Startpakke i hekling/strikking

Mkay

Glad i forumet
Jeg har så inderlig lyst til å begynne med hekling eller strikking, kan ingen av dela nå.
Så om noen av dere som er uber flinke i detta, har noe tips til en startpakke. Så jeg kan lære meg dette, hadde jeg blitt kjempeglad[:)]

Tenk så herlig om jeg kunne lagd noe til lille nurket mitt<3

Startpakke?

Det beste tipset mitt er å finne noe enkelt man vil lage som ikke har for tynt garn og pinner/heklenål.[:)]

Hva tenker du på med startpakke egentlig?
Du trenger to strikkepinner og garn for å lære deg å strikke, og en heklekrok og garn for å lære deg å hekle. Finnes masse fine videoer på youtube, og hekle/strikkeskolen på garnstudio er kjempe bra[;)]
Lykke til[:)]

Jeg hadde startet med *bekkulf* sin "altf or stor hals", Den er enkel å hekle, og den er med tykt garn og tykk nål, så man blir fort ferdig også, og det er veldig motiverende for en nybegynner! [:D] Kjekt å se at prosjekter blir noe! [:)]

Ja, altså. No ala strikking for dummies [8D]
Men det er som dere sier, sikkert. Bare å søke på nett[:)]
Om dere har noen sider på enkle oppskrifter, på skjerf, luer, sokker og den veien der:) tar jeg gjerne imot det[:)]
Takk for svar![:)]

ORIGINAL: SleepingBeauty

Jeg hadde startet med *bekkulf* sin "altf or stor hals", Den er enkel å hekle, og den er med tykt garn og tykk nål, så man blir fort ferdig også, og det er veldig motiverende for en nybegynner! [:D] Kjekt å se at prosjekter blir noe! [:)]

Den finnes på nett eller?
Veldig sant, er gøy å se ting bli til fort[:)]
Men, heldigvis har jeg gooood tålmodighet[:)]

ORIGINAL: Mkay

Ja, altså. No ala strikking for dummies [8D]
Men det er som dere sier, sikkert. Bare å søke på nett[:)]
Om dere har noen sider på enkle oppskrifter, på skjerf, luer, sokker og den veien der:) tar jeg gjerne imot det[:)]
Takk for svar![:)]

Som sagt *bekkulf* sin alt for store hals.. Her har du link!

http://www.bekkisheklerier.com/2011/01/en-altfor-stor-hals-oppskrift.html

Back
Topp