startlån og HEI

Panamama

Glad i forumet
Heeei jenter [:D]

Jeg var i banken i går og skrev under lånepapirene på den nye leiligheten min ([:D][:D][:D]), men det eneste jeg stussa litt på var renta på de 10 prosentene jeg måtte ha utenom.. med startlån var det visst sånn att man bare fikk 90% av lånesummen som startlån (der fikk jeg 3.6 i rente) men på de resterende 10% så fikk jeg en rente på 6.9%...
er ikke det veldig mye? noen erfaringer med startlån?

HMMMMM[8|][8|]

(flytter inn om under en mnd!! HURRA!![:D][:D] gleder meg sånn til å legge ut bilder så dere får se hvordan det blir[:D][:D])

Kisses too you all <3 <3

Jeg har ikke peeeeeiling snuppa [8|][8|][8|]

Men jeg hjelper deg å dytte litt jeg [;)] Sikkert noen som vet om det er normalt.. Jeg syns det var høyt men det kan være normalt for alt jeg veit [&:]

Også må jeg jo skrive :

WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII [:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Tenker det skal bli godt å flytte jah :) Du og Alvin starte på nytt og kose dere kjempe masse [:)][:)][:)][:)]

Tusen takk søte snuppa[:)][:)] var visst ingen som ville svare i dag, men takk for dytten :P

Vi (kanskje mest jeg[8D]) gleder oss så sinnsykt til å flytte nå, tida får virkelig ikke gått fort nok, men så fort vi kommer inn er det jo så mye som skjer, barnebursdag og ja.. MASSE[:D] can`t wait[:D]

Gratulerer så masse... men altså jeg hakke peil på det der .. sorry[8D]

Åååh, det skjønner jeg så utrolig godt :) tiden flyyyyyr avgårde :-) Å på en måte så er det deilig.. men på en måte så vil jeg fryse tiden for småttissene vokser altfor fort [:(]

SAAAAAAAAVNER babyen min [:(]

Gleder meg ihjel til å se bilder om hvordan du får det i den nye leiligheten [;)]

t0mmelise: jeg føler såå med deg! hadde det ikke vært for att jeg vil flytte inn i leiligheten så skulle jeg ønske tiden kunne gått myyye saktere! de vokser jo så fort, er virkelig ikke mye baby igjen nå![&o] men de er jo så gode nå å da, men jeg føler jo litt på den att jeg er alene og blir jo da litt misunnelig da jentene her inne har blitt eller snakker om å bli gravide igjen[:)]
venninna mi skal ta keisersnitt neste tirsdag, og jeg kommer til å bli sååå babysyk! hehe[:)]

Gratulerer så mye[:)] Ordner seg for snille jenter vøttø[:)] Og nå har det ordnet seg for deg snuppa[;)]

Men det du lurer på har jeg ikke peiling på. Vi betalte inn 10% av kjøpesummen vi så vi slapp å låne hele[:)]

In time snuppa, in time [;)]
Du kommer til å møte den perfekte mannen som kommer til å være den perfekte stepappan til Alvin, å når du ser hvor flink han er kommer dere til å kjøre på å lage unger [;)] no doubts.. å han kommer IKKE til å stikke eller være stygg mot deg.. [:)]

Så det så [;)]

Jeg vedder på at du får deg kjæreste lenge før jeg får ny baby iallefall [;)]

awwww <3 søte deg snuppa :) tusen takk :) <3
det var koselig og optismistiskt(ehhhm, haha) å høre[:D]

Trenger noen BOOOOOST i hverdagen [;)] Å dessuten ikke mer optimistisk enn du BURDE være [:)][:)][:)]
Dette går så fint så [;)]

Startlån er det det samme som førstehjem/gangslån??

Gratulerer så masse[:D]

februar jente: takk for det[:)] åh, det var såpass heldige ja! [:)]

februar og mai: ja, det er førstehjemslån ja[:)]

ORIGINAL: MissSpindelveviMusa

Fikk låne hele summen vi til en grei rente, men har bsu som jeg sparer på da vet ikke om det har noe å si. Synes det var litt rart du ikke fikk låne alt[8|]

ORIGINAL: *februar_og_mai*

Fikk låne hele summen vi til en grei rente, men har bsu som jeg sparer på da vet ikke om det har noe å si. Synes det var litt rart du ikke fikk låne alt[8|]

Jo, BSU har noe å si på renten din. Vi hadde BSU konto vi også, men vi sprettan når vi kjøpte dette huset her. Fikk veldig gunstig lån vi også. Men det er ikke ofte man får låne hele beløpet altså, i hvertfall ikke hvis han ikke har spesielt høy inntekt. Man får høyere rente hvis man må opp så og så mange prosent på låne summen.. kan hende det rett og slett er derfor. Men jeg kan ikke alle reglene i førstehjemslån jeg.
Men uansett godt det ordnet seg, og at du fikk deg en leilighet :)

Åååh så stas med ny leilighet da [:D] Gratulerer! [:D]

ORIGINAL: Eldiss!

ORIGINAL: *februar_og_mai*

Jo, BSU har noe å si på renten din. Vi hadde BSU konto vi også, men vi sprettan når vi kjøpte dette huset her. Fikk veldig gunstig lån vi også. Men det er ikke ofte man får låne hele beløpet altså, i hvertfall ikke hvis han ikke har spesielt høy inntekt. Man får høyere rente hvis man må opp så og så mange prosent på låne summen.. kan hende det rett og slett er derfor. Men jeg kan ikke alle reglene i førstehjemslån jeg.
Men uansett godt det ordnet seg, og at du fikk deg en leilighet :)

Oki:) Jeg vet ikke hvordan alt dette fungerer og er jo forskjellig i fra bank til bank. Viktigste er at det ordnet seg:)

Tusen takk alle sammen[:D]

jeg snakket med banken nå og det var kommet en ny regel i fjor høst som påla bankene og bare gi 90% som førstehjemslån hvis man ikke hadde noe egenkapital hvis jeg forstod riktig. men det kunne være mulig å ta pant i en 3bolig også for å få alt som førstehjemslån med lavere rente, så jeg skal i møte med banken igjen i morgen[:)]

Back
Topp