å styre unna tøy som måtte over hode (vanskelig + ubehagelig for babyen å få av og på) og brukte heller omslags bodyer, omslags kjoler og jakker.

Jeg er så enig med det du skriver her! Jeg har en baby på 10 uker. Frem til nå nylig har alle bodyene hennes vært omslagsbodyer. Så fikk jeg noen veldig søte vanlige bodyer i gave. Og jeg må si, vanlige bodyer som man må tre over hodet (evt over kroppen) skal ikke inn i huset igjen så lenge hun passer inn i omslagsbodyer, uansett hvor søte de måtte se ut. Man sparer så mye tid og frustrasjon på mer praktisk tøy, og særlig på de dagene hvor det blir mange skift på en dag.
 
Her har vi startet på str 38 og 40/44 pga premature, men så å si alle rundt oss med store babyer har brukt 50 på sine. Så jeg ville personlig hatt 2-4 sett i 50 også.

Frem til str 62 brukte vi mest omslagsbody med enten strømpebukse, bukse med fot eller bukse + sokker. Likte ikke bukser med fot med storesøster da hun hadde små føtter (ergo passet aldri lengden på føttene ift resten), men med lillebror har de passet perfekt. Sluttet bruke de når han begynte bevege seg masse.

Fra 68 og opp har vi brukt vanlige bodyer med enten strømpebukse eller bukse. Hatt noen tynne gensere til de, men mest praktisk med body så lenge de ikke går syns jeg :)
 
Back
Topp