Startlån?

tom

Betatt av forumet
Er det noen av dere som har søkt startlån fra kommunen\husbanken? Vi skal legge inn søknad på det og lurte litt på hva man burde skrive på søknaden og hvor mye man kan få i lån ( event i forhold til inntekt\utgift) Kan gjerne sende svar på pm.[:)]

det samme lurer jeg og sambo på[:D][8|]

Jeg har søkt to ganger..Fikk ikke noen av gangene..første gangen hadde jeg for lav inntekt for da søkte jeg alene.Andre gangen søkte jeg sammen med sambo og da fikk vi også avslag pga for høy inntekt...Merkelig for vi hadde en hel sjau med å få lån i banken..

Søkt og fått[:D]

vi skal søke med kommunen, tror 300.000 er vanlig å få som startlån..

Det kommer helt an på hvilken kommune dere bor i... Det er bare å ringe kommunen og spørre. Jeg søkte startlån uavhengig av sambo. Lånte da 20% i kommunen og resten i banken. De fleste kommuner toppfinansierer, og da har man jo egenkapital og kan søke lån i banken[:)]

Man kan også låne hele kjøpesummen i kommunen, men jeg fikk beskjed om at det bare ble gjort i de tilfellene der den som låner har et dårlig forhold til banken...

Har bare bodd her siden november da, er fra midt-troms egentlig da.[:D] Vi ønsker oss ett annet sted å bo p.g.a størrelse, standar og delvis på grunn av nabolaget her. Trenger plass når det blir 3 barn her.[:D][:D][:D] Takk for svar alle(tar gjerne imot flere og[:)])

ORIGINAL: toveli*76

ORIGINAL: Mayajenta

husk at et førstehjemslån kan du bare få dersom du har en bsu konto du sparte/sparer på fra før du søkte!!!!! så er du over 34 år er et førstehjemslån bare å glemme med andre ord...klemz

Det må være ny regel da, jeg og mannen min hadde ikke kroner på none bankonto eller noen ting, fikk førstehjemslån vi.... Vi var da 25 år og 31 år, aldern vår var jo inna for som jeg forsto det den gangen[:)]

Bea og tom: så sant dere leier og en av dere er inna for 34-35 års grensa så søk, skader ikke hvertfall, får jo bare ja eller nei[:D]
Men har dere sett på husbankens hjemme side? www.husbanken. no  masse nyttig info der[;)]

Sitter å ser der nå. Er 30 jeg[:)] så begge er under den grensa. Har ikke noe på konto men skal prøve å søke. Har bare en inntekt så er litt vanskelig i banken.

ORIGINAL: toveli*76

Ja, men da burde det gå så lenge det er familieøkning og slik[:D] hverken jeg eller mannen min hadde noe, eller eide noe for og si det sånn, og vi fant ut at for og vite om vi fikk ja måtte vi søke, og jeg la opp om åssen boforhold vi bodde med og at det ikke var helt topp[:'(] X fingrene for at dere kommer i mellom, TVI-TVI[;)][;)] Og det var også det vi fant ut at en vanlig bank kunne vi ikke gå til, vi hadde ikke egenkapital[8|]

Takker for det[:D][:D][:D]

Tror det er store forskjeller fra kommune ttil kommune!Vi har nettopp søkt og fått avslag 2 ganger (jeg klagde etter 1.avslaget) pga.av at ikke begge to hadde fast jobb,jeg mista jobben og har ikke jobba de siste mnd.Jeg smurte på det jeg kunne jeg,for vi bor i en to-roms med lite bad,mye støy osv.men det hjalp ikke.Fikk bare til svar at det hastet jo ikke med å komme ut fra denne leiligheten selv om jeg er gravid,og vi måtte begge to være i fast jobb for å få startlån...så det kan jo ta sin tid for min del,da...!Men det var i min kommune,da...(Lørenskog)

Back
Topp