Startlån

Latina20

Forelsket i forumet
Noen som har fått startlån og eventuelt tilskudd fra kommunen?

Ja :)
Søkte kommunen om dette, fylt ut papirer som de hadde på siden sin.
Da vi søkte i en liten kommune fikk vi svar på under 2 uker. i større kommuner fikk vi høre om 1-4 mnd behandlingstid.

Da gikk vi i banken og sa at vi hadde fått startlån. Så da fikk vi beskjed om at det sannsynligvis var greit men pga jeg har en leilighet fra før så måtte de sjekke med noen som satt høyere oppe i systemet.
Vi fikk ja to dager senere :)

Her skal vi søke om det til neste år :) Og er veldig spent på om vi får det :)

Vi fikk startlån i Oslo. Tok mindre enn 2 uker behandlingstid :) Greit å søke tidlig på året ;)

Men hva med hvis man har betalingsanmerkninger?

Vet om veldig mange som har fått det. Vi fikk så gode renter gjennom SPV at vi gikk for det. Kommunen skulle ha så utrolig mye papirer, at jeg orket ikke begynne en gang...

Vi fikk ikke startlån i husbanken, pga for høy inntekt. Vi fikk heldigvis lån i banken med like god rente nesten :)

Men hva med hvis man har betalingsanmerkninger?
Da er det muligheter for at man ikke får lån i det hele tatt, i hvert fall ikke i sitt navn. Jeg hadde en pga en feil( som jeg fant ut 2 år senere, knurr) og jeg fikk ikke kreditkort på 2500 kr og heller ikke handle for mye på faktura på internett. Var en tilfeldighet at jeg fant det ut da vi ikke har lån og banken sa det aldri når jeg var innom der. Gikk opp ett lys om hvorfor alr var så vanskelig.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå er situasjonen vår litt spesielt, har snakket med saksbehandler. Barnevernet,bup og helsesøster hjelper oss. Saksbehandler sa vi er riktig målgruppe, hun skal se på det i løpet av neste uke.. håper på positivt svar;)

Nå er situasjonen vår litt spesielt, har snakket med saksbehandler. Barnevernet,bup og helsesøster hjelper oss. Saksbehandler sa vi er riktig målgruppe, hun skal se på det i løpet av neste uke.. håper på positivt svar;)
Hvordan da? Lurer siden vi bare har spurt banken om lån og blir omtrent ledd av.

Sender deg pm

Back
Topp